آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / دوستداران محیط زیست در مریوان زیارتگاه درویش زریبار را پاکسازی کردند

دوستداران محیط زیست در مریوان زیارتگاه درویش زریبار را پاکسازی کردند

سنندج- ایرنا- جمعی از دوستداران محیط زیست در مریوان با راه اندازی کارناوال دوچرخه سواری زیارتگاه درویش زریبار را پاکسازی کردند.

82120287-70810386

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین روز سه شنبه و توسط انجمن دوچرخه سواری آشتی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مریوان و جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین از مریوان تا زیارتگاه درویش زریبار را به مناسبت روز جهانی علیه بیابان زایی رکاب زنی کرده و در پایان ضمن آبیاری درختان محوطه جنگلی، زیارتگاه درویش زریبار را از وجود انواع زباله پاکسازی کرده و از بطری آب معدنی و نوشیدنی ها برای آبیاری درختان بهره گرفتند.
دوستداران محیط زیست در این اقدام خود از شهروندان خواستند برای مقابله با بیابان زایی و کاهش آلودگی هوا روزهای سه شنبه هر هفته را با استفاده از دوچرخه به محل کار خود بروند.
شرکت کنندگان در این عملیات پاکسازی برشورها و تراکت هایی با موضوع حفاظت از محیط زیست در بین شهروندان توزیع کرده و آنها را برای حفاظت و نگهداری بیشتر از محیط زیست تشویق کردند.
۲۸ خرداد مصادف با ۱۷ ژوئن روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی است که شعار امسال این روز نیز ‘حفاظت زمین و احیاء اراضی با مشارکت مردم’ در نظر گرفته شده است.
شهرستان مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است

ipo2kz 43408447_36663485affeb 2e1ufsg

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *