آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / فرهنگ همرکابی دریچه ای رو به کاهش دیابت

فرهنگ همرکابی دریچه ای رو به کاهش دیابت

با افزایش تحرک در روزهای زندگی و بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری برای امورات کاری در حومه ی شهر به بیماری دیابت پایان دهیم . 

Profile

بیماری دیابت ، یکی از بیماریهایی خاص محسوب می شود و در رده  بیماریهای  ” سرطان ، ناراحتی قلبی ، آلزایمر ، ام اس ، فشارخون بالا ، آسم ، افسردگی و اظطراب “ قزار گرفته است . این نوع بیماری بسیار شایع است و دامنگیر بیش از میلیونها نفر در جهان به دو نوع بخصوص آن (نوع ۱ و ۲ ) شده است . دیابت هیچگاه انسان را به راحتی از بین نمی برد . در اولین مرحله  این بیماری تا پایان مرگ ، انسان را با درد ها و بیماریهای جسمی  و مختلف از تمام نقاط بدن گرفتار می سازد . بعد از درد و آزارهای شدید و قربانی شدن اعضاهای مهم در بدن یک انسان ، او را تا لبه ی مرگ همراهی می کند . هیچ تابحال فکر کرده اید که چرا بایستی حتما بیمارستان و دکتر ها را با این نوع عارضه ی سلامتی بشناسیم ؟! چرا چیزی را که خواهیم دانست برای سلامتیمان مضر است از آن پرهیز نخواهیم کرد !؟ چرا باید به زندگی و سرنوشت خود با عدم کم تحرکی و بی توجهی نسبت به سلامت خود بی تفاوت باشیم !؟ ما که می دانیم‌ ! اما در آخرین لحظه ها برای درمان آن اقدام خواهیم کرد ! لحضه ای که نه تنها نمی توانیم به بهبود آن کمک کنیم ، حتی برای کنترل آن هم به مشکل بر خواهیم خورد . آیا می دانید اگر فردی به این نوع بیماری مبتلا شود برای درمان آن بایستی هزینه های زیادی صرف کند ؟ آیا می دانید در سراسر جهان افرادهایی وجود دارند که بعلت نرخ بالای داروها ، ناتوان به خرید و تهیه آن هستند و مرگ را به شرایطی که در آن زندگی می کنند ، ترجیج خواهند داد ؟ آیا می دانید تمامی داروسازان و دکترهایی که در آن زمینه فعالیت می کنند یکی از ثروت مند ترین افرادها در جامعه بشمار می روند و قادر به افکار از خود گذشتگی و مهربانی با بیماران خود نیستند ، تنها سودجویانی بشمار می روند که با دیدگاهی از اقتصاد و کسب تجارت در این زمینه فعالیت خواهند کرد؟! بیایید با افکار تحرک آمیز خود و آشتی با طبیعت و سلامت از ” دیابت و دکتران این رسته ” پرهیز کنیم و هزینه های خود را بجای صرف نمودن در راه ” دارو و دکتر ” ، در ایجاد نشاط ، گردش و خوراک های گیاهی و مناسب هزینه کنیم   کسانی که گرفتار بیماری دیابت نوع ۱ هستند نمی توانند هر نوع کاری را برای کسب امرار  معاش خود در بازار کار انجام دهند ” تنها با یستی پرهیز کنند که بیشتر تحت تاثیر عوارض دیابت قرار نگیرند ” برنامه ی غذایی و نوع استراحت و تحرک آنان با فردی که تن سالمی دارد بسیار متفاوت است . برای پایان دادن به این بیماری گریبان گیر و کشنده اقدام جدی لازم است  و بایستی عادت های روز افزون خود را نسبت به هرنوع خوراک و عدم تحرکی در زندگی تغییر دهیم .

نبود تحرک و شادابی و نداشتن برنامه ی لازم برای پایدار سازی تحرک موجب بروز بیماری دیابت و سایر بیماریهای روحی و جسمی می شود ! 

  Diyabet poster

امروزه زندگی روز افزون ما بیشتر از هرچیزی به تحرک ، تنوع و نشاط نیازمند است با ایجاد تحرک سالم ” شادی و نشاط ” ایجاد خواهد شد . جسم انسان همانند یک گل است که هر وقت آب و نور خورشید نخورد ، پزمرده خواهد شد . اگر از آن گل مراقبت کنیم هیچگاه پژمرده نمی شود حتی بوی خوش آن در پیرامون زندگیمان خواهد پیچید با نگاه کردن و خیره شدن به گل های زیبا  آرامش و امید به زندگی باز خواهد گشت و دیگر هیچ گاه با نا امیدی و خشونت در برابر اتفاقات ، جدی نخواهیم شد .  و خود را دچار تشویش و نگرانی نخواهیم کرد . تحرک و تنوع مانند همان گلی است که بایستی به روح و جسم خود در زندگی روزمره انرژی داد و برنامه ای  را در روز بعد از هر کار و فعالیتی همانند صرف غذا خوردن برای ایجاد تحرک اختصاص داد .  روحیه ی انسان بیشتر از جسم انسان به تنوع و نشاط نیازمند است . با اهمیت دادن به روحیه ی خود خواهید توانست زندگی را پایدار سازید ، مشکلات روحی می تواند ذهن را درگیر کند و سپس به بیماری های گوناگون جسمی تبدیل نماید . حال با همان روحیه نیز می توان سلامتی جسم و پایداری زندگی را ایمن سازید . یکی از عوامل موثر که می تواند انسان را دچار دیابت کند ” همان عدم ” کم تحرکی جسمی ، نشاط و تنوع سازگار با روحیه  است ” که برنامه ی ما انسانها در سه چیز بسیار متفاوت و متوالی خلاصه شده است ” کار ، خواب ، خوردن “ همین سه عامل نه تنها در بروز دیابت موثر است بلکه در سایر بیماریها در مدت زمان خاصی می تواند موثر باشد و با پیشرفت زمان نیز در سلامتی انسان ظاهر خواهد شد.  هر قدر که ” کار ، خواب و خوردن ” در روزمره ی یک انسان لازم و مهم است ، تحرک و ایجاد تنوع و نشاط نیز مهمتر از آن سه عادت در زندگی انسانهاست و بایستی به برنامه ی زندگی خود آن را اضافه کنیم . سالهاست استهلاک روحی و جسمی ما با انجام این سه عوامل خطرناک و کشنده به پایان رسیده و از خود خبر نداریم که چرا بعضی مواقع با عصبانیت و با خشونت رفتار خواهیم کرد؟ چرا ناگهانی و تصادفی به این نوع بیماریها دست خواهیم یافت . تمام این علت ها می تواند عدم کم تحرکی و تنوع در زندگی باشد . بیائید با افکاری خلاقانه و روحی سرشار از نشاط و شادی ” فرهنگ استفاده از دوچرخه را برای سپری نمودن امورات کاری خود در حومه ی شهر ” بکار گیریم .

فرهنگ استفاده از دوچرخه راهی برای شکست دیابت 

دیابت را جدی بگیریم ‍! شعاری که از طرف فدراسیون جهانی دیابت در نیویورک آمریکا عنوان شده است. این تنها در قالب شعار باقی نمانده است بله در قالب عملی شدن و تلاش برای کاهش و شکست آن از طریق برنامه های تحرکی و اجتماعی توسط سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای مربوطه عنوان و سفارش شده است که برای مقابله با آن از طریق فعالیتهای گوناگون هر یک با برگزاری برنامه های متنوع  از آن پیشگیری نمایند . انجمن دوچرخه سواری آشتی در زمینه ی سلامت و در این راستا همیشه سعی بر آن نموده است که موضوع و پیشگیری از دیابت را با ایجاد تحرک سالم و بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری بعنوان نقلیه ی روزمره ی مردمی در حومه ی شهر برای انجام امورات “رفت و آمد” مورد استفاده قرار دهد و آن را بعنوان موضوعی مهم و فرهنگی در جامعه گسترش و ترویج دهد . دبیرخانه ی توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی با همکاری گروه همرکابان محوری در این زمینه پزوژه ای را برای سال ۹۶ فراهم نموده است که قرار است علاقمندان و سایر  را از این طریق به مسائلات پیشگیری از دیابت و بهره وری از خاصیتهای فرهنگ همرکابی آشنا سازد .

Poster Diyabet

  • دبیرخانه آموزش ، توسعه و ترویج انجمن دوچرخه سواری آشتی

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *