آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / در مسیر سبز همرکابی، همه همرکابیم

در مسیر سبز همرکابی، همه همرکابیم

فعالیتهای محوری برنامه همرکابی سبز توسط گروههای همرکابی سبز و همپیمان جامعه مشارکتی خانواده همرکابان سبز 

Banner

فعالیتهای محوری خانواده همرکابان سبز توسط گروههای همرکابی سبز از مورخ ۱۴ فروردین الی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ هجری خورشیدی بصورت تصویری گزارش شد و فعالیتهایی برای “حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی” برگزار گردید. خانواده همرکابان سبز و گروههای همپیمان این خانواده تلاش می کنند که بصورت مستمر و پایدار برنامه هایی را با حضور دوستداران “طبیعت و سلامت” به انجام برسانند.

ما همرکابان سبز و عضو خانواده همرکابان سبز در تلاشیم که هر آنچه نیاز برای حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی ست، بصورت خودجوش و داوطلبی فعالیت نمائیم و همگان را به واقعیتی که باید زیست توجیه کنیم . امروزه موضوع تغییرات اقلیمی آب و هوا و گرم شدن زمین موضوعی مهم و در میان جامعه جهانی به بحث شایعی تبدیل شده است. همه ما شاهدیم که روز به روز زمین روبه گرم شدن خواهد رفت و این در حالیست که ما تنها یک سیاره مناسب برای زندگی کردن داریم ، اگر سیارات دیگری همانند مریخ و زحل و مشتری و… برای زندگی برای ما انسانها مناسب باشند با وجود ما همان مشکل و شرایط زمین نیز در آنجا رخ خواهد داد.

حفظ محیط زیست یعنی ” رعایت کردن و کم مصرف نمودن چیزهایی که می تواند در تخریب محیط زیست نقش داشته باشد” بیشترین عواملی که در تخریب محیط زیست در هر نقاط از جهان می تواند نقش داشته باشد مابین ” مردم و قدرت حاکم ” است ، می توان گفت مردم بیشترین نقش را در تخریب این سیاره زندگی داشته باشند. با این همه حال با صرف هرینه های کلان نمی توان محیط زیست را بازسازی کرد اما می توانیم پرهیز کنیم از مواردی که باعث تخریب آن می شود .

با تخریب محیط زیست نیز پیامدهای جدید به بار خواهد آمد، همانند “به خطر انداختن سلامت انسانی و حیوانی” می تواند در بروز بیماریهای “سرطان ، ابولا ، مالاریا و آنفلوآنزای پرندگان” نقش بسیار موثری داشته باشد. دلیل اینهمه تخریبها و به مخاطره انداختن محیط زیست انسانی و جود انسانها و عدم رعایت نکات مهم زیست محیطی که باعث تغییرات اقلیمی و منطقه ای خواهد شد.

ما خانواده همرکابان سبز اگر یکی از ستونهای حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی نباشیم ، اطمینان داریم که یکی از اساسی ترین حرکتهایی هستیم که در حفظ محیط زیست و سلامت جامعه نقش خواهیم داشت و الگویی مناسب برای جامعه  جهانی خواهیم بود.

فعالیتهای محوری گروههای همرکابی سبز و همپیمان خانواده همرکابان سبز بصورت تصویری:

فعالیت محوری همرکابان سبز بندرانزلی در راستای “حفظ میحط زیست و سلامت جامعه” 

A

همرکابان سبز بندرانزلی یکی از گروههای همپیمان خانواده همرکابان سبز می باشد ، این گروه همرکابی سبز گزارش فعالیتی ماه گذشته ی خود را از مورخ ۱۴ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ هجری خورشیدی به انجام رساند. این گروه محوری با آرمانهای زیست محیطی و سلامتی خود تلاش می کند که همگان را به جامعه سبز و سالم فراخواند.

مهمترین فعالیتهای محوری گروه در راستای برگزاری برنامه های همرکابی سبز شامل: برگزاری برنامه همرکابی سبز به منظور همدلی با سیل زدگان استانهای سیل زده کشور ، همرکابی سبز از بندر انزلی تا ساحل گیسوم تالش ، همرکابی سبز از شهرستان رضوانشهر تا ییلاق زندانه پونل توسط همرکاب سبز حسین سلیمی عضو افتخاری همرکابان سبز بندرانزلی ، پیشوازی از بانوان سایکل توریست شهرستان کلاردشت استان مازندران که همرکاب شهر بندرانزلی شدند ، همرکابی سبز به مناسبت روز ملی خلیج فارس در کنار دریای کاسپین و برگزاری چندین برنامه همرکابی سبز در محورهای شهری و توریستی شهر بندرانزلی که در تاریخ مذکور توسط همرکابان سبز بندرانزلی برگزار گردید.

  • گروه همرکابان سبز بندرانزلی  توسط همرکاب ارشد؛ محمد امین معصومی و همرکابان سبز و محترم گروه مدیریت می شود.

فعالیت محوری همرکابان سبز سفیران ترافیک تهران در راستای “حفظ میحط زیست و سلامت جامعه” 

ST

همرکابان سبز سفیران ترافیک یک گروه مستقل و همپیمان خانواده همرکابان سبز است ، این گروه همرکابی سبز ، فعالیتهای محوری خود را در راستای حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی برگزار خواهد کرد و در این راستا گزارش فعالیتی خود را در ماه گذشته از مورخ ۱۵ فروردین الی ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ هجری خورشیدی به انجام رساندند که شامل ” پاکسازی پسماندهای مضر جنگل سرخه حصار شهر تهران  به مناسبت روز جهانی زمین پاک ، مشارکت در همرکابی همگانی برای دیدار از آسایشگاه کهریزک ، گرامیداشت هفته تئاتر برای افتتاح لاین دوچرخه سواری بوستان هنر شهر تهران ، همرکابی و همنشینی با هنرمندان عرصه فیلم و سینمای کشور ”  بود.

  • این گروه همرکابی سبز توسط همرکاب ارشد/ زهرا بهرامی در منطقه تهرانپارس شهر تهران مدیریت خواهد شد.

فعالیت محوری همرکابان سبز اصفهان در راستای “حفظ میحط زیست و سلامت جامعه” 

I

همرکابان سبز اصفهان یکی از گروههای محوری و فعال در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ سبز همرکابیست و تلاش می کند “حفظ محیط زیست و سلامت” را در مسیر برنامه های فعالیتی خود ترویج دهند. گزارش فعالیتی ماهانه این گروه محوری از مورخ ۲۵ فروردین الی ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط همرکابان سبز گروه به انجام رسید که شامل: همرکابی سبز از اصفهان به سمت ده سرخ ، آبشار بابا عبدالله بمسافت ۸۰ کیلومتر ، همرکابی سبز به منظور ترویج فرهنگ سبز همرکابی در محور شهری و بمناسبت روز جهانی زمین پاک محور بام سبز اصفهان تا روستای اصغرآباد این شهر را همرکاب شدند.

از سویی دیگر در مورخ ۸ اردیبهشت ۹۸ در جلسه ای رسمی و توافقی میان همرکابان ارشد گروه ، نام سابق “همرکابان سبز زنده رود نقش جهان” به “همرکابان سبز اصفهان” تغییر یافت ، انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) و جامعه مشارکتی خانواده همرکابان سبز این توافق بزرگ را جهت تغییر اسم گروه به سایر همرکابان سبز اصفهان و همرکابان ارشد آن گروه تبریک عرض می نماید و آن را موفقیت و سربلندی آنان خواند.

  • همرکابان سبز اصفهان توسط همرکابان ارشد/ مینا ملاوانی ، علیرضا ابوطالبی و رویا شیرزاد و همرکابان سبز و داوطلب گروه در استان اصفهان ، شهر اصفهان مدیریت می شود.

فعالیت محوری همرکابان سبز زاگروس مهاباد در راستای “حفظ میحط زیست و سلامت جامعه” 

همرکابان سبز زاگروس مهاباد یکی از گروههای محوری خانواده همرکابان سبز که با همرکابی سبز نوجوانان شهر مهاباد مدیریت می شود. این گروه همرکابی سبز تلاش می کند که نوجوانان خلاق و ارزشمند را در مسیر سبز همرکابی برای “حفظ محیط زیست و سلامت اجتماعی” قرار دهد. همرکابان سبز زاگروس با آرمان همرکابی سبز وارد میدان فعالیتهای خودجوش و داوطلبی شده اند تا زندگی سبز و جامعه سالم باقی بماند و خود را الگویی برتر برای آن حفظ آن ارزشها در جامعه نشان دهند.

گزارش فعالیت محوری گروه همرکابان سبز زاگروس مهاباد از ماه گذشته در مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ هجری خورشیدی فقط یک فعالیت محوری عنوان شده است که شامل : جمع آوری کمک برای سیل زدگان “استانهای گلستان ، خوزستان و لرستان” بود که با همراهی استاد بزرگ موسیقی و آواز کوردی “عدنان کریم” در محل جمع آوری کمکهای مردمی شهر مهاباد به انجام رسید.

گفتنی است که همرکابان سبز زاگروس مهاباد به مناسبت “روز جهانی کارگر” در شهر مهاباد مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ هجری خورشیدی فعالیت همرکابی همگانی به انجام خواهند رساند.

  • همرکابان سبز زاگروس مهاباد توسط همرکابان ارشد/ آریان صالحیه ، مهران گوران ، رامیار کریمیان و دیاکو توتونچی ” در شهر مهاباد مدیریت خواهد شد.

فعالیت محوری همرکابان سبز البرز کرج در راستای “حفظ میحط زیست و سلامت جامعه” 

AM

همرکابان سبز البرز کرج یک گروه همرکابی سبز که توسط یک همرکاب ارشد مدیریت خواهد شد و با سایر گروههای دوچرخه سواری و رکابزنی همرکاب خواهد شد. این گروه همرکابی سبز سعی دارد سایر گروههای همرکابی سبز را در راستای برنامه های” حفظ محیط زیست و سلامت جامعه” فراخواند و با آنان همرکاب شود .

همرکاب ارشد محوری/ مرجان خاندانی مدیریت گروه را در دست دارد و سعی می کند با سایر گروهها همرکاب شود و آنان را با فرهنگ سبز همرکابی آشنا سازد. گزارش فعالیتی این گروه در ماه گذشته از تاریخ  ۱۸ فروردین الی ۳ اردیبهشت ۹۸ شامل: پاکسازی جزیره شیهون استان خوزستان شهرستان دزفول ، همرکابی سبز از ماهدشت تا بازدید از کاخ شمس مهرشهر کرج ، همرکابی سبز از مهرشهر تا چمران (باغ لاله) کرج ، همرکابی سبز از مهرشهر تا کردان ، کوهسار ، دربند و ولیان با همرکابی سبز رکابزنان کوهستان کرج و چندین برنامه دیگر همرکابی سبز در محور شهری با رکابزنان کوهستان شهر کرج که توسط همرکاب سبز/ علی کارخانه مدیریت خواهد شد.

  • همرکابان سبز البرز توسط همرکابان ارشد/ مرجان خاندانی ” بصورت انفرادی در اقصی نقاط کشور مدیریت می شود.

فعالیت محوری همرکابان سبز البرز کرج در راستای “حفظ میحط زیست و سلامت جامعه” 

HA

همرکابان سبز آشتی مریوان یکی از گروههای محوری و همپیمان خانواده همرکابان سبز است که هر هفته در روزهای جمعه و در برخی شرایط در روز وسط هفته به دامن طبیعت برای حفظ آن همرکاب خواهند شد. این گروه سبز همرکابی بر این باورند که طبیعت نیاز به حفاظت دارد و طبیعت همان دامن سبزیست که شادابی ، شور ، نشاط و سرزندگی را در وجود انسانها خواهد ساخت .

همرکابان سبز آشتی مریوان سلامت جسمی و روحی را با آشتی نمودن و همرکابی با طبیعت عنوان نموده است ، تلاش می کند که علاقمندان را در این مسیر سبز همرکابی قرار دهد.

گزارش فعالیتی این گروه سبز همرکابی از تاریخ ۲۳ فروردین الی ۶ اردیبهشت شامل : همرکابی سبز از شهر مریوان تا تفرجگاه جنگلی بناوچله بخش خاومیرآباد ، همرکابی سبز از مریوان تا تفرجگاه جنگلی سیف سفلی بخش خاومیرآباد و همرکابی سبز از شهر مریوان تا تفرجگاه بیلو و دره وران با انجام فعالیت زیست محیطی ” توزیع کیسه های زباله در میان گردشگران تفرجگاه بیلو به مناسبت روز جهانی زمین پاک”

  • همرکابان سبز آشتی مریوان توسط همرکابان ارشد/ شهریار عثمانپور ، دارا میرزایی ، کیوان پناهی و محمد پزشک در حومه شهر مریوان مدیریت خواهد شد.

“درود بر همرکابی سبز ، در مسیر سبز همرکابی ، همه همرکابیم”

  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) 
  • روابط و هماهنگی خانواده همرکابان سبز 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *