آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز در طبیعت سبز بهاری برای تامین سلامت!

همرکابی سبز در طبیعت سبز بهاری برای تامین سلامت!

همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی برای تامین سلامت خود و آشتی با طبیعت همرکاب طبیعت سبز بهاری شدند . 

DSC06141

صبح روز جمعه مورخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ مصادف با “روز جهانی سلامت” همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی در دومین اردوی “همرکاب جامعه ی سالم”  محور گردشگری و کوهستانی روستاهای ” سیف ، محمده ، گاگل ، بناوچله و دره وران”  از توابع بخش خاومیرآباد شهرستان مریوان را با هدف ” آشتی با طبیعت و تامین سلامت”  همرکاب شدند . در راستای این اردو با شرایطی از آب و هوای ابری و بارانی در نزدیکی های روستای گاگل بمدت یک الی یک و نیم ساعت تمام ، همرکابان در زیر باران رحمت الهی قرار گرفتند که در ابتدای مسیر خاکی روستای بناوچله مکانی را برای استراحت و صرف نهار  خود جستجو و اسکان دادند . همرکابان سبز برای فراهم نمودن آتش جهت خشک کردن لباسهای خود و تهیه نمودن چای و خوراک به جمع آوری هیزم های خشک و بر زمین افتاده پرداختند و تعدادی از هیزم های افتاده بر روی زمین را جمع آوری نمودند. اگر چه طبیعت بهاری یکی از خلقت های زیبای پروردگار است ، اما همرکابان سبز در هر چهار فصل سال با طبیعت و زیبایی های آن آشتی نموده اند و تلاش کرده که تفریحات لحظه ای خود را دور از لتمه رساندن به طبیعت و گیاهان سپری کنند. و سعی نموده اند که با در نظر گرفتن مکانی مناسب دور از گیاهان و درختان در جایی خاکی و بدون رشد گیاهی در طبیعت ، آتش فراهم کنند در همین راستا بعد از اتمام تفریح پسماندهای پلاستکی خود را با آن آتش زده و اضافه خوراکی های نانی و قابل تجزیه را برای پرندگان بجا گذاشته و مهمتر از همه ی آنها با چند بطری پلاستک آب ، آتش هیزم ها را خاموش نموده اند. تا زغال های داغ و بجامانده از هیزم ها با افزایش باد به روی طبیعت پخش نشده و منجر به آتش سوزی مراتع و جنگلها نشود.

گروه همرکابان محوری ادآ قرار است در جلسه های بعدی مجموعه اردوهای ” همرکاب جامعه ی سالم” به توزیع کیسه های زباله در مناطق تفریحی و جنگلی بخش خاومیرآباد ، مرکزی و سرشیو بپردازد.

منطقه تفریحی و جنگلی ” گاگل و بناوچله” 

منطقه تفریحی گاگل و بناوچله میانبری است که مابین روستاهای گاگل و هانه شیخان در ظلع جنوب غربی آن روستاها قرار گرفته است . مسیر خاکی ” گاگل به روستای بناوچله و دره وران” در موقعیت جغرافیایی کوهستانی و دشت مانند قرار دارد که در میان آن ، رودخانه ای زیبا و طبیعی  به مساحت بیش از ۲۰ کیلومتر از روستای انجیران آغاز شده  و از دو راهی مسیر گاگل به بناوچله و روستاهای خاومیرآباد جنوبی و سپس به سیف علیا ، محمده و روستای سیف سفلی به پایان می رسد. آب این رودخانه بیشتر در فصل بهار جاری خواهد شد و برای زمینهای کشاورزی منطقه ی خاومیرآباد مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی منطقه ی کوهستانی و دشت مانند “گاگل و بناوچله ” در فصل بهار با شرایط سرسبز و موقعیت زیبای تپه ها و کوههای جنگلی که در کنار هم قرار گرفته اند در میان آن ها جویباری زیبا و چشمه ای طبیعی و زلال سرازیر شده است. مساحت این دشت زیبا و کوهستانی در مسافت ۵ کیلومتر  قرار گرفته است.  در کنار  رودخانه ی طبیعی گاگل به روستای بناوچله جاهای بسیاری برای اسکان و تفریح خانوادگی وجود دارد.

به روایت تصویر

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *