آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی در یک سر زمین برای پایداری زندگی و آینده

همرکابی در یک سر زمین برای پایداری زندگی و آینده

به مناسبت روز جهانی ” مقابله با بیابان زایی و خشکسالی ” توسط همرکابان سبز مناطق جنگلی بارگاه زیارتی درویش زریبار آبیاری شد .  

DSC09779

صبح روز دوشنبه مورخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ توسط گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) محور مریوان تا کوهستان جنگلی بارگاه زیارتی درویش زریبار را به مسافت ۵ کیلومتر همرکاب شدند . همرکابان سبز ادآ در همین راستا به مناسبت گرامیداشت ” روز جهانی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی ” فعالیت زیست محیطی را با انجام ” آبیاری درختان ” برگزار نمودند . شایان ذکر است که همرکابان سبز ادآ در مورخ ۱۵ اسفند ۹۵ برابر با “روز درختکاری” در همان محور فعالیتی بیش از ۱۰۰ عدد نهال از نوع بلوط کوهی را کاشتند . بر همین اساس در ۲۹ خرداد امسال با انجام فعالیت آبیاری نهالهای کاشته شده از پیام روز جهانی مقابله با بیابان زایی در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۷ که برابر است با ” زمین ما ، زندگی ما و آینده ما “ استقبال و پیشوازی نمودند . همرکابان سبز این مجموعه در چندین سری متوالی با پر کردن ۲۰ عدد بطری از نوع ۳ لیتری ، نهالهای کاشته شده ی روز درختکاری  را به مدت زمان ۳ ساعت تمام آبیاری نمودند . و در پایان برنامه به شیوه ی نوین در عرصه ی آبیاری درختان و مراتع ، بطری های پلاستیکی را در لبه ی پایینی آن سوراخی کوچک نمودند تا بصورت قطره ای ، آب به نهالهای کاشته شده جاری گردد.

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی قرار است بصورت هفتگی تا پایان مهرماه سال جاری نهالهای کاشته شده ی آن مناطق را بصورت آبیاری و قطره ای در روزهای جمعه با مشارکت همرکابان سبز آبیاری نماید.

منطقه جنگلی درویش زریبار یکی از مناطق بکر و زیبا که از لحاظ اکوتوریسم در ارتفاعاتی بیش از ۵۰۰ متر بلندی بر دریاچه زریبار مسلط است . و علاقمندان زیادی  همچون ” کوهنوردان و گردشگران” بومی و غیره در ایام تعطیلی و فصل های مناسب سال از این منطقه دیدن خواهند کرد . شایان ذکر است که مناظر زیبای این کوهستان بارها مورد آتشسوزی زمین خواران و کشاورزانی که علاقمند به افزایش زمین های کشاورزی خود دارند ، قرار گرفته است و منجر به نابودی هزاران درخت بومی و حیوانات زیستگاهی آن مناطق گردیده است .  دیدگاه برخی از تفرجگران تخریب گر نسبت به طبیعت و حفظ آن عدم توجه و اهمیت کلی بر محیط زیست و حفاظت از آن واقع شده است . همرکابان سبز ادآ در حین آبیاری نهالها ، چندیدن سیمای زشت و ناپسندانه از نخاله های ساختمانی و پسماند های پلاستیکی و شیشه ای گردشگران را مشاهده نمودند . بر همین اساس است که جنگلهای زیبای این مرز و بوم به بیابان و خشکی تبدیل خواهد شد. لذا از مسئولین محترم ” محیط زیست و منابع طبیعی ” درخواست می شود که به این موردهای تخریب کننده ی طبیعت رسیدگی نمایند . و از ریختن نخاله های ساختمانی توسط اهالی شهر و روستاهای حومه در مناطق گردشگری و تفرجگاهها جلوگیری نمایند .

انجمن دوچرخه سواری آشتی پیام خود را در روز جهانی مقابله با بیابان زایی بدین شرح اعلام می دارد ؛علاقمندان به فرهنگ طبیعت گردی و غیره ، به یاد داشته باشیم که طبیعت زیباترین مکان لحظات زیبای زندگی هر انسانی است که روح خود را با آن آرامش و آشتی خواهد داد . ما همرکابان سبز ادآ همیشه با طبیعت بوده و خواهیم ماند و خواهیم دید که طبیعت ” جنگلها ، دشت ها ، کوهها و جویبار ها ” به نحوی غیر اصولی و مخالف با منشور اخلاقی در راستای حفظ محیط زیست توسط گردشگران و مردمان بومی شهر و روستاها سوء استفاده ی غیر اصولی خواهد شد . و در برابر آن بی توجه واقع می شوند . بدانیم که وجود زباله های ساختمانی و پسماندها در طبیعت منجر به نابودی و خشکی دشت ها و کوهستانها خواهد شد. اگر هر نفر از ما انسانها در برابر حفظ طبیعت بی اهمیت واقع شویم . در آینده ای نزدیک ” نه آبی در زیز زمینها باقی خواهد ماند و نه درختی که بتواند به زیستگاه انسانی اکسیژن و هوای پاک بخشد!” 

به روایت تصویر “روز جهانی مقابله با بیابان زایی” 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *