آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / پیام سازمان ملل متحد در روز جهانی دوچرخه سواری ۳ ژوئن

پیام سازمان ملل متحد در روز جهانی دوچرخه سواری ۳ ژوئن

پیام سازمان ملل متحد به مناسبت ۳ ژوئن “روز جهانی دوچرخه سواری ” و پیامدهای آن در آینده 

WEB-site

سازمان ملل اعلام کرد سوم ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۹۷  اولین سال ” روز جهانی دوچرخه سواری”  است. و از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری می خواهد که در این تاریخ ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.

چرا روز جهانی دوچرخه سواری را جشن بگیریم؟

  • دوچرخه وسیله ی برای حمل و نقل پایدار، مقرون به صرفه، قابل اعتماد، بی آلاینده و مناسب محیط زیست است.
  • نه تنها وسیله ای برای حمل و نقل،بلکه از دوچرخه می توان به عنوان ابزاری برای توسعه ،  دسترسی به آموزش، مراقبت های بهداشتی و ورزش نیز به کار گرفت.
  • هم افزایی یا هماهنگی بین دوچرخه و دوچرخه سوار ، باعث ارتقاء خلاقیت و مشارکت اجتماعی وی می گردد و همچنین ایشان را با محیط محلی آشنا می سازد .
  • دوچرخه نماد حمل و نقل پایدار و پیامی مثبت برای افزایش تولید پایدار است و همچنین تاثیر مثبتی بر آب و هوا دارد.

روز جهانی دوچرخه سواری:

  • کشورهای عضو را تشویق می کند که توجه ویژه ای را به استراتژی های توسعه متقابل دوچرخه سواری که شامل دوچرخه در سیاست ها و برنامه های توسعه بین المللی، منطقه ای و ملی  می شود . داشته باشند
  • کشورهای عضو را تشویق می کند تا ایمنی جاده را را از طریق تحرک پایدار و برنامه ریزی و طراحی زیرساخت های حمل ، به ویژه از طریق سیاست ها و اقداماتی برای محافظت و ارتقاء ایمنی عابر پیاده و تحرک دوچرخه سواری، با توجه به نتایج گسترده تر سلامت، جراحات و بیماری های غیر مسری بهبود بخشند .
  • ذینفعان و سهامداران را برای  استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای برای تقویت توسعه پایدار، تقویت آموزش و پرورش که شامل آموزش فیزیکی، برای کودکان و نوجوانان، ارتقاء سلامت، جلوگیری از بیماری، ترویج تحمل، درک متقابل و احترام و تسهیل پذیرش اجتماعی و فرهنگ صلح؛ تشویق می کند.
  • کشورهای عضو را تشویق می کند تا بهترین شیوه ها و ابزارهای ارتقاء دوچرخه را در میان تمام اقشار جامعه بکار گیرند و در این زمینه از ابتکار عمل برای سازماندهی دوچرخه سواری در سطح ملی و محلی به عنوان وسیله تقویت سلامت جسمی و روحی و رفاه و توسعه فرهنگ در جامعه استقبال کنند.

منبع : سازمان ملل متحد UN

بنر کاربردی توسط گروههای دوچرخه سواری به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری 

بنر 200x100cm جهت استفاده به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری
بنر ۲۰۰x100cm جهت استفاده به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری
پوستر A4 جهت نصب بر روی فرمان دوچرخه
پوستر A4 جهت نصب بر روی فرمان دوچرخه
  •   دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *