آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / “روز دوچرخه سواری” به ثبت جهانی رسید.

“روز دوچرخه سواری” به ثبت جهانی رسید.

سازمان ملل اعلام کرد سوم ژوئن ، روز جهانی دوچرخه سواری است.

1

سازمان ملل اعلام کرد سوم ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۹۷  اولین سال ” روز جهانی دوچرخه سواری”  است. و از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری می خواهد که در این تاریخ ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه نمایند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی یابد.

برزیل و بلژیک برای ارتقا فرهنگ دوچرخه سواری در حال حاضر مراحل جدیدی را وارد شده اند . که سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد روز جهانی دوچرخه سواری در جهان است. این قطعنامه که در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ در ۷۲ جلسه منظم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد بحث قرار گرفت، با توافق ۱۹۳ کشور عضو تصویب شد.

دکتر برنارد انسینک، دبیر کل اتحادیه دوچرخه سواری جهانی (WCA) و فدراسیون دوچرخه سواری اروپا (ECF) که از سال ۲۰۱۶ برای تصویب روز جهانی دوچرخه سازمان ملل متحد را هدف قرار داده است، بسیار از این اعلامیه خوشحال است.

“دوچرخه سواری یک منبع برای منافع اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است که مردم را با هم متحد می کند. این اعلامیه سازمان ملل متحد، تأییدیه استفاده از دوچرخه سواری برای اهداف توسعه پایدار است. “

WCA و ECF یک سند را برای سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ ارائه دادند که در آن نشان داده شده است که دوچرخه سواری به طور مستقیم با حداقل ۱۲ مورد از اهداف توسعه پایدار مرتبط است.

این اعلامیه تمام کشورهای عضو و ذینفعان مربوطه را شامل می شود و آگاهی از روز جهانی دوچرخه را فراخوان می دهد. این اعلامیه، کشورهای عضو را تشویق می کند توجه ویژه ای به دوچرخه در استراتژی های توسعه متقابل داشته و دوچرخه را در سیاست ها و برنامه های توسعه بین المللی، منطقه ای، ملی و زیرزمینی قرار دهد.

منبع : انجمن دوچرخه سواری اروپا ECF

پوسترهای ترویجی انجمن دوچرخه سواری آشتی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی دوچرخه سواری 

  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *