آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکاب با طبیعت برای زندگی

همرکاب با طبیعت برای زندگی

سنندج- ایرنا- انجمن دوچرخه سواری آشتی به مناسبت روز جهانی و هفته محیط زیست کارناوال همگانی فرهنگ دوچرخه سواری را با پیام ‘بسوی طبیعت برای زندگی’ با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان برگزار کرد.

82109401-70790419

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این کارناوال خودجوش و همگانی، همرکابان انجمن دوچرخه سواری آشتی محور مریوان تا دریاچه زریبار را به منظور ‘پاکسازی طبیعت و اجرای همایش نقاشی و طراحی’ با موضوع مربوطه رکاب زدند.
در راستای این حرکت همگانی، همرکابان خلاق به مدت دو ساعت تمام زباله های مضر را در محوطه تالاب آب شیرین زریبار پاکسازی و سپس آن را در نایلون های جداگانه تفکیک کردند.
دبیرکل انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادا) با بیان ‘روز جهانی محیط زیست’ و ارزش های معنوی آن خطاب به همرکابان فعال تاکید کرد: برای تامین محیط زیست سالم و سلامت همگانی باید تعهدی همگانی با پیام ‘دوچرخه برای کار نه برای ورزش’ تجدید کرد.
وی گفت: استفاده از اتومبیل های غیرکاری و ریختن زباله ها در محیط زیست طبیعی و زیستگاهی موجب گرم شدن زمین و تخریب لایه ی ازون خواهد شد و سلامت انسانی را در معرض تهدید قرار خواهد داد.
انجمن دوچرخه سواری آشتی با طراحی’ یک پوستر و نگارش بیانیه ‘ در زمینه روز جهانی محیط زیست از تمامی انجمن های دوچرخه سواری که خدمات خود را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری انجام می دهند درخواست کرد فعالیت خود را در آن روز با اجرای کارناوال همگانی فرهنگ دوچرخه سواری اجرا کنند.
چندین انجمن مهم در کشورهای اروپایی و آسیایی درخواست انجمن دوچرخه سواری آشتی را در پنجم ژوئن ۲۰۱۶ برابر با ۱۶ خرداد در روز جهانی محیط زیست پذیرفتند.
همرکابان فعال ادا بار دیگر تجدید تعهد کردند که مسیر منزل تا محل کسب و کار خود را با دوچرخه رکاب بزنند تا آسیبی به محیط زیست شهری و انسانی نرسد.

1

82109401-70790422

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *