آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز در روزهای زرد پاییزی برای آشتی با طبیعت

همرکابی سبز در روزهای زرد پاییزی برای آشتی با طبیعت

اردوی یک روزه ی همرکابان سبز در بخش خاومیرآباد مریوان به منظور تامین سلامت و آشتی با طبیعت

DSC04323

صبح روز پنجشنبه مورخ ۴ ‌آبانماه ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در ۲۸ مین اردوی “همرکاب جامعه ی سالم ” محور مریوان تا روستای میرگه دریژ (خاومیرآباد) را به مسافت ۲۲ کیلومتر همرکاب شدند . گفتنی است که این اردو بمدت ۱ شبانه روز ادامه داشت در راستای اردوی ۲۸ در روستای میرگه دریژ ، همرکابان شب را در بارگاه زیارتی شیخ جنید میرگه دریژ بسر برند . و آمادگی خود را برای اقامت در هر اردوی محوری و در سخت ترین شرایط ممکن اعلام نمودند .

مزارگاه زیارتی شیخ جنید در جنوب شرقی روستای میرگه دریژ واقع شده است این بارگاه زیارتی در میان درختان بلند قامت بلوط کوهی بنا شده که بغیر از مرقد حضرت شیخ جنید تعداد اندکی از مزار فوت شدگان روستای میرگه دریژ و ساوجی در آنجا به چشم می خورد . در لابه لای این درختان بلند قامت و پربار ، سنجاب هایی دیده می شود که دانه های بلوط را به کوههای اطراف جنگلگاهها برده و با پاهای طلایش دانه ها را در زیر خاک دفن میکند . اگر به پرباری و زیبایی جنگل گاه خیره شویم ، می توان گفت که همه حاصل تلاش و جسوری این سنجاب های زیبا می باشد.

 زائر سرای زیارتی شیخ جنید از امکاناتی همچون “برق و گاز” محروم است . که در شب دراز پاییزی ، همرکابان ادآ هیزم های خشک شده ی اطراف جنگلگاه را جمع آوری نمودند و به یاد قدیم ها از بخاری کوره ای زائر سرا برای ایجاد گرمای غرفه استفاده نمودند. با تجربه نمودن آن شب ، هیجان و لحظات اردو بسیار جذاب و سنتی بنظر میرسید . و آن شرایط و آن شب به لحظاتی به یاد ماندنی و تکرار نشدن در کتابتاریخ انجمن دوچرخه سواری آشتی ثبت شد.

روستای میرگه دریژ در ضلع شمالی پیویسته به زنجیره کوههای زاگروس می باشد و  مرز بین المللی مابین کوردستان ایران و روستاهای همجوار اقلیم کوردستان عراق را به خود متصل داده است . مردمان این روستا بیشتر مشغول به کار دامداری و کشاورزی هستند . و در این فصل خزان پاییزی ، مشغول به برداشت انگور  ، بلوط و پسته های کوهی (قرمز و زرد رنگ) می باشند . گفتنی است که همرکابان ادآ از این برکت الهی روستای میرگه دریژ سهمگین شدند .

 همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی در مورخ ۵ آبانماه ، محور روستای میرگه دریژ را بطرف تفریحگاه زیارتی و جنگلی دره وران ترک نمودند . و بعد از استراحت نیم روزی در آن تفرجگاه با همت و همکاری همرکابان سبز ادآ به پاکسازی و آبیاری درختان محوطه ی زیارتگاه جنگلی دره وران پرداختند.  همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی در برنامه های محوری اللخصوص در اوایل شروع فصل پاییز در نیمه ی آن فصل ، برنامه های پاکسازی پسماندها ، توزیع نایلون در میان گردشگران بومی و در تفرجگاهها و آشتی با طبیعت به منزله ی تامین سلامت جسم و روان با بهره وری از فرهنگ همرکابی را جزء وظایف اصلی ادآ می دانند .

در پایان اردوی ۲۸ محوری “همرکاب جامعه ی سالم” همرکابان سبز ادآ محور تفریحی و زیارتی دره وران را به مقصد مریوان – با گذر از روستاهای “بناوچله ، محمده ، سیف سفلی و کولان ” به مسافت رفت و برگشت ۶۰ کیلومتر در مدت ۲ روز تا پایان روز جمعه مورخ ۵ آبان ماه ۹۶ ترک نمودند. شایان ذکر است که مجموعه برنامه های محوری “همرکاب جامعه ی سالم ” در ۳۰ اردوی محوری تا پایان ماه جاری بکار خود ادامه خواهد داد و در جلسات اردویی و محوری آینده  برای جمع آوری بلوط کوهی (به روو) توسط گروه همرکابان محوری ادآ فعالیت خواهد شد. سومین پروژه اردویی “همرکاب آشتی با طبیعت ” که به منظور مهربانی با طبیعت و بذر کاری و احیای جنگلها توسط همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی فعالیت می شود ، از اوایل آذر ماه سال جاری آغاز بکار می شود.

به روایت تصویر از اردوی ۲۸ محوری “همرکاب جامعه ی سالم” 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *