آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکاب با طبیعت برای مبارزه با دیابت

همرکاب با طبیعت برای مبارزه با دیابت

سنندج- ایرنا- گروه همرکابان انجمن دوچرخه سواری آشتی(ادا) مسیر مریوان – روستای بیلو از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان را در چهل و پنجمین اردوی محوری و فعالیتی خود با شعار’ دیابت را جدی بگیریم’ رکاب زدند.

82037716-70655683

به گزارش ایرنا، انجمن دوچرخه سواری آشتی در راستای اهداف بلند مدت خود مساله سلامت جسم و روان را سرلوحه برنامه های کاری خود قرار داده است و فرهنگ دوچرخه سواری برای کار را همچون سنبلی برای جلوگیری از بروز بیماری های جسمی و روحی برای عموم مردم، تبلیغ می کند.
این انجمن در روز جهانی سلامت، مساله بیماری دیابت را با آگاهسازی و پیشگیری از آن به وسیله تحرک جسمانی، مصرف میوه و سبزیجات، پیاده روی، فرهنگ استفاده از دوچرخه برای کار و شاد بودن مردم از طریق تفریحات طبیعی فراخوانده است.
در پایان برنامه از عموم مردم روستا درخواست شد با مراجعه به مراکز درمانی از وضعیت سلامت جسمانی خود با خبر شوند و دیابت خود را اندازگیری کنند.
همچنین گروه همرکابان محوری ادا با همکاری کودکان و نوجوانان روستای بیلو، محوطه آن روستا را از وجود زباله های مضر تفکیک و پاکسازی کرده و بر موضوع بهداشت محیط و محیط زیست سالم تاکید کردند.
این انجمن در راستای این برنامه فعالیتی خود، تراکت هایی را با موضوع راهکار پیشگیری از بیماری دیابت در بین خانوارهای روستای بیلو توزیع کردند.
روستای بیلو در ضلع شمال شرقی بخش خاومیرآباد و در ۲۰ کیلومتری شهرستان مریوان واقع شده است و یکی از روستاهای سرسبز منطقه و دارای زیستگاه اصلی پرندگان لک لک است.
جمعیت این روستا ۴۸۵ نفر است و مردمان این روستا بیشتر به کار کشاورزی مشغول هستند.
اهالی روستای بیلو از لحاظ تامین خوراک خودکفا هستند و به مساحت ۱۵۰۰ هکتار باغات کشاورزی در آن منطقه وجود دارد اما این روستا از لحاظ امکانات ارتباطی تلفن همراه ضعیف است.
انجمن دوچرخه سواری آشتی تاکنون چندین برنامه را با موضوع سلامت جسم و روان در توابع و حومه شهرستان مریوان اجرا کرده است و بارزترین آن روز جهانی دیابت در ۲۲ آبان ۱۳۹۴ بود که با اجرای کارناوال همگانی فرهنگ دوچرخه سواری با نام و نشان ‘ فرهنگ دوچرخه سواری راهی برای کنترل دیابت ‘ از محور مریوان تا دریاچه زریبار با همرکابی عموم اقشار مردمی از آن روز حمایت کردند.
انجمن دوچرخه سواری آشتی در بخش سلامت در نظر دارد با موضوع دیابت و اندازه گیری آن فعالیت های خود را به صورت جدی در اردوهای محوری سال جاری ادامه دهد.

 

82037716-70655684

 

 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *