آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سایکل توریسم مقصد شهر کرکوک را به شهر هولیر (اربیل) ترک نمودند.

همرکابان سایکل توریسم مقصد شهر کرکوک را به شهر هولیر (اربیل) ترک نمودند.

گذری بر آثار و نمای شهر تاریخی هه ولیر در اقلیم کردستان عراق توسط همرکابان سایکل توریسم آشتی

DSC03593

صبح روز سه شنبه مورخ ۱۹ سپتامبر برابر با ۲۸ شهریور ۹۶ – گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی مقصد استان کرکوک (ناحیه ی پردی)  را به محور اصلی ناحیه ی قوشتپه در ۵۷ کیلومتر شهر اربیل (هولیر) ترک نموند . همرکابان سایکل توریسم آشتی در همین راستا اولین بازدیدی ورود به ناحیه قوشتپه و استان هولیر را به مسافت ۲۵ کیلومتر طی نمودند . و با توقف به منظور ایجاد کمپ و استراحت در یکی از پمپ بنزینهای نزدیک به قوشتپه که غیر فعال مانده بود توقف نمودند و در همان مکان استراحت نمودند. بعد از استراحت نیمروزی مقصد خود را به ناحیه ی قوشتپه و سپس به شهر هولیر به مسافت ۲۰ کیلومتر طی نمودند .  پس از طی نمودن این محور و فشار گرمای بیش از حد در دمای ۴۰ درجه بالای صفر و تحمل روزهای اوایل پاییزی ، همرکابان عصر همان روز در ساعت ۷ به شهر هولیر رسیدند و با هماهنگی پلیس “پارک شانه دره”  در همان مکان کمپ استراحت ایجاد کردند.

همرکابان سایکل توریسم آشتی فردای همان روز برابر با ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) از قلعه ی تاریخی اربیل (قه لای هه ولیر) بازدید نمودند. در همین راستا از بناها و موزخانه های داخل قلعه ، عکس و فیلم تهیه شد . گفتنی است بنابه بازدید و پرس و جوهای  متعدد از مسئولان باستانشناسی و گردشگری  قلعه ی اربیل نسبت به “تاریخچه و قدمت این قلعه ” بدین گونه توصیف شد ؛ قلعه ی هولیر یکی از معروفترین و کهن ترین قلعه های جهان بشمار می رود که در مرکز شهر واقع شده است و ۲۵ متر از زمین و ۴۳۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد . مساحت کلی آن به ۱۱۰۰۰۰ متر مربع می رسد . تاریخ بنای قلعه به ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد . تعداد منازل داخل قلعه ۵۰۶ خانه آمار شده است که بر سه محله تقسیم شده : توپخانه ، تکیه و سرای که محل سکونت ثروتمندان بوده و خانه های محکم و دارای زیر بنای استوار که بهترین نوع برای مقاوم بودن آن در مقابل تاثیرات گذر زمان است . گفتنی است که منازل زیادی دارای خصوصیاتی ، چون نقش و نگار و رنگها و زینت های زیبا هستند که باعث جلب توجه بازید کننده ها و گردشگران می شود . خانه ها دارای دکور و طراحی های مختلف هستند . این قلعه همچنین دارای سه موزخانه ی فرهنگی و مرکز کارهای صنایع دستی و دیگر آثارها می باشد.

بازدید از دفاتر و شرکتهای گردشگری برای جذب گردشگران ” هه ولیری” به کشور ایران و شهرستان مریوان

گروه سایکل توریسم آشتی همراه همرکابان خود صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۱ سپتامبر برابر با ۳۰ شهریور ۹۶ از برخی دفاتر ، شرکتهای گردشگری و مکانهای گردشگری همچون “قلعه ی هه ولیر – بازار قه لات و  پارک شانه در  شهر هه ولیر”  بازدید نمودند و بروشورهای فرهنگی تبلیغی و معرفی جاذبه های گردشگری شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی سانا پرواز کورد را در میان آن شرکتها  و مکانهای گردشگری جهت جــــذب گردشـــــگران هه ولیری و غیره توزیع نمودند . جای خوشحالی است که با توزیع نمودن بروشورهای گردشگری ، مردم شهر هه ولیر و شرکت های گردشگری از مکانهای گردشگری ایران و شهرستان مریوان ابراز خوشحالی نمودند و از این حرکت فرهنگی و تبلیغی گروه همرکابان سایکل توریسم آشتی به نحو احسن استقبال نمودند. همشهریان هه ولیری نسبت به جاذبه های گردشگری و چگونگی تماس برای شرکت در تورهای گردشگری بسیار خرسند بودند که به آسانی می توانند در تورهای گردشگری مشارکت نمایند.

گروه سایکل توریسم آشتی در ابتدای روز چهارشنبه ۲۹ شهریور از انجمن گردشگری و صنایع دستی استان هه ولیر بازدید نمود و با روابط عمومی آن انجمن راجب به توسعه ی گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان رایزنی کرد. در این رایزنی تعدادی از بروشورهای جاذبه های گردشگری کشور اللخصوص شهرهای کورد نشین و شهرستان مریوان به آن انجمن تقدیم شد . در نهایت این بازید متقابلا  مسئول روابط عمومی انجمن گردشگری هولیر  تعدادی بروشور از جاذبه های گردشگری و راهنمای گردشگری اقلیم کردستان را به شرکت خدمات مسافرتی و هواپیمایی سانا پرواز کورد هدیه نمودند. در پایان این دیدار هر دو طرف از خدمات و پتانسیلهای گردشگری هر دو کشور استقبال نمودند.

به روایت تصویر از تور دوچرخه سواری به استان هولیر(اربیل) اقلیم کوردستان

گروه سایکل توریسم آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *