آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی در زیر گرمای سوزان تابستان برای آشتی با طبیعت

همرکابی در زیر گرمای سوزان تابستان برای آشتی با طبیعت

همرکابان سبز ادآ در مجموعه اردوهای محوری “همرکاب جامعه ی سالم ” در زیر فشار گرمای تابستان همرکاب شدند. 

A (4)

صبح روز جمعه مورخ ۱۶ تیرماه ۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در چهاردهمین اردوی محوری “همرکاب جامعه ی سالم ” این بار محور تفریحی و اکوتوریسم ” رودخانه ی گرده لان از توابع ضلع جنوبی روستای شارانی ” را همرکاب شدند. در این برنامه ی همرکابی که با وضعیت گرمای بیش از دمای ۳۸ درجه ی بالای صفر برگزار گردید ، همرکابان سبز ادآ  در ناحیه ی تفریحی و جنگلی رود گرده لان برای استراحت و تامین سلامت خود با بهره وری از تفریحاتی همانند ” شنا کردن و آب تنی در آن گرمای سوزاناک تابستانی ” روز با ارزش خود و اردوی ۱۴ محوری  ” همرکاب جامعه ی سالم “ را سپری نمودند . در همین راستا همرکابان سبز محور روستاهای ” شیخه کویره ، نشکاش ، کله یونجه ، گویزه کویره ، عصر آباد و سپس روستای حسن آوله را به سمت مریوان همرکاب شدند . اردوی ۱۴ محوری ” همرکاب جامعه ی سالم ” نسبت به دیگر اردوهای گذشته  ، بسیار جذاب و با ارزش سپری شد و همرکابان سبز توانستند مسیر مذکور را با مسافت (رفت و برگشت) ۸۰ کیلومتر در دامن کوههای سر به فلک کشیده و کوهستانی سر سبز همرکاب شوند .

در راستای همین اردو و با گذشت از روستای دری ، قله ی سر به فلک کشیده ی ” سه کوچکان ” که در بخش شمالی روستاهای ” نشکاش و برده سپی ” از توابع بخش مرکری مریوان قرار گرفته است . به چشم می خورد و چندیدین عکس زیبا از این قله ی تاریخی و زیبا همراه با همرکابان سبز ادآ به رسم یادگاری گرفته شد . موقعیت جغرافیایی رودخانه ی گرده لان از سد گاران سرچشمه گرفته و  به روستاهای ” کانی کوزه له ، کله یونجه ، وسنه ، خیرآباد ، نشکاش ، دری ، شیخه کویره ، چور  ، مررگ و شارانی جاری شده است . جای خوشحالی است که روستاییان حومه ی رودخانه ی گرده لان برای کشاورزی و دامداری از آب آن رود خانه استفاده می کنند . گفتنی است که این رودخانه در هر ۴ فصل سال برای روستاییان جاری می باشد.

رود خانه ی گرده لان علاوه بر استفاده ی دامی و کشاورزی روستاییان ، یکی از ویژگیهای گردشگری را برای جذب گردشگران بومی و غیره ایجاد کرده است که در این فصل سوزناک تابستانی می تواند موقیت مناسبی برای گردشگران باشد . بعلت وجود رودخانه و درختان جنگلی آن مرز وبوم   ” هوای مناطق تفریحی رود گرده لان  بسیار خنک تر از جاهای دیگر است” شایان ذکر است که با ورود همرکابان سبز به بخش تفرجگاهی رود گرده لان ، نوجوانان زیادی از روستای شارانی و دیگر روستاهای نزدیک به حاشیه ی رود برای تفریح و شنا کردن به آن رودخانه هجوم می بردند. که دلیل اصلی آن به گرمی هوا و گرمایش بیش از حد فصل تابستان مرتبط خواهد شد.

انجمن دوچرخه سواری آشتی سعی دارد که اردوهای محوری فصل تابستان را با همرکابی علاقمندان برگزار نماید و موقعیت استراحت و تفرج هفتگی را در کنار دشت و کوههای زیبا با وجود رودخانه و چشمه های طبیعی اسکان دهد تا در همین راستا توانسته باشد همان ” پیام اصلی خود را با اشاره به ” تامین سلامت جامعه ، آشتی با طبیعت و زندگی پایدار “به هدف و عمل ” برساند .

به روایت تصویر ار اردوی چهارده ی محوری 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

همچنین ببینید

پیام سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی GHF

پیشاپیش فرارسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی را به تمامی همرکابان سبز در سراسر جهان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *