آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز ، به معنای آشتی و مهربانی با طبیعت و سلامت

همرکابی سبز ، به معنای آشتی و مهربانی با طبیعت و سلامت

همرکابان سبز محورهای کوهستانی و جنگلی بخش مرکزی مریوان و سروآباد را در اردویی محوری همرکاب شدند

ADA (12)

صبح روز جمعه مورخ ۳ شهریور ۱۳۹۶ همرکابان سبز محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی در ۲۱ مین اردوی محوری “همرکاب جامعه ی سالم” این بار محور تفریحی و کوهستانی بخش مرکزی شهرستان مریوان و سروآباد – روستاهای  ” سرنژمار و زلکه ” را همرکاب شدند . در این برنامه ی محوری با گذر از روستاهای نژمار و سرنژمار مریوان و سپس میانبری که مابین “سرنژمار را از بخش جنوب شرقی این روستا به روستای زلکه ” از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد را متصل می دهد ، طی نمودند . از بخش شمالی “روستای زلکه”  ، دیدگاه بسیار زیبایی از دشت و کوههای سر به فلک کشیده ی هورامانات و جاده ای که درب ورودی مناطق اورامانات و روستای دزلی را تشکیل می دهد به چشم می خورد که این درب ورودی در میان دو کوه بسیار زیبا و صخره مانند با ارتفاعی بیش از ۵۰۰ متر  به نام “دربند دزلی” معروف است . دربند دزلی اولین درب ورودی روستاهای “دزلی ، درکی ، دمه یو ، سه راهی ژالانی به شهر و بخش اورامان تخت و گردنه ای به نزدیکی ارتفاع  ۴۰۰۰ متر به نام  “ته ته ” از منطقه ی لهون اورامانات کرمانشاه ” را تشکیل می دهد .

 همرکابان محوری سبز ادآ  به موجب فشار گرمای نیمروزی شهریور ماه ، کمپ استراحت خود را در دیدگاه بسیار زیبا و بکر روستای زلکه  کنار یک چشمه آب طبیعی و جوشان همراه با چوپان بسیار مهربانی از آن دیار سر سبز برای صرف نهار و استراحت بمدت چند ساعت اسکان دادند و فراغت با ارزش و پر از معنویات خود را در آن محل سپری نمودند . راس ساعت ۶ بود که  از روستای زلکه بطرف جاده اصلی دربند دزلی بطرف سه راهی بیکره همرکاب شدند و با گذر از سر راهی روستاهای ” دره ناخی ، ذکریان ، خشکین و حسین آباد ” مقصد خود را بطرف شهر کانی دینار و سپس شهرستان مریوان ترک نمودند .

گفتنی است که اردوی ۲۱ محوری ” همرکاب جامعه ی سالم ”  تابحال یکی از جذابترین اردوهای محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی محسوب می شود که محور فعالیتی این اردو با توصیفی از ” مناظر زیبا به منظور شناسایی موقعیتهای اکوتوریسم منطقه و معرفی آن به گردشگران غیر بومی از طریق سایت رسمی و مرجع انجمن دوچرخه سواری آشتی ” بصورت تصویری معرفی می شود . مردمان زحمتکش روستاهای ” زلکه و همسایگان آن همه مشغول کشاورزی و دامداری هستند . در مسیر جاده اصلی سه راهی بیکره به دربند دزلی ، مردمان این مرز وبوم همه مشغول فروش “میوه های فصلی و سبزیجات ” می باشند و امرا معاش روزانه ی خود را تا پایان این فصل به این طریق تامین خواهند کرد .

به روایت تصویر از اردوی ۲۱ محوری ” همرکاب جامعه ی سالم ” روستای زلکه 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *