آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / فرهنگ همرکابی راهی برای پیشگیری از آرتروز و مشکلات مفاصلی زانوها

فرهنگ همرکابی راهی برای پیشگیری از آرتروز و مشکلات مفاصلی زانوها

با بهره ور شدن از فرهنگ دوچرخه سواری “برای انجام امورات کاری در حومه ی شهر”  می توان سلامت  مفاصل زانویی را از قسمت پا ها تقویت و پایدار ساخت .

Banner site 1

امروزه مشکلات مفاصلی زانوها که به نام آرتروز شناخته شدنی است  ، یکی از بیماریهای شایع و از پا افتادنی محسوب می شود . بیماری آرتروز بیشتر در افراد های سالمند و کسانی که در زندگی روزمره ی خود هیچ نوع تحرکی ندارند ، ضاهر خواهد شد . و بیشترین علت این بیماری ” چاقی ، نبود تحرک ، بد خوراکی ، عدم مصرف میوه جات و خوراکی های طبیعی ، چربی اضافه و طرز غیر صحیح نشستن در فضای کار و خانه و … ” می باشد .  از طرفی دیگر افرادهایی که بیشتر در حالت ایستاد قرار گرفته اند  و  آن را بعنوان یک عادت دیرینه بجای نشستن ترجیح می دهند،  بیشتر در معرض آرتروز و مشکلات مفاصلی قرار میگیرند . آرتروز بمعنای سائیدگی پوکه ی استخوان زانو و از بین رفتن غضروف مفصلی در آن ناحیه ی پا می باشد . در این حالت شخص از لحاظ راه رفتن به دشواریی و مشکل روبرو خواهد شد . و در حالت استراحت  و تکان دادن زانوهای خود با درد و آزار نیمه شدید و گاهی  شدید مواجه خواهد شد. پای انسان یکی از اعضاهای مهم محسوب می شود که کار تحرک را برای او آسان می سازد . این ناحیه ی مهم بدنی از دیدگاه سلامتی به قلب دوم انسان معروف است. و از لحاظ سایکولوژی روانشناسی تمامی آرامش های یک انسان از ناحیه ی کف پا و در حالت تحرک به وجود  خواهد آمد و پای انسان نیز می تواند در حالت دراز کشیدن و استراحت خون را در رگها به جریان در بیاورد.

راهکارهای صحیح برای ایجاد تحرک سالم و پایدار در رفت و آمد روزانه 

برای انجام تحرک روزانه راهکارهای زیاد وجود دارد که بتواند انسان را به تحرک سالم در بیاورد. اما برای سلامت مفاصل زانواهای پا که یکی از ناحیه ی مهم برای ظاهر شدن بیماری آرتروز می باشد ، الزامیست که روزانه جهت پیشگیری از این نوع بیماری نیم ساعت به بدن و پاهای خود تحرک داد . راه حل مفید و سالمی که بتواند این برنامه را در رفت و آمد روزانه و ایجاد تحرک سالم بصورت مستمر دوباره سازد. ” بهره ور شدن از فرهنگ دوچرخه سواری و انجام امورات کاری خود با آن در حومه ی شهر” می باشد . پزشکان جهانی در راستای خدمت به رفع بیماریهای ارتوپدی و توانبخشی سعی بر آن نموده اند که مردم را به تحرک سالم از لحاظ ” پیاده روی آهسته ، دوچرخه سواری و شنا ” فراخوانند که این نوع ورزشهای تحرکی می تواند مفاصل را به جریان و حرکت صحیح سالم دربیاورد . با ایجاد تحرک سالم  برای مفاصل زانوهای پا که یکی از مراکز فعال شدن  آرتروز می باشد ، می تواند از خشک شدن مایع سينوويال و سائیدگی غضروف در میان دو استخوان بالا و پایین زانوها محافظت کند . انجمن دوچرخه سواری در دومین بخش فعالیتی خود که در راستای سلامت همگانی و جامعه فعالیت می نماید ” تلاش نموده است که تاثیرات فرهنگ دوچرخه سواری را بر سلامت تصریح سازد .” و در این راه بتواند علاقمندان و غیره را برای سلامت جسمی و روان خود آگاه سازد . در سلامت تحرکی و مفاصلی راههای بسیاری وجود دارد که بتواند از سلامت آن حفاظت کند اما تحرک روزانه از لحاظ پیاده روی به ویژه ” فرهنگ دوچرخه سواری ” می تواند از بروز آرتروز در ناحیه ی مفاصل زانوهای پا جلوگیری کند . فرهنگ استفاده از دوچرخه را در روز برای رفت و آمد خود بکارگیری کنیم “تا مفاصل زانوهای پا فعال شود”  در فرهنگ دوچرخه سواریست که این مفاصل ها بصورت سالم و صحیح ، برابر با حرکت استخوانها فعالیت می کند . در ورزشهای سرعتی که جنب و جوش زیادی در آن وجود دارد ، مفاصل های زانویی بسیار تحرک خواهند شد و فرد را چندین برابر به بیماری آرتروز نزدیک خواهد کرد . بیائید با تحرک سالم در رفت و آمد شهری برای پایدار سازی تحرک حرکتی ” فرهنگ استفاده از دوچرخه ” را بعنوان نقلیه ی سبز بکارگیری نمائیم .

کم تحرکی جسمی از لحاظ ” نشستن و ایستاده ” موجب بروز مشکلات ” حرکتی و مفاصلی ” خواهد شد 

Banner site 11888

تنها مشکلات آرتروز زانوهای پا نیست که انسان را زمین گیر خواهد کرد . عدم کم تحرکی چه از لحاظ ” نشستن و ایستادن بیش از ۴۰ دقیقه  ” هر دو می تواند آرتروزهای دیگری برای ” گردن ، مچ دست ، آرنج ها ، ران ، لگن و کتف ” باشد . برای پیشگیری از این عارضه بایستی قبل از ۴۰ دقیقه در فضای کار خود ۵ الی ۱۰ دقیقه پیاده روی کرد تا بدن و مفاصل از لحاظ سستی و عدم تحرک به ایجاد حرکت بیفتد و کمتر در معرض آرتروز قرار گیرد . با افزایش سن و سال آرتروز ظاهر می شود اما عارضه ی این نوع بیماری بیشتر در سالمندان بالای ۵۰ سال ظاهر می شود . آرتروز می تواند به دو دسته تقسیم شود ” یکی خفیف و دیگری شدید ” آرتروز خفیف را با ویتامین و تحرک می توان کنترل کرد اما آرتروز شدید را بایستی عمل جراحی کرد تا فرد مبتلا بتواند به بهبودی در تحرک و حرکت نمودن دست یابد  با ایجاد تحرک سالم فرهنگ دوچرخه سواری از بیماریهای مفاصلی اللخصوص آرتروز زود هنگام زانوها جلوگیری کنیم . و افزایش تحرک سالم را در رفت و آمد روزانه ی خود با بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری پایدار سازیم.

  • دبیرخانه آموزش ، توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *