آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / چهارمین برنامه از دومین پروژه اردویی “همرکاب آشتی با طبیعت”

چهارمین برنامه از دومین پروژه اردویی “همرکاب آشتی با طبیعت”

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی در چهارمین برنامه ی از دومین پروژه ی اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ”  با هدف آشتی و مهربانی با طبیعت  همرکاب محور مریوان تا منطقه ی جنگلی و تفریحی روستاهایی کولان – سیف شد.

s77

صبح روز جمعه مورخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی با هدف احیای طبیعت و  ترویج فرهنگ زیست محیطی در میان تفریحگران علاقمند به طبیعت ، همرکاب محور مریوان تا تفریگاه جنگلی  روستاهای “کولان – سیف ” شدند. که در این راستا با انجام بذرکاری از نوع بلوط کوهی (بةروو)  را در تعدادی چاله و بر روی مساحت تپه هایی از کوهستانهای سر سبز زاگرس که دارای درختان محدودی بودند ، کاشتند. در همین راستا با انجام فعالیت مذکور توانسته شد تعدادی بلوط در همان مناطق جمع آوری گردد . که در برنامه های آتی در برخی از مناطقهای مختلف توسط همرکابان خلاق مورد استفاده و  کاشته خواهد شد.

در راستای همین برنامه با انجام دیگر فعالیت گروه همرکابان که با هدف خوراک رسانی به ماهیان و پرندگان میباشد ،  محور زیستگاهی تالاب دریاچه ی زریبار را از خوراک به ماهیان و پرندگان پوشش دادند . با انجام برنامه ی خوراک به حیوانات که در راستای پروژه اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت” انجام میشود ، نشان داده شد که همرکابان خلاق مهربانی خود را به طبیعت ، حفظ طبیعت و مهربانی با حیوانات ابراز نمودند.

در اولین پروژه ی اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ” که در زمستان سال ۱۳۹۴ با حضور و مشارکت همرکابان خلاق انجام گرفت ، بیشترین فعالیتها  با انجام “نهالکاری و بذرکاری ” از نوع بذرهای ” بلوط کوهی و پسته وحشی” در کوهستانهای جنگلی زاگرس صورت گرفت که انجام برنامه ی خوراک به حیوانات فقط در مورخ ۲۰ دی ماه سال گذشته در یک برنامه ی اردویی و در موقعیت تالاب دریاچه زریبار صورت گرفت.

لازم بذکر است که در دومین پروژه  اردویی ” همرکاب آشتی با طبیعت ” گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی توانست علاوه بر احیای جنگلها  در تایم آخر همان برنامه ها دقایقی را به برنامه ی خوراک رسانی به حیوانات اختصاص دهد که خوشبختانه در نخستین اردوی این پروژه تا پایان زمستان سال جاری برنامه ی خوراک به حیوانات ادامه خواهد یافت .

انجمن دوچرخه سواری آشتی خود را به خادم طبیعت میداند و همیشه “همرکابی سبز ” برای حفظ آن بوده  این انجمن در طی برنامه های فعالیتی خود جهت ” حفاظت از محیط زیست”  همیشه اعلام آمادگی نموده است و افتخار دارد که تنها همرکابانی محسوب میشوند با افکاری آغشته  از خلاقیت ، مهربانی با بهره وری از فرهنگ دوچرخه سواری  در خدمت طبیعت و منافع ملی و جهانی آن هستند و آنچه را که در توان داشته اند نسبت به حفظ و احیای آن بی دریغ نبوده اند . امید است که در سال ۲۰۱۷ میلادی و در سال  ۹۵/۹۶ خورشیدی سالی بدون چالشهای زیست محیطی و سلامتی را در پیش بگیریم .

به روایت تصویر 

  • دبیرخانه توسعه و ترویج / انجمن دوچرخه سواری آشتی / دی ماه ۱۳۹۵ 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *