آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی و طبیعتگردی همرکابان سبز برای تامین سلامت

همرکابی و طبیعتگردی همرکابان سبز برای تامین سلامت

در چهارمین و پنجمین اردوی ” همرکاب جامعه ی سالم ” همرکابان سبز ادآ منطقه ی کوهستانی و جنگلی روستاهای ” محمده و بناوچله ” را همرکاب شدند .

site

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در مورخ ۸ و ۱۵ اردیبهشت ۹۶ که برابر با چهارمین و پنجمین برنامه ی محوری ” همرکاب جامعه ی سالم” این گروه می باشد . برای سومین بار پیاپی منطقه ی جنگلی و اکوتوریسم روستاهای ” محمده و بناوچله”  از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان را همرکاب شدند . در راستای این برنامه از محور های کوهستانی و بکر ” هانه شیخان ، بناوچله و محمده ” دیدن شد و تصاویرهایی به رسم یادگار و بصورت آرشیو  از  مناظر زیبای ” رودخانه ها ، چشمه ها ، دشت و کوههای ” آن مناطق تهیه و تدوین شد. گروه همرکابان محوری ادآ برای سومین بار است که  در مجموعه اردوهای ” همرکاب جامعه ی سالم ” بصورت کامل از مناطق زیبای ظلع شمال خاومیرآباد دیدن می کنند . و اعلام می دارند که آن مناطق زیبا بصورت دست نخورده باقی مانده است ، علاقمندان به فرهنگ همرکابی و گردشگردی اکوتوریسم می توانند از آن مناطق دیدن نمایند . یکی از خصوصیات ویژه ی شمال خاومیرآباد بدین شرح می باشد که دارای ” چشمه های طبیعی از دل کوهها جاری شده و مسیری مسطح و خاکی بصورت دشت مانند که دارای رودخانه ای زیبا با وجود صدای دلنشین آب چشمه و رودخانه ها و پرندگان زیبا بنیاد شده است . مسیر کوهستانی روستای بناوچله به محمده زیباترین منطقه ی اکوتوریسمی شمال خاومیرآباد می باشد که رضایتمند علاقمندان به ” طبیعتگردی و گردشگری کوهستان ” می باشد. در مسیر خاکی و میانبر روستای بناوچله که بصورت گردنه مانند در دل کوهها قرار گرفته است ، آرامش و هیجان آن مناطق بدین گونه تفسیر می شود ، ” پاکی هوا که بر گرفته از اکسیژن آن کوهستان می باشد را با استشمام بوی معطر گیاهان و گلهای بهاری می توان احساس کرد و  تنها صدایی که به گوش فرا می رسد همان نغمه ی پرندگان و گنجشک های زیبای آن مناطق است که به انسان آرامش و صبر می بخشد. چه زیبا گفتند بزرگان ما ” شنیدن کی بود مانند دیدن !” اگر بخواهیم درباره ی جایی یا مکانی سخن بگوییم نه تنها وصف و تعریف بلکه  از آن مکان بصورت مستند  نیز تصویر برداری شود ، نمی تواند جای احساس و رضایت باشد مگر آنکه در آن موقعیت قرار گرفته و تعریف ها و مستنداتی که نتوانست ما را با واقعیت و بیوگرافی آن مناطق نزدیک سازد ، ملموس و احساس نمائیم . گروه همرکابان محوری ادآ همیشه سعی بر آن نموده است که مکانهای دست نخورده و زیبا را در زاگاه فعالیت خود جستجو کند و با ارائه دادن ” تصاویر و تعریف ” بتواند علاقمندان را برای جذب و دیدن آن مناطق ها ترغیب نماید .

فرهنگ همرکابی همان فرهنگ طبیعتگردی و آشتی با طبیعت است !

طبیعت بهار ، همان طبیعت زیبای زندگی است که ما انسانها در این زیبایی زنده و پایدار می شویم . همرکابی ما در طبیعت سبز بهار , تنها همرکابی در راستای تامین سلامت و آشتی علاقمندان و غیره  به طبیعت زیبای بهار و فصل های دیگر سال است . همرکابان سبز در کنار و آغوش طبیعت لحظات خوش زندگی را سپری نموده و با آن کنار آمده اند . که آشتی با طبیعت یعنی آرامش و پایداری زندگی و لبخندی زیبا به زیبایی گلهای بهاری.  ما همان همرکابیم که “لبخند ها ، زیبایی ها ، آرامش ، صبر و پایداری ” را از  طبیعت آموختیم . و همه با هم آموختیم که پیام ؛

” همرکاب جامعه ی سالم ، آشتی با طبیعت ، زندگی پایدار ” را برای خود و دیگران در پیش بگیریم .

شعر کوتاهی از شاعر بلند پایه ی ایران زمین ” فریدون مشیری ” که بدین گونه از طبیعت بهار وصف می کند !

ای دل من گرچه در این روزگار
جامه رنگین نمی‌‌پوشی به کام
باده رنگین نمی‌بینی به جام
نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که می‌‌باید تهی است
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ
به روایت تصویر از اردوهای ۴ و ۵ ” همرکاب جامعه ی سالم و آشتی با طبیعت “

 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *