آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / روز هوای پاک ، روز آشتی با دوچرخه برای کار است

روز هوای پاک ، روز آشتی با دوچرخه برای کار است

گرامیداشت ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک و همکاری همرکابان سبز در این راستا برای پایداری محیط زیست سالم 

0000

روز هوای پاک ، روز آشتی با طبیعت ، سلامت و پایداری زندگی است ، این روز بزرگ پیامی برای مردم سراسر جهان است که در فکر “حفظ میحط زیست و سلامت” باشند ، موضوعی که امروزه تمام جهان گرفتار پیامد های ناخواسته ی از آن می باشند . با همرکابی و پشتکار عملی  می توانیم در کاهش آلاینده ها سهیم باشیم . اگر از فرهنگ دوچرخه سواری نمی توانیم بر خوردار باشیم ، حداقل ممکن از خودروهای شخصی پرهیز کنیم ، اگر خودروی شخصی نداریم از فرهنگ دوچرخه سواری بهره ور شویم ، اگر نمی توانیم دوچرخه سواری کنیم حداقل ممکن از امکانات نقلیه ی شهری همانند ” مترو ، بی آرتی ، تاکسی” بهره ور شویم ، اگر نمی توانیم از هیچکدارم یک از آن وسیله ها بهره ور شویم ، حداقل از پیاده روی برای تامین سلامت خود بهره ور شویم.

در هر حالتی می توانیم برای تامین هوای پاک و تضمین سلامتی خود و جامعه همرکاب بوده و فرهنگ همرکابی را همچون حرکتی سبز برای پیشگیری از آلودگی هوا و بروز بیماریهای خاص برای سلامت خود عنوان کنیم و آن را در سرمشق روزانه ی زندگی قرار دهیم .

دبیرخانه ی روابط و هماهنگی انجمن دوچرخه سواری آشتی از الغاء شدن کارناوال دوچرخه سواری به مناسبت روز هوای پاک برابر با ۲۹دی ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد که بعلت نامساعد بودن آب و هوای زمستانی “کارناوال روز هوای پاک ” لغو می گردد. گفتنی است که این کارناوال در راستای گرامیداشت هفته ی هوای پاک ایجاد گردید و الزامی بود که برای ترویج فرهنگ همرکابی برای حفظ محیط زیست و سلامت فعالیتی انجام گیرد.

امید است که در این راستا برای هر چه بیشتر شدن فرهنگ استفاده از حمل و نقل سبز “دوچرخه ” به ویژه فرهنگ دوچرخه برای کار که یکی از اصولهای حفظ محیط زیست و سلامت همگانی است ، گامی برداشته شود . و هر روز شاهد سیمای زییایی از ترافیک دوچرخه ها در حومه شهر از طریق استفاده ی از دوچرخه توسط اقشارهای مختلف جامعه باشیم .

  • با تشکر / دبیرخانه ی  روابط انجمن دوچرخه سواری آشتبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *