آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / به مناسبت روز جهانی کوهستان فعالیت زیست محیطی انجام شد.

به مناسبت روز جهانی کوهستان فعالیت زیست محیطی انجام شد.

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی به مناسبت روز جهانی کوهستان فعالیت زیست محیطی انجام دادند. 

A (10)

صبح روز جمعه مورخ ۱۷ آذر ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در سومین اردوی محوری “همرکاب آشتی با طبیعت ” از سومین سال فعالیت این پروژه و به مناسبت فرارسیدن ۲۰ آذر مصادف با روز جهانی کوهستان ، محور کوهستانی سیف سفلی را همرکاب شدند . در راستای این برنامه و به مناسبت این روز ، همرکابان سبز محوری ادآ محوطه ی کوهستانی و جنگلگاهی جنوب غرب روستای سیف سفلی را از دانه های بلوط کوهی (به روو)  بذرکاری کردند.

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی هر ساله با فرارسیدن ۲۰ آذر “روز جهانی کوهستان” برنامه ای بخصوص را برای گرامیداشت آن روز تدارک دیده است و در امسال نسبت به سال گذشته توانسته شد که مناطق کوهستانی سیف سفلی را از وجود صدها دانه بذر “بلوط کوهی” توسط همرکابان سبز این مجموعه فعالیت شود. و از حفظ محیط زیست و اکولوژی جنگلها و کوهستانها با عمل پیشوازی نمایند .

کوهستانهای سرسبز و سر به فلک کشیده ی زاگروس ، بارها مورد قربانی آتشسوزی و تخریبات ناشی از آن که با بریدن درختان مواجه شده ، قرار گرفته است و این دسته از رویداد و تخریبات موجب نابودی جنگلها شده است. اما جای خوشحالیست که مشارکت مردمی و آگاهی آنها نسبت به مسائلات زیست محیطی توانست آتش سوزی مراتع و جنگلهای کوهستانی را مهار کند.

در سومین اردوی “همرکاب آشتی با طبیعت” و روز جهانی کوهستان ابراز می کنیم که زیبایی کوهستانها امری طبیعی و الهی است اما نابودی آن غیره طبیعی و فاجعه است ، برای کاهش تخریب در جنگلگاههای کوهستانی مسئول باشیم و نگذاریم که مورد سوء استفاده ی افرادی که قصد بریدن درختان آن را دارد ، تخریب و قربانی شود .

پایداری کوهستانها می تواند در پایداری محیط زیست سالم و زندگی سالم موثر باشد ، همانا که در پیرامون ما انسانها هوای پاک اشباع است ،  همه حاصل از کوهستانهای سر سبزی است که هوای پاک را در فضای آسمان پراکنده خواهد کرد . و انرژی ناپاک مونواکسید کربن را از هوا می گیرد که در عوض آن هوای پاک اکسیژن را به زندگی و سلامت تنفسی خواهد بخشید.

انجمن دوچرخه سواری آشتی خوشبختانه از ۱۵ آذر ۹۴ تا ۳ آذر ۹۶ توانست که از طریق مجموعه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت” فعالیت نهالکاری و بذرکاری را در کوهستانهای جنگلی با مشارکت نوجوانان همرکاب برگزار نماید و تعداد زیادی از بلوط های کوهی را در کوهستانهای سر سبز میان درختان کهن سال و خشکیده بکارد ، تا بار دیگر زاگروس جان تازه ای را به  خود بخشد . و روی سبزش را تا ابد پایدار سازد.

به روایت تصویر از سومین اردوی همرکابی آشتی با طبیعت

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *