آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / تفاوت هزینه نگهداری اتومبیل نسبت به دوچرخه

تفاوت هزینه نگهداری اتومبیل نسبت به دوچرخه

برآورد هزینه ی مصرف سوخت و استهلاک اتومبیل نسبت به دوچرخه از لحاظ استفاده ی کاری  در حومه ی شهری 

Mechanics fixing a car

اتومبیلها امروزه پر مصرف ترین وسیله هایی بشمار میرود  که از لحاظ استهلاک هزینه بردار میباشند .كه  در جامعه  مورد حمل و نقل و براي امورات کاری استفاده میشود . امکانات یدکی اتومبیلها با انرژی فسیل سوخت ، کار میکند . یعنی برای ساخت یک اتومبیل نه تنها از انرژی های فسیلی محیط زیست بهره برداری و تولید میشود ، بلکه محیط زیست نیز برای ساخت آن تخریب خواهد شد  .  اگر سالانه مصرف هزینه ی مکانیکی یک اتومبیل را در نظر بگیریم ، خواهیم فهمید که بیشتر از هزینه ی رفت و آمد با خدمات نقلیه ی شهری میباشد  و مصرف هزینه ی  خدمات نقلیه ی شهری بیشتر از هزینه ی خرید یک دوچرخه میباشد که با آن بتوان امورات کاری خود را انجام داد .  برآورد هزینه های  رفت و آمد ، استهلاک اتومبیل و  دوچرخه در سال به شرح ذیل میباشد.

تفاوت هاي هزینه ؛

  • اتومبیل های سواری در سال با خرید ( بنزین ، لاستیک ، مکانیکی ، جلوبندی ، عوارض ، خلافی و بیمه ) حداقل میانگین ۲۰۰۰۰۰۰ دو میلیون تومان و حداکثر ۱۰۰۰۰۰۰ ده میلون تومان و … به بالا
  • هزینه های رفت و آمد در شهر بنابه شرایط موقعیت ایستگاههای تاکسی ، مترو و بی آرتی حداقل ۱۰۰۰۰۰ یک میلیون حد اکثر ۲۰۰۰۰۰ میلیون
  • اگر در سال بر آورد هزینه ی مصرف استهلاک اتومبیل و هزینه ی رفت و آمد را با خدمات نقلیه ی شهری بر آورد کنیم . در یک سال میتوانیم ۲ الی ۱۰ عدد دوچرخه را بخریم که با آن بتوانیم همانند اتومبیلها و دیگر امکانات نقلیه ، امورات کاری خود را سپری کنیم .
  • فرهنگ استفاده از دوچرخه ترافیک و آلاینده های ” سوختی و صوتی ” ندارد . و برای سلامتی روح و روان مفید است . (استهلاک یک دوچرخه در سال کمتر از ۱۰۰ هزار تومان میباشد . )

maxresdefault

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

بزرگداشت روز جهانی دوچرخه برای کار

انجمن دوچرخه سواری آشتی نخستین انجمنی بود که طی سه سال گذشته از پروژه ترویجی دوچرخه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *