آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / نایلون هایی که برای حفظ طبیعت به تنه ی درختان گره خورد!

نایلون هایی که برای حفظ طبیعت به تنه ی درختان گره خورد!

همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی بمناسبت فرارسیدن ” روز انس با طبیعت” – سیزده بدر فعالیت زیست محیطی را در تفریحگاه جنگلی بیلو به انجام رساندند.

5

صبح روز شنبه مورخ ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری ادآ بمناسبت فرارسیدن روز انس باطبیعت ” سیزده بدر ” و به منظور “حفظ و آشتی با آن” تعداد زیادی از کیسه های زباله را جهت جمع آوری پسماندهای غذایی که توسط خانواده های تفریحگر به جا خواهد ماند ، به تنه ی درختان همراه با یک دستکش یکبار مصرف گره زدند. انجام این نوع فعالیت بشر دوستانه در راستای حفظ محیط زیست و بهره وری تفریحگران از طبیعت پاک و زیبا در اولین اردوی “همرکاب جامعه ی سالم “‌ توسط همرکابان سبز صورت گرفت . همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی در این سال باشکوه و با عظمت فعالیتهای سبز خود را با مشارکت تفریگران انجام خواهد داد و  آنان را به پاک نگه داشتن اولین و آخرین خانه ی خود ” طبیعت ” فرا می خواند . که ” آشتی با طبیعت همان زندگی پایدار” است و با مشارکت و تعامل همگانی صورت خواهد پذیرفت . در راستای همین برنامه ی اردویی ، همرکابان سبز بمدت ۳ ساعت تمام ، کیسه زباله هایی بالغ بر ۱۰۰ عدد از آن را به تنه های درختان تفریحگاه جنگلی بیلو گره زدند که صبح روز سیزده بدر ، خانواده های تفریحگر پسماندهای خود را در آن جای دهند و تا نزدیکترین زباله دانی های بازیافت شهرداری از طریق اتومبیلهای خود حمل و اقدام بعمل نمایند . خوشبختانه در همان راستا تعداد زیادی از خانواده های تفریحگر در محل تفرجگاه بیلو حضور داشتند و سیزده بدر خود را در ۱۲ فروردین سپری نمودند . همرکابان سبز تعداد کمی از کیسه های زباله را در میان آنان توزیع نمود و راهنمایی های لازم را جهت جمع آوری آن تا محل ممکن زباله دانی های شهر به تفریحگران حاضر در آن تفریحگاه را ارائه نمودند .

“تفریحگاه جنگلی بیلو در ۱۲ کیلومتری شهرستان مریوان و در جهت غرب آن شهرستان قرار گرفته است . تفریحگاه بیلو جز مناطق گردشگری روستای بیلو از بخش خاومیرآباد این شهرستان می باشد و جاده ی روستاهای همجوار را به خود متصل نموده است که معروفترین آنها جاده ی بین الملی مرز باشماق مریوان است. در ضلع جنوب شرقی این تفریحگاه پناهگاه حیات وحش زریبار قرار گرفته است که پرندگان بومی آن مناطق برای یافتن دانه های خوراکی به جنگلگاه بیلو پناه می بردند . تفریحگاه بیلو علاوه بر تفریحگران بومی ، گردشگران زیادی را از شهرستانهای استان و کشور را به دلیل سر سبز بودن و زیبایی کوههای جنگلی آن مناطق به خود می گیرد”

سیزده بدر روز آشتی و انس با طبیعت است نه تخریب طبیعت !

همشهریان و هموطنان گرامی و ارجمند با آمدن سال نو دلهایمان را با بهار سبز تازه نمودیم و با آن تجدید میثاق کردیم که بار دیگر سال نو را با آغاز ” آشتی ، سلامت ، مشارکت و دوستی پایدار در میان همدیگر” حفظ نمائیم . در سیزده بدر یعنی سیزده روز بعد از سال نو که به روز ” انس با طبیعت” در تاریخ ایرانیان شناخته شدنی است . بیائید که دست در دست هم به طبیعتی پاک و سر سبز بپردازیم و هر یک از ما نه تنها پسماندهای خود را در کیسه های زباله ریخته بلکه برای جمع آوری نهائی، آنرا تا زباله دانی های بازیافت حمل نمائیم تا در طبیعت باقی نماند. این عمل تنها وظیفه ای است که همه ی ما برای جمع آوری پسماندهای محوطه ی اسکان و کمپ خود در طبیعت بدان مسئولیم ! طبیعت زیباست ، طبع ما انسانها زیبایی و خوش گذرانی را دنبال خواهد کرد که با آن زیبایی ها آشتی کند . در این سال با عظمت و آغاز بهار و زندگی پایدار به اخلاق و رفتار خود بعنوان یک فرهنگ عادت دهیم و بیاموزیم که نگه داشتن طبیعت پاک وظیفه ی تمامی اقشارهای مختلف از هر جنس و از هر سن و سالی است که بایستی طبیعت را همچون خانه ی خود پاک نگه دارند . خطر نابودی تفریحگاههای طبیعی و جنگلها بسیار پیامدهای ناگوار و غیره منتظره را به همراه دارد که می تواند ” زندگی و سرمایه ی سلامتی انسانها را به خطر بیندازد و زندگی بر روی زمین را به کام همه تلخ نماید . با ریختن و بجا گذاشتن پسماندهای مضر پلاستیکی تهدید بزرگی را برای تخریب شدن طبیعت ایجاد خواهیم کرد که عبارتند از ” فرسایش خاکی ، ازبین رفتن گیاهان ، نبود آب کافی در زیر زمین ها و معلق ماندن گازهای سمی و ویروسهای مضر ناشی از پرندگان و حیوانات که به آنفلوآنزای مرغی و حیوانی مشهور است را در هوا معلق سازد . در حالی که درختان و جنگلها ویروس و آلودگی های ناشی از پرندگان و ماشینهای تحرکی را به خود می گیرد و در عوض آن اکسیژن یعنی “هوای پاک ” را به انسان می بخشد .

به روایت تصویر 

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *