آموزش وردپرس
خانه / گروه همرکابان / اردوها / روز درختکاری ، روز آشتی با طبیعت است.

روز درختکاری ، روز آشتی با طبیعت است.

حضور مشارکتی همرکابان سبز و نهادهای زیست محیظی در روز درختکاری با انجام نهالکاری 

A (2)

صبح روز سه شنبه مورخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ مصادف با “روز درختکاری” است ، در همین راستا انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) با همکاری مشارکتی انجمن هاویاران پاریزگه ی سه وز کوردستان ” و با همکاری اداره ی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در کوهستان تفریحی و جنگلی بارگاه زیارتی درویش زریبار فعالیت نهالکاری به انجام رسانند .

در این راستا همرکابان سبز ادآ با همکاری هیئت اعضای انجمن پاریزگه ی سه وز بمدت ۲ ساعت تمام ، چندین نهال را از نوع بلوط کوهی (به روو)  در زیر شعاع درختانی از همنوع خود کاشتند . گفتنی است که گروه همرکابان محوری ادآ ، محور مریوان تا بارگاه زیارتی درویش زریبار را با مشارکت همرکابان طبیعت و با پیام “همرکاب آشتی با طبیعت”  همرکاب شدند که با گرامیداشت این روز بزرگ ، فعالیت بزرگ  و داوطلبی درختکاری را با دیدگاهی خودجوش و وظائفی انسانی با مشارکت دوستداران طبیعت به انجام برساند .

در طی این بزرگداشت از طرف دبیر کمیته ی خاک انجمن هاویاران پاریزگه ی سه وز کوردستان جناب آقای/ کیوان روشن ، بیاناتی خطاب به شرکت کنندگان حاضر در مراسم روز درختکاری ارائه  شد و افزودند که ” همکاری و همیاری شما دوستداران و فعالین زیست محیطی موجب ترویج همگانی برای حفظ محیط زیست خواهد شد ، نیاز است همه با دیدگاهی داوطلبانه در پیرامون حیات خود نهالی را بکاریم تا طبیعت دشت و جنگلها برای آیندگان مان باقی بماند. “

دبیر ارشد ادآ به نمایندگی همرکابان سبز ادآ در طی این مراسم نیز با افزدون بیانات و نظراتی راجب به روز درختکاری افزودند ” ما همرکابان سبز با ورود مان به طبیعت ، از قبل تا به امروز سعی نموده ایم که برای پایدار ساختن آن فعالیت زیست محیطی به انجام برسانیم و طبیعت را پناهگاهی مناسب برای کسب تفرج و تفریحات هر انسانی خواهیم دانست که هر هفته شاهد  ورود هزاران نفر گردشگر به تفرجگاههای جنگلی هستیم . و در میان آن گردشگران توانسته ایم که از انجام بریدن درختان و بجا ماندن پسماندهای زباله در تفرجگاهها با کمک و حمایت ادارات “محیط زیست و منابع طبیعی   جلوگیری نمائیم .

انجمن دوچرخه سواری آشتی از همکاری نهاد مردمی ” انجمن هاویاران پاریزگه ی سه وز کوردستان و اداره ی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان ” صمیمانه تشکر و قدردانی می نماید که در برگزاری این روز بزرگ و سبز همکار و همرکاب ما بودند.

به روایت تصویر از روز درختکاری ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ 

دبیر روابط و هماهتگی انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *