آموزش وردپرس
خانه / گروه همرکابان / اردوها / در مسیر سبز همرکابی برای پیشوازی از سال ۹۸

در مسیر سبز همرکابی برای پیشوازی از سال ۹۸

مجموعه فعالیتهای محوری گروههای همرکابی سبز در روزهای پایانی سال ۹۷ و فرارسیدن نوروز ۹۸

5
فعالیت محوری همرکابان سبز بندرانزلی

گروههای همپیمان خانواده همرکابان سبز در روزهای پایانی سال ۹۷ به منظور پیشوازی از سال نو ۱۳۹۸ هجری خورشیدی یک سری برنامه های مختلف برای پیشوازی از نوروز ۹۸ با مشارکت همرکابان سبز به انجام رساندند. گفتنی است که برنامه های فعالیت شده در این راستا با انجام فعالیت زیست محیطی روبرو شد، که بنابه شرایط کنونی ایام تعطیلات نوروز برای آگاهسازی گردشگران بومی و غیره توسط گروههای همرکابی سبز برگزار گردید.

در این خبر بنابه گزارش دبیرخانه روابط و هماهنگی خانواده همرکابان سبز آمده است که فعالیت محوری گروههای همرکابی سبز از مورخ ۲۴ اسفندماه ۹۷ الی ۱۲ فروردین ۹۸ خورشیدی فعالیتهایی نظیر “برگزاری برنامه محوری همرکابی سبز ، آگاهسازی های لازم برای حفظ طبیعت و سلامت ، معرفی جاذبه های گردشگری ، پاکسازی طبیعت و توزیع کیسه های زباله و نصب آنها در تفرجگاههای نزدیک شهر” دراین گزارش اعلام می شود.

گزارشی از فعالیتهای محوری همرکابان سبز بندرانزلی ؛

همرکابان سبز بندرانزلی برای ارج نهادن اماکن تاریخی،طبیعی و مذهبی زیبای گیلان و ترویج فرهنگ اکوتوریسم و گردشگری پایدار با پیام “گردشگری سبز، زندگی پایدار” در روز جمعه ۲۴ اُم اسفند ماه ۹۷ باهم راهی شهر عروس گیلان لاهیجان شدند و از  آرامگاه کاشف السلطنه، موزه تاریخ چای ایران، بام سبز، تله‌کابین، بقعه متبرکه آقا سیدحسینی و استخر این شهر بازدید کردند.

درمسیر سبز همرکابی به مناسبت نوروز ۹۸
همرکابان سبز بندرانزلی ، روز پنجشنبه مورخ ۸ اُم فروردین ماه ۹۸  تور گردشگری نوروزی را از بندرانزلی تا پل چوبی کیاشهر به منظور توسعه گردشگری شهر با هم همرکاب شدند.

از سویی دیگر نیز در همین راستا و در مسیر سبز همرکابی از اقامتگاه بومگردی لوتکا مورخ ۸ اُم فروردین ماه ۹۸ بازدید نمودند.
گفتنی است که این اقامتگاه توسط انسان‌های عزیز و بزرگی همچون آقای رفیعی مدیریت می‌شود.

گروه همرکابان سبز بندرانزلی  توسط همرکاب ارشد؛ محمد امین معصومی و همرکابان سبز و محترم گروه مدیریت می شود.

همرکابان سبز بندرانزلی

فعالیتهای محوری توسط همرکابان سبز زنده رود نقش جهان اصفهان

4

به مناسبت فرارسیدن نوروز ۹۸ و کاهش خطرات جانی میان کودکان در آخرین چهارشنبه سال ۹۷ (چهارشنبه سوری) توسط همرکابان سبز زنده رود نقش جهان اصفهان فعالیت فرهنگی صورت گرفت و در یکی از پارکهای تفریحی و گردشگری شهر اصفهان کودکان را به شادی سالم و بازیهای کودکانه فراخواندند.
در این راستا برای سلامتی وجود کودکان در میان آنان “بادکنک های رنگارنگ ” توزیع نمودند.

از سویی دیگر در مسیر سبز همرکابی در مورخ ۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ خورشیدی اولین برنامه همرکابی سبز گروه از شهر اصفهان تا پیست دوچرخه سواری پردیس اشراق – کوه نخودی این شهر را برای ترویج فرهنگ سبز همرکابی، همرکاب شدند.

گروه همرکابان سبز زنده رود نقش جهان اصفهان توسط همرکابان ارشد؛ رویا شیرزاد ، مینا ملاوانی ، علیرضا ابوطالبی و همرکابان سبز و محترم گروه مدیریت می شود.

فعالیتهای محوری توسط همرکابان سبز زاگروس مهاباد

7

به مناسبت هفته درختکاری مورخ ۲۱ اسفند ۹۷ و بزرگداشت کودک ورزشکار مبتلا به سندروم داون مهابادی “شاهو محمدی” همرکابان سبز زاگروس مهاباد در احداث محوطه ی فضای سبز شاهو بنام “شاهو محمدی” درشهر مهاباد برای کاشت نهال مشارکت نمودند و تعدادی نهال را در آن محوطه برای ارج نهادن زحمات و فعالیتهای خستگی ناپذیر آن کودک قهرمان و زنده نگه داشتن طبیعت برای داشتن آسمان آبی و زمین سبز بر زمین بنیاد نهادند.

از سویی دیگر نیز در مورخ ۹ فروردین ۱۳۹۸ خورشیدی و در مسیر سبز همرکابی به مناسبت پیشوازی از سال نو همرکابان سبز زاگروس برای نکوداشت طبیعت و معرفی جاذبه گردشگری شهر مهاباد محور این شهر را تا “منطقه گردشگری و توریستی سی کانیان مهاباد ،بصورت رفت و برگشت همرکاب شدند.

گروه همرکابان سبز زاگروس مهاباد توسط همرکابان ارشد ؛ آریان صالحیه ، مهران گوران ، دیاکو توتونچی ، رامیار کریمیان و همرکابان سبز و محترم گروه مدیریت می شود.

8
برنامه محوری همرکابان سبز زاگروس مهاباد جهت احداث فضای سبز “شاهو محمدی” کودک مبتلا به سندروم داون

فعالیتهای محوری توسط همرکابان سبز آشتی مریوان

0

به مناسبت پیشوازی از سال نو ۱۳۹۸ هجری خورشیدی توسط همرکابان سبز آشتی (مریوان) مورخ ۲۸ اسفند ۹۷ محور مریوان تا دریاچه زریباراین شهرستان را به منظور انجام فعالیت زیست محیطی همرکاب شدند . در همین راستا توسط همرکابان سبز گروه ، محوطه جنگلی این دریاچه از وجود پسماندهای غیرقابل بازیافت و مضر پاکسازی گردید.
جای خوشحالی بود که محوطه تفرجگاهی و جنگلی دریاچه زریبار نسبت به سالهای قبل پسماندهای کمتری یافت می شد.
لازم به ذکر است که همرکابان سبز آشتی مدت ۵ سال است که در پاکسازی دریاچه زریبار به بهانه ی مناسبت های مرتبط با “محیط زیست و سلامت ” مشارکت داشته اند.
حرکت سبز همرکابی با هدف پیشوازی از مهمانان نوروزی و حفظ منابع طبیعی توسط گردشگران فعالیت گردید و جای افتخار ماست که توانسته ایم در این راستا قدمهای بزرگی را برای حفظ طبیعت برداریم.

1
تصاویری زیبا از منطقه تفریحی و سرسبز دره وران مریوان ” دومین اردوی محوری در مسیر سبز همرکابی

از سویی دیگر به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۸ هجری خورشیدی در مورخ ۲ فروردین ۹۸ توسط همرکابان سبز آشتی (مریوان) محور این شهر را تا تفرجگاه دره وران از توابع بخش خاومیرآباد را با پیام شروع سال ۹۸ انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) و جامعه مشارکتی خانواده همرکابان سبز “در مسیر سبز همرکابی ، همه همرکابیم ” را  بصورت رفت و برگشت همرکاب شدند .

گفتنی است که برگزاری این برنامه اردویی جزء اولین اردوی محوری با پیام “درمسیر سبز همرکابی” توسط گروه همرکابان سبز آشتی عنوان  شده بود.

برای دومین بار از فعالیتهای محوری همرکابان سبز آشتی مریوان در مورخ ۸ فروردین ۱۳۹۸ هجری خورشیدی در دومین اردوی محوری ” مسیر سبز همرکابی” اینبار محور مریوان تا تفرجگاه جنگلی سیف سفلی را از توابع بخش خاومیرآباد مریوان بصورت رفت و برگشت همرکاب شدند و در همین راستا از طبیعت زیبا و کوهستانی تفرجگاه جنگلی سیف سفلی بازدید نمودند و راز سلامتی و پایداری زندگی را در مسیر سبز همرکابی عنوان نمودند.

2
تصاویری زیبا از منطقه تفریحی و سرسبز دره وران مریوان ” دومین اردوی محوری در مسیر سبز همرکابی

بمناسبت روز طبیعت “سیزده بدر” یک روز قبل از آن در مورخ ۱۲ فروردین ۹۸ همرکابان سبز آشتی محور مریوان تا تفرجگاه جنگلی بیلو از توابع بخش خاومیرآباد این شهرستان را باهدف انجام فعالیت زیست محیطی همرکاب شدند. درهمین راستا با انجام توزیع کیسه زباله و نصب آنها برروی دیوار حسارشده ” سیم فنس” واقع در تفرجگاه بیلو فعالیت به انجام رساندند.

3

شایان ذکر است که بعلت بارش شدید باران بهاری محور مریوان تا تفرجگاه بیلو را با اتومبیل یکی از همرکابان سبز گروه طی نمودند و چهارتن ازهمرکابان سبز گروه در این برنامه سبز همرکابی برای انجام فعالیت نصب کیسه زباله ها در زیر باران بهاری حضور به فعالیت نمودند. و یکی از دوچرخه ها را جهت حمل کیسه زباله ها در تفرجگاه با خود همراه داشتند.

گفتنی است که در مسیر سبز همرکابی، توزیع و نصب کیسه زباله ها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان به انجام رسید. و انجام این گونه فعالیت ها صرفا برای آگاهسازی گردشگرانی ست که از تفرجگاههای نزدیک شهر بازدید خواهند کرد و روز تفریحی خود را در آنجا بسر می برند عنوان شده است.

همرکابان سبز آشتی مریوان برای پنجیمن سال پیاپی است که در ۱۲ فروردین هر سال در تفرجگاه جنگلی بیلو فعالیت زیست محیطی به انجام میرساند این فعالیتها شامل” پاکسازی پسماندها ، توزیع کیسه زباله و نصب آنها بر روی تنه درختان به شیوه ای نمایان در معرض دید گردشگران توسط همرکابان سبز به انجام رسیده است و خوشبختانه بعد از پیگیریهای مجدد از تفرجگاه بیلو تمامی کیسه زباله ها مورد استفاده گردشگران قرار گرفته است و برخی از آن گردشگران محترم زباله ها را با خود تا نزدیکترین زباله دانی شهر حمل نموده اند.

گروه همرکابان سبز آشتی مریوان توسط همرکابان ارشد؛ دارا میرزایی ، محمد پزشک ، کیوان پناهی و همرکابان سبز و محترم گروه مدیریت می شود.

9
فعالیت همرکابان سبز با انجام توزیع کیسه زباله در تقرجکاهها جنگلی بیلو

انجام فعالیتهای دیگر توسط  دیگر گروههای همرکابی سبز ؛

در آخرین  سه شنبه سال مورخ ۲۸ اسفند ۹۷ توسط گروه همرکابان سبز سفیران ترافیک تهران آخرین برنامه همرکابی سبز خود را همرکاب با پیروز حناچی شهردار تهران و کارکنان شهرداری برگزار نمودند و سال ۹۸ خورشیدی را با پیام جامعه مشارکتی خانواده همرکابان سبز “در مسیر سبز همرکابی ، همه همرکابیم ” آغاز نمودند گروه همرکابان سبز سفیران توسط همرکاب ارشد گروه: زهرا بهرامی و همرکابان سبز و محترم گروه مدیریت می شود.گروه همرکابان سبز سفیران توسط همرکاب ارشد گروه: زهرا بهرامی و همرکابا ن سبز و محترم گروه مدیریت می شود.

  • روابط و هماهنگی خانواده  همرکابان سبز
  • دبیرخانه ترویج تو سعه انجمن دوچرخه سواری آشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *