آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سایکل توریسم مقصد شهر سلیمانیه را به شهر کرکوک ترک نمودند.

همرکابان سایکل توریسم مقصد شهر سلیمانیه را به شهر کرکوک ترک نمودند.

گذری بر آثار و مناظر شهر تاریخی کرکوک در اقلیم کردستان عراق توسط همرکابان سایکل توریسم آشتی به مناسبت “فرا رسیدن روز جهانی گردشگری”  

A-(30)

صبح روز یکشنبه مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ برابر با ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۷ گروه همرکابان سایکل توریسم آشتی مقصد شهر سلیمانیه را به ناحیه ی تکیه از استان سلیمانیه ترک نمودند . گفتنی است که مسافت مابین شهر سلیمانیه تا ناحیه ی تکیه ۶۰ کیلومتر تعین می شود و همرکابان سایکل توریسم با گذر از سه راهی ناحیه ی ” گپ تپه ، آغچلر و شوان” نزدیک به روستای کانی شیطان به ناحیه ی تکیه رسیدند که از ساعت ۲ نیمروزی آغاز و در ساعت ۷ نزدیک به تاریکی شب در ناحیه ی تکیه برای استراحت مهمان منزل کاک سالار- دکتر خالد شدند و شب را در آنجا بسر بردند. جای دارد که از این دوست مهربان بابت میزبانی از همرکابان سایکل توریسم آشتی ، نهایت تشکر و قدردانی کرد.

گروه همرکابان سایکل توریسم آشتی فردای بعد از آن روز در مورخ ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) مقصد ناحیه ی تکیه را به شهر چمچمال و سپس شهر کرکوک ترک نمودند . محور شهر تکیه تا کرکوک بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر تعیین شده است  و در همان راستا با گذر از منطقه ی صحرایی و نفت خیز “بابه گورگور” شهر کرکوک ، محور همرکابی را در زیر فشار گرمای ۴۲ درجه ی سانتیگراد (بالای صفر) سپری نمودند. گفتنی است که جاده  اتوبان ” سلیمانیه به کرکوک و اربیل ” با عریض غیر استاندارد به سایز کمتر از ۳۰ متر یک طرفه از هر ساید آن  نقشه برداری و احداث شده است و بیشتر رفت و آمدها در آن محور پرتراکم توسط اتومبیل هایی همچون ” تریلر ، ماشینهای شاسی بلند و تاکسی های مسافرتی تشکیل می شود ” بر همین اساس بود که همرکابان سایکل توریسم محور خطرناک را با طی نمودن و همرکابی ایمن در شانه های خاکی و گه گداری در کنار جاده آسفالت دوچرخه سواری میکردند.

همرکابان سایکل توریسم آشتی نیمروز همان روز وارد شهر کرکوک شدند و با گذر از جاده ی شوراو  و خیابان “حصیره که” به بازار اصلی و مرکز شهر کرکوک رفتند و از قلعه ی تاریخی آن شهر که به نام ” قلعه ی کرکوک ” نامگذاری شده است بازدید کردند . گفتنی است که این قلعه بر روی تپه ای به بلندای ۱۳۰ متر بنا شده است و کهن ترین میراث تاریخی این شهر است. رودخانه خاسه همجوار است با تپه ای که قلعه بر آن واقع شده است . این قلعه از طرف پادشاه آشوری (آشور بانی پال) به صورت دایره شکل در سالهای (۸۸۴-۸۵۸) قبل از میلاد مسیح بنا گردیده است و از طرف امپراطوریت عثمانیها تعمیر و مرمت شده است . در داخل این قلعه شمار زیادی خانه های منحصر به فرد وجود دارد . همچنین پنج مسجد و یک کلیسای کریستیانها در داخل آن وجود دارد و مرقد دانیال پیامبر نیز در داخل این قلعه واقع شده است .

شهر کرکوک دارای سه قومیت مختلف از جمله ” کورد ، عرب و تورکمان” است  و چندین مذهب جداگانه از جمله ” مسیحی ، کلدانی ، سریانی ، آشوری ، مسلمان اهل سنت و تشیع و کاکه یی  ” نیز در آن زندگی می کنند. و برخی دیگر از این قومیتها در شهرستانهای زیر مجموعه ی کرکوک زندگی خواهند کرد. – شهر کرکوک از جهت جنوب با پایتخت عراق “شهر بغداد” ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد و از جهت جنوب غربی با شهر موصل ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

مسئولان انجمن گردشگری استان کرکوک بارها است که از سازمان میراث جهانی سازمان ملل UNESCO  درخواست نموده اند ، قلعه ی کرکوک را به ثبت جهانی برسانند و خوشبختانه این درخواست در حال اجرایی مسئولان یونسکو میباشد.

گروه همرکابان سایکل توریسم آشتی بعد از بازدید قلعه ی کرکوک و استراحت نیمروزی مقصد این شهر را به “ناحیه ی پردی” ترک نمودند و شب را با هماهنگی پلیس ناحیه پردی “مرکز الشرطه پردی”  در مکانی امن سپری نمودند. – گفتنی است که ناحیه ی پردی در ۴۰ کیلومتری شهر کرکوک واقع شده است و این ناحیه جزء تقسیمات استانی شهر کرکوک می باشد.

به روایت تصویر از همرکابان سایکل توریست آشتی در شهر کرکوک 

گروه سایکل توریم آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *