آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / انجام فعالیت زیست محیطی در اردوی ۱۹ همرکاب سبز

انجام فعالیت زیست محیطی در اردوی ۱۹ همرکاب سبز

همرکابان سبز برای طبیعت فعالیت زیست محیطی انجام رساندند و از همه می خواهند که مراعات حال طبیعت را داشته باشند . 

ADA (8)

صبح روز جمعه مورخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ خورشیدی گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در نوزدهمین اردوی محوری #همرکاب_سبز محور مریوان تا تفرجگاههای “بیلو ، دره وران و دور دریاچه زریبار” را به منظور فعالیت ترویجی در راستای حفظ محیط زیست و سلامت جامعه با بهره گیری از نقلیه سبز و تندرست دوچرخه ، همرکاب شدند.

همرکابان سبز ادآ در راستای اردوی ۱۹ محوری همرکاب سبز ، محوطه ی  “تفرجگاهی و جنگلی بیلو” از توابع بخش خاومیرآباد شهر مریوان را از وجود زباله های مضر و غیر قابل بازیافت پاکسازی نمودند و بعد از جمع آوری چند کیسه زباله آن را در گوشه ای از نخاله های ریخته شده جاده ای بجا گذاشتند .

گفتتنی است که وجود نخاله های راه سازی در گوشه و کنار جاده بلیو ، همه حاصل ساخت و ساز شرکتهای مهندسی آب و فاضلاب است که مدت زیادیست در آن منطقه لوله های آب را به مناطق کشاورزی اتصال می دهند و خاکبرداری های مانده از آن موجب تار شدن اکولوژی جنگلهای بیلو و دیگر مناطق خاومیرآباد گردیده است . امید است که هر چه زود تر بخشداری ، شهرداری و ادارات محیط زیست و مناطق طبیعی شهرستان مریوان به موضوع برداشت نخاله های ساختمانی و راه سازی که موجب آلودگی مناطق و اکولوژی جنگلها می شود ، بپردازند.

در پایان اردوی ۱۹ همرکاب سبز ، دبیر ارشد انجمن دوچرخه سواری آشتی به موضوع حفظ طبیعت جنگلها و تفرجگاهها پرداخت و از تمامی اقشار مختلف مردمی چه از “مردان و زنان” سرزمینمان درخواست نمود که اکولوژی و سیمای طبیعت تفرجگاههای طبیعی را با پسماندهای پلاستیکی و غیر قابل بازیافت تخریب نکنند ، اگر یکی از عوامل اصلی آتشسوزی جنگلها را می خواهید بشناسید ، با قاظعیت کامل می توان گفت که وجود پسماندهای پلاستیکی و شیشه ای یکی دیگر از عوامل اصلی بروز آتشسوزی در فصل تابستان برای نابودی جنگلهاست !

بیائید با همرکابی و روح تعامل بخشی همه در این راستا مسئولیت پذیر باشیم ، طبیعت و محیط زیست پاک در پایداری زندگی انسانها موثر است . بهترین راه برای حفظ محیط زیست “عدم و نریختن پسماندها” در طبیعت است ، اگر در این راستا کوشا باشیم ، مطمئن باشید که طبیعت و محیط زیست در معرض خطر قرار نخواهد گرفت .

اردوهای محوری #همرکاب_سبز یکی از پروژهای محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی می باشد، علاقمندان به طبیعت و همرکابان داوطلب می توانند  در راستای برگزاری اردوهای محوری همه همرکاب باشند ، تا با همرکابی سبز در پایداری و حفظ طبیعت جنگلها ، دشت ها و کوهها” سهیم باشیم .پایداری زندگی سالم و با نشاط با همرکابی و همدلی شما بدست خواهد آمد .

راه سبز همرکابی همچنان ادامه دارد ، علاقمندان به فرهنگ سبز همرکابی می توانند در سایر برنامه های محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی حضور خودجوش و داوطلبی برای “حفظ سلامت و محیط زیست” به انجام رسانند. #همه_همرکابیم ،

به روایت تصویر از اردوی ۱۹ محوری همرکاب سبز 

  • گروه همرکابان محوری ادآ 
  • دبیرخانه ترویج و توسعه ادآ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *