آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / نکوداشت روز جهانی دوچرخه سواری توسط همرکابان سبز

نکوداشت روز جهانی دوچرخه سواری توسط همرکابان سبز

همرکابان سبز برای پایداری محیط زیست و سلامت جامعه روز جهانی دوچرخه سواری را گرامی داشتند .

A-(14)

صبح روز یکشنبه مورخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ خورشیدی ، همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) روز جهانی دوچرخه سواری را با همرکابی سبز تا دریاچه زریبار مریوان همرکاب شدند . همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی با ادآی احترام به روز جهانی دوچرخه سواری بصورت حلقه ای شکل کنار هم ایستادند و نماد و سنبل با هم بودن و همرکاب شدن برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در راستای حفظ محیط زیست و سلامت جامعه را به نشان درآوردند .

روز جهانی دوچرخه سواری برای اولین سال است که توسط انجمن دوچرخه سواری اروپا ECF در ۳ ژوئن با پیشنهاد به سازمان ملل متحد تصویب شد و توسط تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری این روز را با برگزاری کارناوالهای بزرگ و کوچک در سراسر جهان بویژه اروپا و آمریکا جشن گرفته می شود.

انجمن دوچرخه سواری آشتی نخستین انجمنی بود که درتاریخ ۲۵ اردیبهشت خبر به ثبت رساندن “روز جهانی دوچرخه سواری” را در وبسایت رسمی خود اعلام نمود و خوشبختانه تمامی دوستداران فرهنگ سلامت و محیط زیست و فعالان فرهنگ دوچرخه سواری در سراسر کشور از پوسترهای ترویجی ارائه شده در وبسایت ادآ با نشانه های حمایتی #روز_جهانی_دوچرخه_سواری ، #روز_جهانی_دوچرخه ، #دوچرخه_برای_کار و #همه_همرکابیم ،  برای حمایت از ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بعنوان نقلیه سبز و پایدار فعالیت کارناوال دوچرخه سواری برگزارنمودند.

پیام روز جهانی دوچرخه سواری در واقع پیامی سبز برای دوستداران فرهنگ سلامت و محیط زیست است ، با حمایت و برگزاری برنامه های پایدار ترویج فرهنگ دوچرخه سواری توسط گروههای محلی ، سازمانهای غیره دولتی و فعالین فرهنگ دوچرخه سواری بصورت جدی فعالیت شود تا اقشار جامعه از پیامدهای آن بهره مند شوند و کمتر از خودروهای شخصی برای انجام کارها در حومه ی شهر مورد استفاده قرار گیرد ، با همرکابی سبز می توان  ” زندگی را پایدار و آینده را سبز ” نگه داریم .

دبیران ارشد و همرکاب ادآ اعلام کردند که لاین دوچرخه و راهنماییهای ویژه ی ترافیکی در فرهنگ استفاده از دوچرخه ، بایستی در دسترس جامعه بشری باشد و همه از آن بهره مند شوند . پیام روز جهانی دوچرخه سواری تنها شعار نیست بلکه عملکرد مدیران شهری نسبت به “کاهش ترافیک ، آلودگی هوا ، کم تحرکی جسم و بهبود سلامت جامعه ” در این راستا میباشد و بایستی همه برای آن تلاش جدی نمایند .

انجمن دوچرخه سواری آشتی از برگزاری روز جهانی دوچرخه سواری توسط گروههای دوچرخه سواری و زیست محیطی کل کشور نهایت تشکر و قدردانی را دارد و درخواست می کند که فرهنگ دوچرخه سواری را تنها بعنوان یک وسیله ی و اسباب تفریحی و ورزشی برای نشاط یک روز در هفته ترویج ندهند ، بلکه بعنوان اسباب کار و ماشین سبز برای پایداری سلامت و محیط زیست و سازگار با اکوسیستم معرفی شود، تا اقشار جامعه بعنوان یک وسیله ی محبوب و علاقمند برای انجام کارهای خود مورد استفاده ی کاری قرار دهند.

به روایت تصویر از روز جهانی دوچرخه سواری آشتی ۳ ژوئن ۲۰۱۸ 

 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)
  • دبیرخانه ترویج و توسعه ادآ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *