آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / از همرکابی سبز تا حفظ محیط زیست

از همرکابی سبز تا حفظ محیط زیست

همرکابان سبز با همرکابی سبز، فعالیت پاکسازی را در دامن طبیعت به انجام رساندند. 

A (7)

صبح روز سه شنبه مورخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ خورشیدی همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در سیزدهمین اردوی محوری #همرکاب_سبز محور شهر مریوان را تا تفرجگاه جنگلی کانی میران در یک کیلومتری شهر برده رشه و روستای کانی میران از توابع بخش خاومیرآباد مریوان را همرکاب شدند.

در این برنامه سبز همرکابی، همرکابان سبز ادآ به منظور حفظ محیط زیست و پاک نگه داشتن سیمای طبیعت ، محوطه جنگلی و طبیعت بکر تفرجگاه کانی میران را از وجود پسماندهای مضر گردشگران بومی پاکسازی نمودند.

گفتنی است که تفرجگاه جنگلی کانی میران هر هفته میزبان صدها خانواده بومی از شهرستان مریوان و حومه می باشد و بر همین اساس این تفرجگاه بکر و دست نخورده توسط گردشگرانی که تفریح روزهای تعطیلی خود را آن تفرجگاه بسر میبرند‌ از لحاظ رعایت و اصول های زیست محیطی نسبت به حفظ طبیعت کم توجه و سهل انگار بوده و شرایط را به تخریب رساندن طبیعت مواجه میسازند.

گروه همرکابان محوری ادآ برای چندین پیاپی بوده که در سالهای گذشته فعالیتهای خود، تفرجگاه بکر و زیبای کانی میران را از وجود پسماندهای مضر و غیر قابل بازیافت پاکسازی نموده اند.

در پایان برنامه از طرف اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان برای حفظ محیط زیست و مقابله با مواد پلاستیکی یکبار مصرف ، تعدادی کیسه ی پارچه ای به منظور استفاده ی مکرر در خرید روزانه بازار در میان همرکابان سبز توزیع شد و از طرف دبیر روابط و هماهنگی ادآ پیامی خطاب به همرکابان حاضر در اردوی ۱۳ همرکاب سبز نسبت به حذف مواد یکبار مصرف و پلاستیکی در مصرف روزانه توصیه شد و افزودند” برای پایداری محیط زیست و سلامت زندگی ، بر مواد پلاستیکی یکبار مصرف غلبه کنیم و تا حد ممکن از فروشگاههایی که برای بسته بندی موادشان از نایلوهای یکبار مصرف استفاده میکنند ، پرهیز کنید. “

مجموعه پروژه اردوهای همرکاب سبز همچنان ادامه دارد ، علاقمندان به فرهنگ همرکابی و داوطلبان سبز در راستای حفظ محیط زیست و سلامت جامعه می توانند در این مجموعه از برنامه های اردویی حضور بعمل رسانند.

به روایت تصویر از اردوی ۱۳ محوری همرکاب_ سبز 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 
  • اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان 
  • دبیرخانه روابط و هماهنگی (ادآ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *