آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / اردوی یک روزه تا بارگاه زیارتی شیخ جُنید میرگه دریژ

اردوی یک روزه تا بارگاه زیارتی شیخ جُنید میرگه دریژ

همرکابان سبز  در راستای مجموعه اردوهای همرکاب سبز به منظور آشتی با طبیعت زیبای روستاها، شبی را در زائر سرای میرگه دریژ از توابع بخش خاومیرآباد بسر بردند.

A (4)

عصر روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ خورشیدی، گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی(ادآ) در دهمین اردوی محوری #همرکاب_سبز به منظور آشتی و همنشینی با طبیعت روستاها، اینبار محور مریوان تا روستای میرگه دریژ در ۲۵ کیلومتری مریوان از توابع بخش خاومیرآباد این شهرستان را همرکاب شدند . در همین راستا شب را در زائر سرای شیخ جنید که در ورودی آن روستا واقع شده است ، سپری نمودند.

گفتنی است که زائرسرای شیخ جنید (میرگه دریژ) بعد از زائر سرای “پیر یونس هنجیران” یکی از طوافگاه های مقدس خاومیرآباد منطقه مریوان محسوب می شود ، این بارگاه آئینی دارای زیارتگاه نسبتا بزرگی از وفاتشدگان روستاهای میرگه دریژ و ساوجی میباشد که در دل جنگلگاه بلوط مابین آن دو روستا با منظره ای بسیار بکر و به یادماندنی قرار گرفته است.

همرکابان سبز ادآ شب روز پنجشنبه را با همنشینی و تعاملی زیبا در کنار هم گذراندند و خاطرات زیبا و به یاد ماندنی آن شب را در دفتر خاطرات همرکابی به ثبت رساندند. آن شب زیبا همراه بود با خاطرات و نگفته های “تلخ و شیرین ” همرکابانی که ماندن و همرکاب فعالیتهای سبز برای بنیاد نهادن یک جامعه سبز و تندرست بودند. آن شب زیبا در دل جنگلها بلوط “شیخ جنید” همراه بود با شبی زیبا و آسمانی از ماورای ستارگان درخشان و کهشانی خارج از دنیا برای رسیدن به امید و آرزویی که ما همرکابان سبز آن را به یک هدف نهایی و پایدار برای رسیدن به ماورای طبیعت و اوج زندگی از خداوند زمین و آسمانها طلب میکنیم .

فردای روز پنجشنبه مورخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی زائر سرای شیخ جنبید را به مقصد تفرجگاه جنگلی و زیارتی   دره وران در همان بخش خاومیرآباد مریوان ترک نمودند و بعد از کمی استراحت ” ، نهالهای جنگلی بلوط که در برنامه های قبلی توسط همرکابان سبز ادآ در آن تفرجگاه کاشته شده بود ، آبیاری گردید و سپس تفرجگاه را به مقصد شهرستان مریوان در مسافت ۵۵ کیلومتر نهایی بصورت (رفت و برگشت) ترک نمودند .

به روایت تصویر از اردوی ۱۰ محوری همرکاب سبز (اردوی یک روزه شیخ جنید)

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *