آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / پایداری پروژه اردوهای طبیعتگردی همرکاب سبز در اردوی ۱۵ محوری

پایداری پروژه اردوهای طبیعتگردی همرکاب سبز در اردوی ۱۵ محوری

گروه همرکابان سبز برای دومین بار در پروژه اردوهای همرکاب سبز شب را در روستای هنجیران بسر بردند.

ADA (14)

صبح روز جمعه مورخ ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷ خورشیدی، گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در پانزدهمین (۱۵) اردوی محوری #همرکاب_سبز اینبار محور مریوان تا روستاهای “قامیشله و هنجیران” از توابع بخش سرشیو و خاومیرآباد این شهرستان را همرکاب شدند . گفتنی است که اردوی ۱۵ محوری بصورت یک روزه برگزار گردید.

گروه همرکابان سبز ادآ صبح همان روز جمعه ساعت ۹:۳۰ دقیقه مقصد مریوان را به محور همرکابی بخش سرشیو ترک نمودند و نهار نیمروزی را در تفرجگاه زیبای “سد گاران” در نزدیکی شهر چناره (ویله) صرف نمودند. محوطه و محور زیبای سد مخزنی گاران تا روستای قامیشله ، را  میتوان گفت یکی از زیباترین مناظق بکر و دلنشین شهرستان مریوان و بخش سرشیو با منظره ای جذاب و دیدنی از طبیعت رودخانه ها ، کوهها و جنگلهای پربار در دامن کوههای بلند قامت زاگروس به شمار می رود و هر هفته شاهد صدها و هزاران خانواده از شهرستانهای “مریوان ، سقز ، بانه و دیگر شهرهای غرب کشور .” در آن تفرجگاهها برای  سپری نمودن اوقات  تعطیلی حضور دارند.

همرکابان سبز بعد از سپری نمودن اوقات تفریحی خود در سد گاران، آن محور  را به مقصد روستای قامیشله ترک نمودند و بعد از یک و نیم ساعت همرکابی سبز به مقصد روستای قامیشله رسیدند ، گفتنی است که محور کوهستانی و جذاب روستای قامیشله تا روستای هنجیران با شرایطی از فراز و نشیب و سرازیری های تند واقع شده است که مرز بین دو بخش بزرگ روستایی منطقه مریوان از جمله “سرشیو و خاومیرآباد” را به هم متصل می کند. روستاهای “قامیشله و هنجیران در دامنه رشته کوههای زاگروس” واقع شده است که بیشتر در آمد اقتصادی آنان از طریق همسایگی با روستاهای مرز اقلیم کوردستان و از طریق “منابع جنگلی کوهستانها همچون ” درخت ون ، گزانگبین ، گلابی کوهی ، ریواس ، کنگر و پسته کوهی ” یافت می شود.

گروه همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) بعد از چندین ساعت همرکابی سبز و استراحت در جاهای مختلف آن محور سپس در عصر روز جمعه به روستای هنجیران رسیدند و شب را در “زائر سرای پیریونس هنجیران ” واقع در آن روستای هنجیران (بخش خاومیرآباد) گذراندند. شایان ذکر است که همرکابان سبز در سالهای “۹۴ و ۹۵ و ۹۶ ” بار دیگر به روستای هنجیران همرکاب شده بودند و شب را در منزل  یکی از دوستان و همرکابان نزدیک به انجمن دوچرخه سواری آشتی “منزل ملا کیوان بارخدا” گذراندند ، اما بر خلاف سالهای گذشته و بدلیل تعداد همرکابان سبز،  ماندن در منزل “ملا کیوان” را نوعی مزاحمت دانستند و سپس بصورت غیر آشکار شب را در آن زائر سرا در نزدیکی بارگاه مقدس و زیارتی پیریونس هنجیران بسر بردند.

 مردمان و اهالی روستای هنجیران یکی از مهماننوازترین مردمان منطقه ی خاومیرآباد و دیگر بخش های روستای مریوان محسوب می شوند که با کمال ادب و احترام و پیشوازی با گردشگران و مردمان غیر بومی برخورد خواهند کرد. جای قدردانی است که از خانواده محترم “ملا کیوان بارخدا و دیگر اهالی محترم روستا تشکر کرد”  که با برخورد زیبایشان از همرکابان سبز ادآ استقبال و پیشوازی نمودند.

مجموعه اردوهای محوری همرکاب سبز همچنان تا پایان ماه شهریور سال جاری بصورت یک روزه و چند روزه به کار خود ادامه خواهد داد ، هدف از این پروژه محوری و همرکابی به منظور گسترش تعاملات اجتماعی ، حفظ محیط زیست و سلامت ، طبیعتگردی و گردشگری در راستای فعالیت سبز همرکابی ادآ محسوب و توصیف می شود. علاقمندان به فرهنگ همرکابی می توانند به خانواده سبز همرکابان ادآ بپیوندند و در برنامه های سبز ما مشارکت نمایند .

به روایت تصویر ار اروی ۱۵ محوری همرکاب سبز 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)
  • دبیرخانه برنامه ریزی و مدیریت (ادآ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *