آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / خانواده همرکابان سبز در هفته هوای پاک

خانواده همرکابان سبز در هفته هوای پاک

فعالیت گروههای همرکابی سبز و همپیمان خانواده همرکابان سبز در هفته ی هوای پاک 

12

به گزارش روابط و هماهنگی خانواده همرکابان سبز : توسط گروههای همرکابی سبز به مناسبت ۲۹ دی ماه الی ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ خورشیدی با پیام “همرکاب سبز ، آسمان آبی” فعالیت همرکابی سبز توسط اعضای خودجوش و داوطلب خانواده همرکابان سبز در شهرهای مختلف کشور برگزار گردید.

روز هوای پاک هر ساله از تاریخ ۲۹ دی الی ۵ بهمن به نام “هفته هوای پاک” توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام می شود . نامگذاری این روز تنها به منظور حفظ هوای پاک توسط اقشار مختلف جامعه با رعایت عدم استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین می باشد که همه در قبال پایداری محیط زیست پاک مسئولیت پذیر باشند .

خانواده همرکابان سبز  با کمک گروه های همرکابی سبز تلاش دارد که با ایجاد برنامه های محوری و فرهنگی آنان را به ترویج “حفاظت از محیط زیست و سلامت اجتماعی ” ترغیب نماید و از این طریق فرهنگ همرکابی سبز را بعنوان الگویی برتر و راه گشای “کاهش ترافیک و آلاینده های ناشی از خودروهای تک سرنشین با ترویج و توسعه صحیح فرهنگ دوچرخه سواری پوشش دهد.

در آغاز روز هوای پاک ۲۹ دی الی ۵ بهمن توسط گروههای همرکابی سبز فعالیت محوری در خیابانهای شهر ، ایجاد تور دوچرخه سواری و ایجاد برنامه های زیست محیطی و ترویجی برگزار گردید و جای دارد از زحمات خستگی ناپذیر گروههای محترم همرکابی سبز که همپیمان خانواده همرکابان سبز هستند، بصورت کوتاه و مختصر از فعالیت همرکابی سبزشان نهایت تقدیر و تشکر را کرد:

فعالیت محوری گروه همرکابان سبز بندر انزلی در روز هوای پاک : 

A1 A2

گروه همرکابان سبز بندر انزلی یک گروه فعال در زمینه ترویج فرهنگ سبز همرکابی در میان  اقشار مختلف شهرستان بندرانزلی استان گیلان فعالیت بصورت خودجوش و داوطلبی فعالیت میکند ، این گروه همرکابی در مورخ ۲۹ دی ماه ۹۷ با مشارکت و همدلی همرکابان سبز، محور خیابان و بازار شهر بندرانزلی را با پیام “همرکاب سبز ، آسمان آبی” همرکاب شدند . این گروه توسط همرکاب ارشد محوری/ محمد امین معصومی مدیریت می شود و دیگر همرکابان سبز گروه بصورت فعال و خودجوش همرکاب برنامه های گروه خواهند شد.

فعالیت محوری گروه همرکابان سبز زاگروس مهاباد در هفته ی هوای پاک 

M6 M2

همرکابان سبز زاگروس با همکاری دانش آمورزان یکی از مدارسهای شهر مهاباد به منظور کاهش ترافیک و کاهش خودروهای تک سرنشینی که در شهر مهاباد بصورت مکرر گذر خواهند کرد، توسط همرکابان سبز گروه کارت قرمز به رانندگان آن اتومبیلها داده شد!

کارت قرمز بمعنای اعلام بحرانی بیش از حد ترافیک توسط خودروهای تک سرنشین می باشد که در این راستا رانندگان خودروهای تک سرنشین را از ایجاد آلایندهای ناشی از خودروهای تک سرنشین و عوافب مضر آن آگاه می سازند.

 گروه همرکابان سبز زاگروس مهاباد توسط نوجوانانی مدیریت می شود  که افکار سبزشان در راستای حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه با پیروی از فرهنگ سبز همرکابی عنوان می شود .

  • همرکابان ارشد این گروه توسط/ “دیاکو توتونچی ، آریان صالحیه ، مهران گوران ، رامیار کریمیان و  امید فلاح ” مدیریت می شود.

برگزاری تور بزرگ همرکابی سبز از استان البرز تا استانهای جنوب و جنوب شرقی کشور

1 3

گروه همرکابان سبز البرز یک گروه فعال در زمینه ترویج فرهنگ سبز همرکابی که در میان اقشار مختلف جامعه در مهرشهر کرج  استان البرز  فعالیت میکند ، این گروه همرکابی در مورخ ۲۹ دی ماه  الی ۶ بهمن ماه ۹۷ با مشارکت و همدلی همرکابان سبز شهر کرمان “تور بزرگ همرکابی سبز ” را از شهر کرج تا استانهای “هرمزگان و کرمان ” راه اندازی نمودند.

به گفته ی همرکاب ارشد گروه / مرجان خاندانی ؛ آغاز این تور بزرگ همرکابی با پیام “همرکاب سبز ، آسمان آبی” و با همکاری و همرکابی سبز خانمان/ سروناز سرداری ، فاطمه احمدیان و آقایان/ علی نوحی ، علی میرزانیا ، مجتبی قربانی با سرپرستی همرکاب سبز/ آقای/ عظیم عارف برگزار گردید.

شایان ذکر است که ؛ همرکاب ارشد/ مرجان خاندانی سرگروه محترم همرکابان سبز البرز خود بعنوان یکی از شرکت کنندگان همرکاب در برنامه تور بودند.

فعالیت محوری گروه همرکابان سبز زنده رود نقش جهان اصفهان در هفته هوای پاک 

I2 I1

همرکابان سبز زنده رود نقش جهان با همکاری و همرکابی گروه همرکابان مهتاب شهر اصفهان به منظور کاهش ترافیک و کاهش خودروهای تک سرنشین فعالیت همرکابی سبز به انجام رساندند . فعالیت و حرکت آنان به منظور ترویج و گسترش فرهنگ “حفاظت از محیط زیست و سلامت همگانی ” در روز هوای پاک اعلام شد .

 گروه همرکابان سبز زنده رود نقش جهان توسط بانوان و آقایانی مدیریت می شود  که افکار سبزشان در راستای حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه با پیروی از فرهنگ سبز همرکابی عنوان می شود .

  • همرکابان ارشد این گروه توسط/  مینا ملاوانی و رویا شیرزاد مدیریت می شود.

فعالیت محوری گروه همرکابان سبز آشتی مریوان در هفته هوای پاک 

AM3 MA6

گروه همرکابان سبز آشتی (شهرستان مریوان) با همکاری و همرکابی خانواده همرکابان سبز بر خلاف دیگر گروههای همرکابی سبز به مناسبت “هفته هوای پاک” مورخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ خورشیدی فعالیت زیست محیطی در تالاب دریاچه زریبار شهرستان مریوان (استان سنندج) به انجام رسانده شد . گفتنی است که فعالیتها در راستای برگزاری پنجمین اردوی #همرکاب_زندگی از چهارمین پروژه اردوهای زمستانی انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) با هدف انجام فعالیتهای زیست محیطی برگزار شد .

در طی پنجمین برنامه محوری همرکاب زندگی توسط همرکابان سبز آشتی فعالیت خوراک به پرندگان بومی و مهاجر تالاب زریبار انجام شد و مقداری خوراک از نوع نانخشکی در محوطه تالاب ریخته شد.

MA13 MA12

از طرفی دیگر نیز در مورخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷ در چهارمین اردوی “همرکاب زندگی” از پروژه برنامه های محوری و زیست محیطی فصل زمستان برای چهارمین بار پی در پی فعالیت خوراک به حیوانات و پرندگان توسط همرکابان سبز آشتی در پناهگاه حیات وحش زریبار از توابع ضلع جنوبی روستای سیف سفلی بخش خاومیرآباد شهرستا مریوان بزگرار گردید.

گروه همرکابان سبز آشتی مریوان توسط جوانانی مدیریت می شود  که افکار سبزشان در راستای حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه با پیروی از فرهنگ سبز همرکابی عنوان می شود .

همرکابان ارشد این گروه توسط/ دارا میرزایی ، کیوان پناهی و محمد پزشک مدیریت می شود.

فعالیت محوری گروه همرکابان سبز سفیران ترافیک تهران در هفته هوای پاک 

T1 T2

گروه همرکابان سبز سفیران ترافیک یک گروه فعال در زمینه ترویج فرهنگ سبز همرکابی و در میان  اقشار مختلف شهر تهران منطقه ۴ فعالیت میکند ، این گروه همرکابی در مورخ ۲۹ دی ماه ۹۷ با مشارکت و همدلی همرکابان سبز محور خیابانهای منطقه ۴ تهران “پارک لاله ، پارک شهر ، مجموعه ورزشی انقلاب و شهرداری منطقه ۴” را با پیام “همرکاب سبز ، آسمان آبی” همرکاب شدند . گروه همرکابان سبز سفیران ترافیک توسط همرکاب ارشد محوری/ زهرا بهرامی مدیریت می شود و دیگر همرکابان سبز گروه بصورت فعال و خودجوش همرکاب برنامه های گروه خواهند شد.

فعالیت محوری گروه همرکابان سبز  کراس رایدرز تهران در هفته هوای پاک 

M 1211

گروه همرکابان سبز کراس رایدرز یک گروه فعال در زمینه ترویج فرهنگ سبز همرکابی و در میان اقشار مختلف شهر تهران (محله تهرانپارس) فعالیت میکند ، این گروه همرکابی در مورخ ۲۹ دی ماه ۹۷ برنامه همرکابی سبز خود را در شهرستان آمل استان مازندران برگزار نمود و با همرکابان سبز شهر آمل پیام “همرکاب سبز ، آسمان آبی” را در روز هوای پاک گرامی داشتند . گروه همرکابان سبز کراس رایدرز توسط همرکاب ارشد محوری/ شهلا روحی فرزانه مدیریت می شود و دیگر همرکابان سبز گروه بصورت فعال و خودجوش همرکاب برنامه های گروه خواهند شد.

  • روابط و هماهنگی خانواده همرکابان سبز 
  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *