آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / از همرکابی سبز تا شب نشینی با طبیعت

از همرکابی سبز تا شب نشینی با طبیعت

همرکابان سبز در مجموعه اردوهای “همرکاب سبز” برای سومین بار پیاپی همرکاب اردوی یک روزه شدند. 

A (7)

صبح روز جمعه مورخ ۵ مردادماه ۱۳۹۷ خورشیدی ، اعضای همرکابان سبز گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در شانزدهمین اردوی محوری #همرکاب_سبز محور مریوان تا روستاهای “لنج آباد ، شهر کانی دینار و ریخلان ” را از توابع بخش مرکزی این شهرستان همرکاب شدند . در راستای این برنامه همرکابی ، شب را در خانه باغی یکی از همراهان همرکاب انجمن دوچرخه سواری آشتی در نزدیکی و مابین روستاهای “ریخلان و کال” بسر برند .

گروه همرکابان محوری ادآ در اردوی ۱۶ محوری همرکاب سبز ، آغاز برنامه محوری این اردو را از روستای لنج آباد که میانبری بسیار زیبا با توصیف جغرافیایی خاکی و نیمچه کوهستانیش دشت لنج آباد و تفرجگاه زیارتی ملا یعقوبی شهر کانی دینار را در یک مسیر قرار داده است ، معرفی میکند و گفتنی است که محور زیبای دشت لنج آباد تا شهر کانی دینار ، جغرافیایی دیرینه و تاریخی شهرستان مریوان است که روستاهای “گویزه کویره ، بالک ، بارگاه زیارتی و تفرجگاه جنگلی ملایعقوبی شهر کانی دینار (جوجه سازی سابق) را بهم متصل داده است . این محور بسیار زیبا به نام “دشت لنج آباد” معروف است در این دشت جنگلی و زیبا “کشاورزانی از شهر کانی ، روستاهای بیله ، برقلعه و بالک ” مشغول کشاورزی و دامداری میباشند . موقعیت جغرافیایی این محور از چهار طرف تپه هایی دیده می شود که پشت آن روستاهای همجوار واقع شده اند و این تپه ها بصورت جنگلی با درختانی از بلوط کوهی خود را نمایان نموده اند و پناهگاهی بسیار امن برای پرندگان و حیواناتی “همچون گراز ، روباه و بعضی مواقع در فصل زمستان برای کوچ گرگ ها ” به این پناهگاه مناسب بوده است .

جای دارد که از لحظات زیبای اردوی ۱۶ همرکاب سبز به ویژه شب زیبا و تاریخی  و از لحظات زیبایش که در شب شنبه مورخ ۶ مردادماه رخ داد توصیف کرد ؛ همه شاهد ماه گرفتگی بودیم و ما همرکابان سبز در دامن طبیعت زیبا که هر چهار سوی مان جنگلی بسیار زیبا با درختانی از بلوط کوهی و صدای پرندگانی که از آن سوی حیات وحش با موزیکی بسیار آهسته به گوشها فرا میرسد ، چشمانمان به عرش زیبا خیره شده بود که ماه زیبای مردادی در میان ابرها با رنگی زیباتر از هارمونی نمایان شده بود و سایه خورشید کم کم داشت روی ماه تابان را می پوشاند منتظر ماندیم که ماه ، تاریکی شب را از عرش بردارد و با کهکشانها همرکاب شویم .

اردوهای محوری سبز همرکابان ، پروژه ای “تفریحی و آموزشی” است که همرکابان را با مسائل خود مدیریتی ، آشنایی با طبیعت ، آشنایی با شرایط ، محیط زیست ، سلامت روحی ، نشاط و روح تعامل بخشی با دیگران و بهره مندی از خوراک های گیاهی است. که در راستای اردوها و در مدت زمان لازم آن را تجربه خواهند کرد.

جای افتخار است که به نام دبیر ارشد همرکابان انجمن دوچرخه سواری آشتی و گروه همرکابان محوری ادآ از همراه و همرکاب / جناب آقای “کامران خانی” پدر دلسوز و گرامی همرکاب سبز/ رامان خانی ، نهایت تشکر و قدردانی را نمود که در شانزدهمین اردوی محوری همرکاب سبز ، اعضای همرکابان سبز ادآ را مورد پیشوازی و میزبانی ویژه خود قرار دادند. امید موفقیت و پیروزی را برایتان از ایزد منان مسئلت می کنیم ، با همراهی و همدلی سبزتان #همه_همرکابیم .

پروژه اردویی #همرکاب_سبز هر هفته در روزهای جمعه و برخی مواقع در میان هفته با همرکابی سبز علاقمندان به “طبیعت و فرهنگ همرکابی ” برگزار خواهد شد ، دوستداران فرهنگ طبیعتگردی از سنین ۱۴ سال به بالا می توانند در اردوهای محوری حضور بعمل رسانند . گفتنی است که تا پایان شهریور سال جاری اردوها بصورت یک روزه و چند روزه در قالب (تور) برگزار خواهد شد.

به روایت تصویر از اردوی ۱۶ محوری همرکاب سبز “روستای ریخلان” 

  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)
  • گروه همرکابان محوری ادآ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *