آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سبز آشتی فعالیت زیست محیطی به انجام رساندند.

همرکابان سبز آشتی فعالیت زیست محیطی به انجام رساندند.

انجام فعالیت زیست محیطی توسط همرکابان سبز ، یکی از اولویتهای پایدار در راستای فعالیتها 

A (4)

صبح روز جمعه مورخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ خورشیدی گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در نهمین اردوی محوری #همرکاب_سبز اینبار محور تفرجگاهی و کوهستانی “سیف”  از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان را همرکاب شدند. در این برنامه ی سبز محوری توسط همرکابان سبز ادآ فعالیت زیست محیطی انجام گردید.

در راستای اردوی ۹ همرکاب سبز توسط همرکابان سبز ادآ محوطه تفرجگاهی و کوهستانی سیف را از وجود پسماندهای مضر گردشگران پاکسازی نمودند . گفتنی است که در وسط ماه خرداد و نزدیکی فصل تابستان در شرایط آب و هوای گرم تابستانی ، همرکابان سبز بمدت یک ساعت تمام محوطه ی تفرجگاهی سیف را جهت جمع آوری پسماند جستجو نمودند ، خوشبختانه در محوطه ی کوهستانی پسماند کمتری یافت می شد ، البته در مسیر تفرجگاه تعدادی بطری پلاستیکی و شیشه ای آب معدنی و نوشابه توسط همرکابان سبز جمع آوری گردید.

وجود پسماندهای غیر قابل بازیافت در طبیعت به ویژه محوطه ی کوهستانی در شرایط فصل گرم می تواند خطر ساز بوده و منجرب به آتشسوزی کوهستانها شود. پسماندهایی مانند ” بطرهای شیشه ای و پلاستیکی و نایلون ” بیش از صدها سال در طبیعت بجا میمانند تا روزی که با اثرات تخریبی یا وضعیت آب و هوایی جو زمین تجزیه شوند .

گردشگران و دوستداران طبیعت ، شما نیز می توانید همرکاب طبیعت باشید ، همرکابی بدین معنا نیست که حتما از فرهنگ دوچرخه سواری بهره ور بوده ، بلکه تبعیت از فرهنگی است که حفظ محیط زیست و سلامت را در راستای زندگی خود قبول نموده و از مصرف بی رویه در خوراک و عدم تحرک کافی جسم و  اصولهای زیست محیطی را تحت کنترل و  رعایت نمائیم .

با همرکابی سبزمان طوری زندگی کنیم که سلامت فردی و اجتماعی همیشه محفوظ باشد و دیگران را برای داشتن آن ارزشها با خود همرکاب سازیم . با تغییر عادتهای همیشگی مان ، زندگی را برای همیشه سبز و تندرست بنیاد نهیم .

به روایت تصویر از اردوی ۹ محوری همرکاب سبز 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)
  • دبیرخانه ترویج و توسعه ادآ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *