آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / در آستانه فرارسیدن “روز جهانی دوچرخه سواری”

در آستانه فرارسیدن “روز جهانی دوچرخه سواری”

۵ ژوئن برابر با ۱۳ خرداد ، همراه است با “روز جهانی دوچرخه سواری” با پیامی از سوی سازمان ملل متحد

1

امروزه تحرک های پایدار شهری “پیاده روی و دوچرخه سواری” به یک فرهنگ عام تبدیل شده است که اکثریت شهروندان از این نوع تحرک پایدار چشم پوشی می کنند و به خودروهای تک سرنشین روی می آورند. امروزه سرمایه گذاری توسط مدیران شهری و بخش های خصوصی می تواند در احداث و توسعه مسیرهای “پیاده روی و دوچرخه سواری” تاثیر گذار باشد و بر همین اساس سبک زندگی ماشینی را به مراتب تغییر دهد و طبقه کم در آمد را به استفاده از دوچرخه تشویق نماید.

افرادی که در طول روز دوچرخه‌سواری و پیاده روی می کنند به بهبود کیفیت هوا و ایمنی جاده ها کمک خواهند کرد . بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی WHO ، زیر ساخت ایمنی برای پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند راهی باشد برای دستیابی به سلامتی بیشتر. برای طبقه کم درآمد  که اغلب نمی توانند وسیله نقلیه شخصی را داشته باشند ، در این صورت پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند  فرمی مناسب برای  حمل و نقل پایدار باشد و ریسک بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان های کشنده، دیابت و حتی مرگ را کاهش می دهد. بنابراین حمل و نقل بهبود یافته و پایدار فقط سلامتی نیست بلکه مقرون به صرفه و منصفانه است.

چرا دوچرخه سواری را جشن بگیریم ؟
دوچرخه یک وسیله ساده، مقرون به صرفه، قابل اعتماد، و وسیله ای پاک و بدون آلاینده است که از لحاظ زیست محیطی قابل تحمل به معنی حمل و نقل پایدار است. دوچرخه می تواند به عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت باشد و به عنوان وسیله‌ای نه تنها برای حمل و نقل بلکه برای دستیابی به آموزش، مراقبت از سلامتی و ورزش به کار رود.
همکاری بین دوچرخه و کاربر ، خلاقیت و جنب و جوش اجتماعی را پرورش میدهد و شرایط لازم را بهتر رسیدن با اینکه “معتل بودن و ماندن در ترافیک های سنگین حومه شهری” را برای کاربر حذف خواهد کرد.
دوچرخه نمادی از حمل و نقل پایدار و سیله ای غیره موتوری محسوب می شود که پیغامی مثبت را “برای چگونه زیستن در محیطی پاک و سالم در برابر کاهش گرمایشی زمین و موجبب جلوگیری از تغییرات اقلیمی خواهد شد” به جامعه ارسال دهد. بنابراین دوچرخه سواری در حومه شهر حقی برای همه جامعه است که همه به آن دسترسی پیدا کنند.

روز جهانی دوچرخه شواری :

  • کشورهای عضو را تشویق می کند که توجه ویژه ای را به استراتژی های توسعه متقابل دوچرخه سواری که شامل دوچرخه در سیاست ها و برنامه های توسعه بین المللی، منطقه ای و ملی  می شود . داشته باشند
  • کشورهای عضو را تشویق می کند تا ایمنی جاده را را از طریق تحرک پایدار و برنامه ریزی و طراحی زیرساخت های حمل ، به ویژه از طریق سیاست ها و اقداماتی برای محافظت و ارتقاء ایمنی عابر پیاده و تحرک دوچرخه سواری، با توجه به نتایج گسترده تر سلامت، جراحات و بیماری های غیر مسری بهبود بخشند .
  • ذینفعان و سهامداران را برای  استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای برای تقویت توسعه پایدار، تقویت آموزش و پرورش که شامل آموزش فیزیکی، برای کودکان و نوجوانان، ارتقاء سلامت، جلوگیری از بیماری، ترویج تحمل، درک متقابل و احترام و تسهیل پذیرش اجتماعی و فرهنگ صلح؛ تشویق می کند.
  • کشورهای عضو را تشویق می کند تا بهترین شیوه ها و ابزارهای ارتقاء دوچرخه را در میان تمام اقشار جامعه بکار گیرند و در این زمینه از ابتکار عمل برای سازماندهی دوچرخه سواری در سطح ملی و محلی به عنوان وسیله تقویت سلامت جسمی و روحی و رفاه و توسعه فرهنگ در جامعه استقبال کنند.

منبع:  سازمان ملل متحد – UN

پیام خانواده همرکابان سبز و انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

روز جهانی دوچرخه سواری فرصتی مناسب برای ایجاد تعامل اجتماعی و  پیامی مهم برای “حفظ محیط زیست و سلامت” از این طریق و بدین شیوه خطاب به سایر اقشارهای مختلف در جامعه را اعلام میدارد. اگر به موضوع “چگونه زیستن ، صحیح زیستن و پایدار زیستن” بنگریم ، می فهمیم که فرهنگ دوچرخه سواری می تواند در پایداری بودن آن مقوله تاثیرگذار باشد.

 ما همرکابان سبز ،جامعه ای بزرگ برای حفظ ارزشهای “زیست محیطی و سلامتی” در جهان هستیم که فرهنگ سبز همرکابی را در سرمشق زندگی خود و دیگران قرار داده ایم و بر آن باوریم که “فرهنگ سبز همرکابی” (دوچرخه سواری) می تواند در ایجاد ” شادی و نشاط و تعامل اجتماعی به منظور ایجاد صلح و دوستی” در میان جامعه تاثیر گذار باشد.

به وسیله فرهنگ سبز همرکابی در کنار هم هستیم تا معنی شادبودن و درست زندگی کردن را بدانیم و با هم در یک مسیر همرکاب شدیم تا زندگی هر انسانی پایدار بماند ، ما  در همان سال اول “روز جهانی دوچرخه سواری” ۳ ژوئن ۲۰۱۸ در کنار سایر ان جی او های مرتبط که در جهان برای به ثبت رساندن “روز جهانی دوچرخه سواری ” تلاش نمودند، قرار گرفتیم  و از فرهنگ دوچرخه سواری بعنوان حمل و نقل پایدار در راستای “حفظ محیط زیست وسلامت اجتماعی ” حمایت نمودیم.

ما نخست انجمنی بودیم که اولین سال “روز جهانی دوچرخه سواری و روز جهانی دوچرخه برای کار” را در کشور جهت ایجاد مراسم های گوناگون برای پاسداشت آن مناسبت اعلام نمودیم و خوشبختانه منجرب شد که سایر گروههای دوچرخه سواری ، فدراسیون دوچرخه سواری و دیگر نهادهای “زیست محیطی و سلامتی” در آن روز  همراه و همرکاب با جهان برنامه هایی را با مشارکت عموم مردمی برگزار نمایند.

امید است که روز جهانی دوچرخه سواری فرصتی مناسب برای ایجاد ” گسترش این فرهنگ و ایجاد مسیرهای امن برای تردد دوچرخه سواری” در محورهای پرتراکم از ترافیک شهری توسط مدیران شهری و سرمایه گذاران خصوصی باشد که مردم برای ترددهای شهری به این وسیله و امکانات مربوطه به آن در حومه شهری دسترسی پیدا کنند.

“در مسیر سبز همرکابی ، همه همرکابیم “

دانلود پوسترهای مرتبط با “روز جهانی دوچرخه سواری” 

دانلود پوسترهای و بنر جهت چاپ و رونمایی در آن مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری 

    Inistagram    Banner 200x100cm

  • جهت مشخصات تصویر بر روی آن مکث نمائید و برای دانلود بر روی تصاویر کلیک کنید.

 

دانلود ‌آلبوم جهانی “خانواده همرکابان سبز” جهت پوشش در صفحات مجازی و پاسداشت روز جهانی دوچرخه سواری 

   Amesterdam   Rome

      

   1

  • برای مشخصات تصویر بر روی تصویر مکث کنید و جهت دانلود کلیک نمائید.

 

  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 
  • جامعه مشارکتی خانواده همرکابان سبز 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *