آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز در هفته درختکاری

همرکابی سبز در هفته درختکاری

همپیمانی گروههای محوری خانواده همرکابان سبز در هفته درختکاری فعالیت زیست محیطی به انجام رساندند. 

7

به گزارش روابط و هماهنگی خانواده همرکابان سبز : توسط گروه های همرکابی سبز به مناسبت هفته درختکاری از ۱۵ الی ۲۱ اسفند ۹۷  فعالیت همرکابی سبز به انجام رسید که در این آیین با اشاره به فعالیت های سبز گروههای همرکابی به منظور احیای طبیعت و کاشت صدها بوته نهال از نوعیت های مختلف جنگلی و گیاهی در رشته کوههای “زاگروس و البرز” این مرز و بوم کاشته شد.

برنامه درختکاری خانواده همرکابان سبز در مسیر ترویج همگانی برای حفظ محیط زیست توسط سایر همرکابان سبز انجام گردید و هدف از این حرکت فرهنگ سازی و آموزش جامعه در جهت صیانت از جنگلها و طبیعت توصیف می شود که همه ما در برابر نابودی جنگلها و احیای آن مسئول پذیریم و هر کس به شیوه ای  اگر در هر رسته و پستی که باشد می تواند در حفظ و احیای جنگلها سهیم باشد .

درخواست ما از جامعه این است که مسئله حفظ محیط زیست به ویژه بازسازی طبیعت امری همگانی ست و احیای آن با هزینه و سرمایه قابل پرداخت نیست ، همه اقشارها در جامعه موظفند نسبت به این مسئله ، بایستی با جدیت بیشتر و با اراده ای خودجوش و داوطلبانه اقدام کنند و بهای آن را با همکاری ، همدلی و همرکابی سبز پرداخت کنند .

گروههای همرکابی سبز و همپیمانان خانواده همرکابان سبز در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فعالیتهای خود را با شرح ذیل آغاز نمودند :

فعالیت محوری همرکابان سبز سفیران ترافیک تهران 

3

همرکابان سبز سفیران ترافیک تهران صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی همراه با چندین نفر از همرکابان سبز گروه که متشکل از زنان فعال و خودجوش میباشد روز درختکاری را با همرکابی سبزشان در “روستای سبو” از توابع شهر تهران آغاز نمودند و چند اصله نهال از نوع درخت کاج را در کوهستان سرسبز و دیدنی آن روستا برای حفط و پایداری جنگلها کاشتند.

گروه همرکابان سبز سفیران ترافیک در مسیر همرکابی سبز جامعه فعالیت می کند و از همه ی جامعه به ویژه زنان درخواست می کند که در این مسیر نیز برای ایجاد “تعامل اجتماعی ، شادابی ، نشاط ، حفظ محیط زیست و سلامت ” اقدام نمایند.

شایان ذکر است که همرکابان سبز سفیران ترافیک در ایام هفته درختکاری علاوه بر ۱۶ اسفند در مورخ ۱۷ و ۱۸ اسفند نیر بصورت دعوتی و خودجوش در مراسم های مختلف درختکاری مشارکت نمودند. در مورخ ۱۷ اسفند روز درختکاری به همراه اولین تسهیلات ترکیبی اتوبوس و دوچرخه از پایانه کاوه تا پایانه معین شهر تهران همایش همرکابی سبز برگزار گردید و در مورخ ۱۸ اسفند ۹۷ در بوستان جنگلی سرخه حصار شهر تهران به دعوت شهرداری تهران نیز  مشارکت نمودند و به فعالیت درختکاری در آن جنگلگاه پرداختند.

جای دارد که از همرکاب ارشد محوری/ زهرا بهرامی و سایر همرکابان سبز و باوفای سفیران ترافیک تهران که بصورت خودجوش و داوطلبی همرکابی خود را به طبیعت و جامعه ادا نمودند ، تشکر و قدردانی نمود.

فعالیت محوری همرکابان سبز بندرانزلی در هفته درختکاری 

4

صیح روز پنجشنبه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی توسط همرکابان سبز بندرانزلی که متشکل از زنان و مردان همرکاب سبز که در عرصه حمایت از محیط زیست و سلامت اجتماعی برای صیانت و پایداری از آن همرکاب شده اند ، فعالیت همرکابی سبز به انجام رساندند و در مسیر سبز همرکابی، نواحی جنگلی و تفرجگاهی شهر بندر انزلی را از وجود پسماندهای مضر و بجامانده گردشگران جمع آوری نمودند .

گفتنی است که  همرکابان سبز بمدت یک ساعت و نیم تمام  بدون هیچ پاداشتی مشغول به جمع آوری زباله های مضر آن محوطه شدند. شهر بندرانزلی یکی از شهر استان گیلان و در نوار مرزی دریای خزر و همسایه با کشورهای “روسیه و آذربایجان”است. بندرانزلی از لحاظ استانی با شهرهای “رضوانشهر و هشتپر  همسایه میباشد و از لحاظ کشوری با شهر رامسر استان مازندران همسایه است .

این شهرستان هر ساله در ایام تعطیلی به ویژه تعطیلات نوروز گردشگران زیادی را از شهرهای ایران به خود جذب خواهد کرد . همرکابان سبز بنرانزلی در همین راستا برای پیشوازی از مهمانان نوروزی و اسکان آنها در تفرجگاههای نزدیک شهر، اقدام به پاکسازی پسماندها نمودند و چندین کیسه زباله ی مضر را در محوطه تفرجگاه جمع آوری و تفکیک نمودند.

جای دارد که از همرکاب ارشد محوری/محمد امین معصومی و سایر همرکابان سبز و باوفای گروه همرکابان سبز بندانزلی که بصورت خودجوش و داوطلبی همرکابی خود را به طبیعت و جامعه ادا نمودند ، تشکر نمود.

فعالیت محوری همرکابان سبز آشتی مریوان در هفته درختکاری 

1

صبح روز شنبه مورخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی توسط همرکابان سبز آشتی مریوان در مسیر همرکابی سبز و هفته درختکاری نیز محور مریوان تا جنگلگاه  بارگاه زیارتی درویش زریبار این شهر را همرکاب شدند. و در همین راستا با همکاری و همرکابی هم بیش از ۸۰ بوته اصل نهال “بلوط سبز “را در دامنه کوهستان جنگلی درویش که جز زنجیره کوههای زاگروس میباشد، کاشتند.

در همین راستا با اشاره به فعالیت امسال و سالهای اخیر که انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) و همرکابان سبز ادآ در زمینه های زیست محیطی به ویژه کاشت نهالهای بومی منظقه زاگروس را در برنامه های فعالیتی خود قرار داده اند، جای خوشحالیست این گونه فعالیت در برنامه های محوری و همرکابی سبز مجموعه پایدار خواهد ماند و پیام خود را با انجام این گونه فعالیتها به مردم و جامعه ابراز خواهیم کرد .

حرکت همرکابی سبز ، یک حرکت خودجوش و مردمی است که هر یک از افراد جامعه می توانند به این فرهنگ بپیوندند و در این راستا برای حفط و احیای طبیعت همرکاب شوند. بسیار جالب بود در برنامه درختکاری و همرکابی سبز امسال،  تعداد کمی از همرکابان سبز در برنامه مشارکت نمودند، اما همرکابان دیگری به وسیله ماشین تا محور فعالیتها که هریک از اتومبیلها حامل ۵ نفر سرنشین بود در برنامه درختکاری مشارکت نمودند و تعداد دیگری نیز از آنان با پای پیاده تا محور فعالیتی جنگلگاه درویش زریبار با برنامه همراه و همرکاب شدند.

همرکابی سبز ، تنها برنامه دوچرخه سواری نیست ، برنامه ای ست که برای “کاهش خودروهای تک سرنشین ، حفظ محیط زیست ، سلامت جامعه ، ایجاد شادی و نشاط و گردشگری کوتاه و دراز مدت به وسیله دوچرخه” ایجاد و بنیاد نهاده شده است. با پیوستن به فرهنگ همرکابی سبز می توانیم از ارزشهای زیست محیطی و سلامتی جامعه حفاظت کنیم.

شایان ذکر است که در پایان برنامه درختکاری ، آخرین نهال را به یاد و نیت پاکی روح  شهدای سبز مریوان که برای مهار نمودن آتشسوزی جنگلهای “سلسی و پیله” سوختند و جان شیرین شان را برای طبیعت فدا کردند. یکی از آن چهار نفر جانباخته ” کاک شریف باجور” بود که همرکاب و دوست صمیمی همرکابان سبز آشتی بودند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

جای دارد که از “همرکابان ارشد گروه/ دارا میرزایی ، کیوان پناهی ، محمد پزشک و همرکابان سبز گروه/ محمد روشنی ، هوشیار فتاحی ، شهریار عثمانپور و امید محمدی ” نهایت تقدیر و تشکر را کرد که در روز ۱۸ اسفند برای حفظ و احیای طبیعت همرکابی سبزشان را به طبیعت و جامعه ادا کردند.

فعالیت محوری همرکابان سبز زاگروس مهاباد در هفته درختکاری 

6

صبح روز جمعه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی توسط همرکابان سبز زاگروس مهاباد و هیئت کوهنوردی شهر مهاباد برای انجام فعالیت زیست محیطی در کنارهم به منطقه توریستی و تفریحی سه کانیان این شهر رفتند و تعدادی نهال را از نوع نهال بومی منطقه زاگروس را در کوهستان سه کانیان کاشتند.

همرکابان سبز زاگروس مهاباد یکی از گروههای فعال و همپیمان خانواده همرکابان سبز است، این گروه همرکابی متشکل از نوجوانان کورد زبان و مهربان مهابادی ست که مسیر سبز همرکابی را در سرمشق زندگی شان قرار داده اند و در همان مسیر به محیط زیست و سلامت جامعه خدمت خواهد کرد. آنان الگویی مناسب برای فعالیتهای خودجوش و داوطلبی هستند که با همرکابی سبزشان نشان داده اند ما با همه همرکابیم و به این فرهنگ سبز همرکابی بپیوندید.

گفتنی است که همرکابان سبز مهاباد در روز سه شنبه مورخ ۲۱ اسفند سال جاری به دعوت از هیئت ورزشهای همگانی شهر مهاباد و بمناسبت هفته درختکاری در نظر دارند که در کارناوال همرکابی سبز  آن هیئت مشارکت نمایند. و آنان نیز بعنوان یکی از گروههای همرکابی و نماینده خانواده همرکابان سبز در جمع آن کارناوال حضور یابند. این کارناوال سبز با پیام “هر دوچرخه سوار یک درخت” عنوان شده است که فعالیت درختکاری نیز در آن صورت خواهد گرفت.

جای دارد که از همرکابان ارشد گروه/ آریان صالحیه ، مهران گوران ، رامیار کریمیان ، دیاکو توتونچی و سایر همرکابان سبز و باوفای گروه نهایت تقدیر و تشکر را نمود که همیشه در راس همرکابی سبز فعالیت داشته اند و در هفته درختکاری همرکابی سبز خود را به طبیعت و جامعه ادا نمودند.

فعالیت محوری همرکابان سبز زنده رود نقش جهان اصفهان  در هفته درختکاری 

5

صبح روز جمعه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی توسط همرکابان سبز زنده رود نقش جهان شهر اصفهان به مناسبت هفته درختکاری محور شهر اصفهان  تا منطقه تفریحی و سیاحتی حوضخانه چشمه آب گرم ورتون در بخش کوهپایه دهستان زمره  ۱۵ کیلومتری جنوب غربی روستای ورتون به منظور فعالیت در  مسیر همرکابی سبز  و در راستای حفظ طبیعت تعداد اندکی نهال را در آن محوطه تفریحی کاشتند.

همرکابان سبز زنده رود نقش جهان اصفهان اولین گروه همرکابیست که در استان اصفهان همپیمان خانواده همرکابان سبز و نماینده آن در سایر برنامه های محوری و فرهنگی در راستای حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی فعالیت می نماید. این گروه همرکابی سبز متشکل از همرکابانی ست که ارزشهای زیست محیطی و سلامت اجتماعی را در مسیر زندگی شان قرار داده اند و آن را یکی از اولویتهای مهم برای هر فرد در جامعه می دانند و از علاقمندان می خواهند که به فرهنگ سبز همرکابی برای حفط آن ارزشها بپیوندند.

جای دارد که از همرکابان ارشد گروه/ مینا ملاوانی ، رویا شیرزاد ، علیرضا ابوطالبی  و سایر همرکابان سبز و باوفای گروه نهایت تقدیر و تشکر را نمود که همیشه در راس همرکابی سبز فعالیت داشته اند و در هفته درختکاری همرکابی سبز خود را به طبیعت و جامعه ادا نمودند.

فعالیت انفرادی اعضای ارشد و سبز خانواده همرکابان سبز در شهر تهران 

2

صبح روز جمعه مورخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی توسط همرکاب ارشد محوری/ شهلا روحی فرزانه به مناسبت هفته درختکاری در همایش همرکابی سبز به منظور کاشت نهال و  افتتاح تسهیلات ترکیبی دوچرخه و اتوبوس توسط شهرداری تهران در برنامه مشارکت نمودند و تعدادی نهال را در محوطه  تعیین شده آن همایش به رسم یادبود هفته درختکاری و پایداری طبیعت کاشتند.

همرکاب/ شهلا ، یکی از همرکابان ارشد خانواده همرکابان سبز می باشد که همیشه با همرکابی سبزش در پروژه ترویجی “دوچرخه برای کار ” مشارکت نموده اند و تصاویر ایشان در پوسترهای ترویجی بسیار موثر بوده است.

تصویر دست چپ: همرکاب سبز/ مهسا خاکبازان است، همرکاب مهسا یکی از همرکابان سبز خانواده همرکابان سبز در شهر تهران می باشد ، ایشان در ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی یک نهال را در  پارکی از نزدیک محل زندگی شان به نشانی “همرکاب سبز و پایداری طبیعت و زندگی” کاشتند. همرکاب مهسا در روز ۱۷ اسفند ۹۷ نیز به مناسبت روز جهانی زن با تهیه چند تصویر در حین همرکابی ، آن را در شبکه های اجتماعی پوشش داد و از آن روز برای حمایت همرکابی زنان در جامعه حمایت نمود.

درود بر همرکابی سبزتان – همه همرکابیم … 

  • روابط و هماهنگی خانواده همرکابان سبز 
  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *