آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی و مهربانی با پرندگان تالاب در روزهای سرد زمستانی

همرکابی و مهربانی با پرندگان تالاب در روزهای سرد زمستانی

در هفتمین اردوی همرکاب آشتی با طبیعت، همرکابان سبز در پناهگاه حیات وحش زریبار فعالیت زیست محیطی انجام دادند .

Banner

صبح روز جمعه مورخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در هفتمین اردوی محوری “همرکاب آشتی با طبیعت ” از سومین پروژه ی این اردوها محور مریوان تا پناهگاه حیات وحش دریاچه زریبار از توابع روستای کولان – بخش مرکزی را همرکاب شدند . در این آیین همرکابان سبز ادآ در آن روز سرد زمستانی برای تهیه ی  خوراک پرندگان بومی و مهاجر بمدت ۲ ساعت تمام در لابه لای محوطه ی نیزارهای تالاب زریبار خوراک ریختند تا در این روزهای سرد زمستانی پرندگان بومی و مهاجر مهمان سفره ی همیشه سبز طبیعت باشند.

گروه همرکابان محوری ادآ فعالیتهای سبز زیست محیطی و آشتی با طبیعت را بخش مهمی از اصولهای فعالیتی برای حفظ و نگهداری از طبیعت می داند. نوجوانان خلاق هر هفته با مشارکت در برنامه های اردویی و محوری ادآ همرکابی خود را با انجام “بذرکاری ، پاکسازی پسماندها در طبیعت و خوراک به حیوانات و پرندگان” اعلام داشته اند و انتظار دارند که دیگر نوجوانان همسن و سال خود با ترک نمودن به وابستگی از فضای مجازی و بازیهای رایانه ای ، تعامل و حضور خود را در این راستا برای مهربانی و نگهداری طبیعت به اجرا بگذارند .

اردوهای محوری “همرکاب آشتی با طبیعت” هر هفته بصورت پی در پی در روزهای جمعه بکار خود ادامه خواهد داد و فعالیتهای زیست محیطی در این مجموعه از برنامه ها بصورت پایدار فعالیت خواهد شد. اگرچه بصورت منسجم و عظیم در مجموعه پروژه های اردویی فعالیت چشمگیری حاصل نشده ، اما جای خوشحالیست که اردوهای همرکابی بصورت هفتگی و مرتب به کار خود ادامه یافته و بیشتر فعالیتهای سبز ادآ در قالب ترویجی و آموزشی برای کودکان ، نوجوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان واقع شده است .

علاقمندان به فرهنگ همرکابی با “طبیعت و سلامت” می توانند در سایر برنامه های محوری حضور بعمل رسانند و از این طریق “مهربانی و پیام وفاداری ” خود را به طبیعت بصورت عملی برسانند .

به روایت تصویر از اردوی ۷ محوری همرکاب آشتی با طبیعت – خوراک به پرندگان تالاب زریبار

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *