آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / ۱۸۵۰ کیلومتر دوچرخه سواری برای دوری از آلزایمر

۱۸۵۰ کیلومتر دوچرخه سواری برای دوری از آلزایمر

دوچرخه سوار ۶۰ ساله (معلم بازنشسته) برای دوری از بیماری آلزایمر ، از شهرستان مریوان  عازم کشور ارمنستان شد.

425717069_107920_16479978175119046121-1
شهرستان مرزی مرند / استان آذربایجان شرقی 

سید اعلم حبیبی شیراز معلم بازنشسته تالشی که سالهاست مقیم شهرستان مریوان (استان کردستان)میباشد در سن ۶۰ سالگی  به منظور آشتی با سفر و دوری از بیماری آلزایمیر  به وسیله ی دوچرخه ی خود مسیر “مریوان تا شهر ایروان” پایتخت کشور ارمنستان را رکاب میزند . حبیبی افزود که در مورخ ۱۵ شهریور ۹۵ شهرستان مریوان را به مقصد شهرستان جلفا از توابع بخش مرزی استان آذربایجان شرقی ترک نموده و قرار است که  سفر خود را تا شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان به مسافت ۱۸۵۰ کیلومتر رفت و برگشت خاتمه دهد. و تصریح کرد که در موقع بازگشت ، از شهرهای ارومیه و مهاباد و سپس از شهرستان سقز به مریوان رکاب خواهد زد.

habibi-shiraz-1
بنر تصویری سایکل توریست ایرانی ” جناب آقای اعلم حبیبی شیراز”

حبیبی عنوان کرد که ” مدت یک سال است به فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده ی از آن  آشنا شده ام ” بنده یک معلم بازنشسته ی ادبیات هستم که سالهاست در زمینه ی ادبیات ، فرهنگ و سفر  کار میکنم . تا در نهایت با انجمن دوچرخه سواری آشتی آشنا شدم . و دوچرخه سواری را در مهرماه ۱۳۹۴ نزد همان انجمن به مدت  ۳۰ روز مجدد یاد گرفتم . فراگیری دوچرخه سواری برای دیگران فقط در حومه شهر مورد استفاده قرار میگرفت اما برای من گذشتن از مرز شهرها و کشورها برای ایجاد همزیستی و مهربانی است . تا بعد از یک سال زحمت و تلاش با هزینه ای اندک سفر  را به دیار خویش آغاز نمودم و رمز ” سلامتی ، همزیستی و دوری از کم تحرکی ” را برای سفر خود عنوان کردم .

بنده با دیدگاهی فاقد از تمع  و بصورت خودجوش سفر خود را آغاز نموده ام .  بزرگترین سرمایه ی مالی برای انسان “سلامتی و سفر ” است که میتواند او را به زندگی واقعی و خواسته هایش نزدیک کند . سفر و سیاحت یکی از زیباترین لحظات خوش زندگی برای انسانهاست.  در این سفر ترجیح داده ام که بعد از رکاب زدن به مطالعه و یادداشتهای سفر خود بپردازم . جدا از مطالعه نیز به موسیقی و ساز ( باغلامای دیوان ) که یکی از سازهای ترکی شبیه به تار ایرانی است ، علاقه ی زیادی دارم . بر همین اساس در این سفر ” باغلامای دیوان”  را با خودم بردم.  و در فراق تنهایی با آن ساز خواهم زد.  از دیدگاه حبیبی ؛ سرگرمی ،تفریح و سفر بخش عمده ای است که میتواند افراد های مسن را از بیماری آلزایمر نجات دهد . در نزدیکی ۳۱ شهریور برابر با ۲۱ سپتامبر هستیم که به روز جهانی ” آلزایمر” شناخته شده است. بیماری آلزایمر بیشتر گریبان گیر  افرادهای مسن میشود اما نه تنها برای افرادهای مسن بلکه گریبان گیر جوانان هم در عصر امروزی شده است .

111
پوستر گرافیکی و هنری از سایکل توریست ” دوچرخه سوار گردشگر – سید اعلم حبیی شیراز “

توصیه ی همرکاب گردشگر و پیشکسوت در روز جهانی آلزایمر ؛ 

من به عنوان یک معلم بازنشسته  در سن ۶۰ سال به همگان سفارش میکنم ؛ که کم تحرکی موجب کم تحملی روح و روان خواهد شد . برای نجاتبخشی از کم تحرکی بایستی تحرک سالم را با هر نوع ورزشی به عنوان سرمشق روزانه ی خود قرار داد . بدن انسان همانند درختی است که اگر آب نخورد خشک و پژمرده خواهد شد . فرهنگ دوچرخه سواری ، پیاده روی و کوهنوردی یکی از ورزشهای هوازی و تفریحی محسوب میشود که مرز و محدوده ندارد . من به عنوان یک دوچرخه سوار گردشگر که تازه پا در این عرصه نهاده ام ” عشق به سفر را با جان خریده ام و بیمی از تنهایی ندارم”  سلامت انسانها ، پایداری در جامعه ی سالم و با تجربه را تامین میکند . با تحرک سالم ” شادی و نشاط امید ” را برای زندگی بازگردانیم . به امید سفری پر از معنویت ، صمیمیت و سلامت…

امید است که بتوانم در یادداشتهای روزانه ی خود گزارشی کامل و شفاف از سفر ” همزیستی و تحرک” برایتان به رسم یادگار به نمایش بگذارم .

با تشکر / همرکاب گردشگر / سید اعلم حبیبی شیراز

426206778_74129_7743925372534218663
جاده مرزی مرند – جلفا / استان آذربایجان شرقی ۲۴ شهریور ۹۵

 

درباره ی همرکاب آشتی

همچنین ببینید

هفتمین سالروز تاسیس خانواده همرکابان سبز GHF

خانواده همرکابان سبز GHF بمناسبت هفتمین سالروز تاسیس این مجموعه پیامی را خطاب به علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *