آموزش وردپرس
خانه / گالری / عکس / همرکاب با درخت جوان

همرکاب با درخت جوان

کاشت نهال بلوط “به روو” توسط ( همرکابان نوجوان ) علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری و امورات زیست محیطی در بزرگداشت هفته ی منابع طبیعی و روز درختکاری ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ” مناطق جنگلی مزار درویش” دریاچه زریوار  – با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان 

صبح روز پنجشبه ۱۳ اسفند گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی بمناسبت فرارسیدن روز درختکاری ” محور مریوان – مزارگاه درویش زریبار” را با هدف درختکاری و گرامیداشت آن روز رکاب زدند.

گروه همرکابان محوری ادا ا بمناسبت ۱۵اسفند روز درختکاری محور مریوان -مزارگاه درویش زریبار را با همرکابی نوجوانان خلاق و علاقمند به امورات بشر دوستانه ی ” حفاظت از محیط زیست و سلامت همگانی ” رکاب زدند. در راستای همین روز همرکابان بمدت ۳ساعت تمام ۲۰۰ عدد نهال از نوع بلوط سبز “به روو” را در اراضی کوهستانی و قربانی شده آتشسوزی کاشتند.
درخت بلوط سبز در مناطق های کوهستانی و رشته کوههای زاگروس بسیار فراوان تر از دیگر مناطق های کوهستانی میباشد.
خاصیت این درخت در علم پزشکی بسیار موثر میباشد و به گفته ی محققان این نوع بلوط درختی برای سلامت معده بسیار اثر بخش میباشد. از سوئی دیگر این درخت به نام درخت آدامس طبیعی ” ون ” شناخته شده است که بصورت شیره ی غلیظ و سفید رنگ از تنه ی درخت پایین می آید .شایان ذکر است که این درخت بیشتر در مناطق اورامانات پیدا میشود و مردمان آن دیار برای کسب ابرار معاش آن را در بازار با قیمت مناسبی عرصه ی فروش میکنند.
درخت بلوط نیز نوعی دیگر از تولید را دارد که به
گزانگبین یا به اصطلاح کردی ” گزو ” معروف است و شبیه به گنجد میباشد، گزو در امر کاهش فشار خون و دیابت بسیار موثر است.و آن را درقنادی های شیرینی مورد استفاده قرار میدهند.
انجمن دوچرخه سواری آشتی در اردوهای گذشته تابحال از این نوع درخت بیشتر از ۳۰۰۰ عدد را در مناطق کوهستانی و جنگلی کاشته است .
روز درختکاری آخرین اردوی “همرکاب با احیای طبیعت” بوده که در اردوی ۶ محوری گروه همرکابان محوری ادا ختم یافت . قرار است در هفته ی آینده مراسم اختتامیه این پروژه ی ۳ ماهه با اهدای لوح تقدیر رسمی به فعالان همرکاب محیط زیست پایان یابد. به ادامه مطلب نیز بروید

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

به مناسبت روز جهانی کوهستان فعالیت زیست محیطی انجام شد.

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی به مناسبت روز جهانی کوهستان فعالیت زیست محیطی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *