آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / “دوچرخه برای کار” راهی مناسب برای مقابله با افسردگی

“دوچرخه برای کار” راهی مناسب برای مقابله با افسردگی

با همگانی شدن فرهنگ همرکابی برای کار و امورات نقلیه در حومه ی شهر به استرس ، اظطراب و افسردگی پایان دهیم . 

Cycling culture to deal with depression 7

با گذشت زمان ، انسان از تصرفات روزانه ی خود در برابر پیشرفت ها و مشکلات در کارها نشان می دهد  که تا چه حد ممکنی بر رفتار و اخلاق خود نسبت به  اطرافیان و جامعه مسلط است . اگر چه در زندگی برخی از انسانها ” مشکلات ” نقش برجسته ای دارد . و در زندگی آندسته ی دیگر ” خوشبختی ” حاکم می باشد ، دلیل بر رفاه و نیازهای روزمره آنها نیست. بلکه بر رفتار و عادت اوست که می تواند آنها را ” غمگین  و یا خوشبخت ” سازد .  در اینجا موضوع بر نامتعادل بودن انسانها بر رفتار و اخلاق آنهاست که اگر این تعادل حفظ نشود منجر به ” مشکلات روحی و روانی ” و بیماریی به نام ” استرس ، اظطراب و سپس افسردگی ” خواهد شد. دلایلی که می تواند بر مشکلات و اختلالات روحی و روانی موثر باشد حاکی است بر ” ی عدم برنامه ی مناسب در کارهای روزانه و تفرجات در زندگی است ” که روح و روان انسان بیشتر از هر چیزی نیاز به تحرک و فعالیت دارد . و بایستی در روز به مغز خود انرژی مثبت داد تا از مشکلات و فکر های پوچ و بی رویه دور شود . انسان اگر پردازشهای مثبت مغز خود را مشغول به فکر هایی که دور از واقعیت باشد و سرانجام آن به خواسته ی خود نرسد ” می تواند به افسردگی منجرب شود! ” راهکارهایی که بتواند در افسردگی موثر باشد شامل ” بی خوابی ، پرخوابی ، عدم مشارکت در کارهای اجتماعی و مراسمات مختلف ، وسواسی ، از دست دادن نزدیکان ، عدم مصرف ویتامینها ، زود رنجی ، غصه خوردن برای از دست دادن امکانات و شکست در کارهای روزانه ، بیکاری و عدم خلاقیت ، کم تحرکی جسمی و عدم ورزش در برنامه ی روزانه ی هر انسان می باشد. ”  افسردگی می تواند پیامدهای خطرناکی برای سلامتی جسمی به همراه داشته باشد و سلامت انسانی را به مخاطره بیندازد . خطراتی مانند ” مصرف مشروبات الکلی ، داروهای روانگردان ، دخانیات ، مواد مخدر ، ایجاد پرخاشگری ، عصبانیت ، نداشتن اشتها به خوراک ”  به گفته ی روانپزشکان حتی می تواند راه  را برای خودکشی آسان می سازد . ” 

بیائید برایپایان دادن به ” استرس و افسردگی” از تحرکات سالم در زندگی و آشتی با طبیعت لذت ببریم !

DSC08367

آشتی با طبیعت یکی از عبادتهای پرودگار بزرگ است که این آشتی می تواند روح و روان انسان را با خود تسکین دهد . با انرژی دادن به روح  و روان خود از طریق تحرکات روزانه خواهیم توانست از آندسته مشکلات روحی ” همانند استرس و افسردگی “ دور شویم . و زندگی را با این انجام پایدار سازیم . مسائلات روحی و روانی مهمتر از سلامت جسمی بشمار می آید که با خطر انداختن سلامت روان نیز میتوان سلامت جسمی را به خطر انداخت و منجر به بیماریهای ” داخلی و تبدیل به نوع خاص ” گردد. تحرکات روزانه از جمله ” دوچرخه سواری و پیاده روی “ می تواند سلامت روحی را در برابر نزدیک شدن به بیماری افسردگی تامین سازد . در همین موضوع به عوامل موثر در بروز استرس و افسردگی اشاره نمودیم . و در آخرین نکته از آن عوامل به ” تحرکات سالم و ورزش ” اشاره نمودیم . اگر چه موضوع ” ورزش ، تحرک و تفریح ” با هم متفاوت هستند . اما در هر شرایط ممکن می تواند کارساز باشد و راه نزدیک شدن به افسردگی را مختل سازد . در اینجا دبیرخانه آموزش انجمن دوچرخه سواری آشتی  عنوان می کند . که فرهنگ استفاده از دوچرخه می تواند در کاهش استرس و افسردگی بسیار موثر باشد و در وجود انسان ” شادی و هیجان ” ایجاد کند .  برای مقابله با افسردگی نیاز است روزانه تحرک سالم داشت و از آن همانند نیازهای خوراکی برای بدن  در روز دوباره و مورد استفاده قرار گیرد . فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری برای سپری نمودن امورات کاری در حومه ی شهر می تواند ، تحرکی سالم برای روحیه و جسم باشد و همین امر موجب انرژی دادن به مغز و ایجاد موادی به نام اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند اﯾﻦ ﻣﻮاد ﺣﺲ رﺿﺎﯾﺖ و ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ را در شما اﯾﺠﺎد ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﻪ ﮐﺎھﺶ اﺳﺘﺮس و فشار های عصبی ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻪ طﻮر طﺒﯿﻌﯽ اﮔﺮ در ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻣﻄﺒﻮع و دﻟﭙﺴﻨﺪ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﮐﻨﯿﺪ ﺳﻄﺢ رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ ﺣﺘﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ھﻢ ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ.

بیائید با افکارهای خوبمان بر رفتار و اخلاق خود مسلط باشیم و تحرکات را جزئی مهم در برنامه ی زندگی خود قرار دهیم . تحرکی همانند نیاز بدن به آب و خوراک که مجددا برای سیر شدن معده آن را در سه وعده ی غذایی پوشش می دهیم و بر همین اساس روازنه با ایجاد تحرک همیشگی و بعنوان یک فرهنگ دائمی برای سلامت روح و روان خود با این انجام تغذیه و انرژی روح و رون خود را پوشش دهیم تا از موثرات مضر استرس و افسردگی دور شویم .

فرهنگ استفاده از دوچرخه بعنوان حمل و نقل روزانه در حومه ی شهر ، بیشتر از هر ورزش و تحرک دیگری ، از امروز تا به فردا و آینده با شما خواهد بود و از مضرات هر نوع بیماری که برای سلامتی مضر است ، جلوگیری خواهد کرد . 

پوسترهای دبیرخانه توسعه و ترویج ادآ با چند زبان مختلف و جهانی برای ایجاد تحرک سالم و پیشگیری از “استرس و افسردگی”

  • دبیرخانه توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *