آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز برای مبارزه با مواد مخدر

همرکابی سبز برای مبارزه با مواد مخدر

انجمن دوچرخه سواری آشتی با همکاری اداره بهزیستی و سازمانهای مردم نهاد شهرستان مریوان “روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ” را با کارناوال همرکابی برگزار نمودند. 

5

صبح روز پنجشنبه مورخ ۷ تیرماه ۱۳۹۷ انجمن دوچرخه سواری آشتی با همکاری “اداره بهزیستی شهرستان مریوان ، مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا و شنوا-ی (آوا) ، مرکز جامع درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن (فریا) و انجمن خیریه آوای همدلی لاوین” مراسم روز و هفته جهانی “مبارزه با مواد مخدر” را با برگزاری کارناوال دوچرخه سواری برگزار نمودند.

در طی این کارناوال دوچرخه سواری و خودجوش “همرکابانی از کودکان و بزرگسالان ” حضور یافتند و همرکابی خود را برای پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد” با همرکابی سبز و پایدار اعلام نمودند .  پیام این کارناوال با شعار ” همرکابی سبز ، برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد ” عنوان شده بود و مسیر میدان بیسارانی مریوان تا دریاچه زریبار این شهرستان را با تعامل و همدلی همرکاب شدند .

شهین ذبیحی ، مسئول واحد پیشگیری و خانواده اداره بهزیستی شهرستان مریوان در طی این مراسم خطاب به همرکابان سبز افزود؛ متاسفانه در این عصر مسئله اعتیاد و توزیع مواد مخدر دامنگیر شما نوجوانان و کودکان شده است ، امروز شما با این حرکت سبز و امید بخش زندگی، بار دیگر به پایداری یک زندگی سالم و شرافتمندانه معنی بخشیدید و نشان دادید که همرکابی سبز ، برای یک جامعه تندرست هستید . اگر از اطرافیانتان کسی را میشناسید که مبتلا به اعتیاد است ، فورا به واحد پیشگیری اداره بهزیستی اطلاع دهید تا برای رفع اعتیادش او را تحت درمان قرار دهیم . ذبیحی در پایان سخنانش به دخانیات نیز اشاره ای جدی کرد و افزود که ” منشاء هر نوع اعتیادی مصرف (قلیان و سیگار) است و زمینه ای مناسب برای اعتیاد به دیگر مواد مخدر می باشد.

در طی این مراسم از طرف دبیر روابط و هماهنگی انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) به مسئله اعتیاد به فضای مجازی و بازیهای رایانه ای که توسط کودکان و نوجوان در روز فعالیت می شود اشاره شد و افزود؛ امروزه شما کودکان و نوجوانان تنها امید برای فردای جامعه هستید و با حرکت سبزتان در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نشان دادید و اثبات نمودید که ما همرکابیم و با همرکابی سبزمان فردایمان را با ساختن یک جامعه تندرست بنیاد خواهیم نهاد. دبیر روابط ادآ در پایان سخنانش افزود “اعتیاد تنها مصرف دخانیات و مواد مخدر نیست! اعتیاد و وابستگی یک نوع کم تحرکی جسمی و زمینگیری فرد در چهارچوب محدودی معین شده است که وقت خود را با وسیله ای بی روح و مصنوعی همانند “موبایل ، لپ تاپ ، دستگاه رایانه ای پلی استیشن که مورد استفاده در اینترنت و بازیهای رایانه ای معرف شده است ، مبتلا شده  و در نهایت شما کودکان و نوجوانان را در بستری قرار خواهد داد ، تمام فکر و ذکر و خلاقیت خود را وقف آن خواهید کرد و در نتیجه می توان گفت که نوعی “وابستگی و اعتیاد” مضر محسوب میشود .

دقیقا هیچ تفاوتی مابین اعتیاد به مواد مخدر و بازیهای رایانه ای و شبکه های اجتماعی وجود ندارد. چرا که هر دو به نوعی شما را زمینگیر و خلاقیتهای “علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی را از شما پس خواهد گرفت و در نتیجه شما را از خانواده و اجتماع دور نگه خواهد داشت!

مهدی روخند ، مدیر عامل انجمن خیریه لاوین در کارناوال دوچرخه سواری “روز جهانی مبارزه با مواد مخدر” افزود ؛ شما کودکان و نوجوانان همرکاب ، بهترین فراگیری را در جذب هر نوع مسائلی را توانمند هستید. امروزه مسئله مصرف مواد مخدر در بین شما جوانان به حد شایع رسیده است ، شما می توانید به مواد مخدر و دخانیات (نه!) بگویید ، بسیار آسان است ، همانطوری که در کارناوال و برنامه های همرکابی حضور یافته اید ، همانا در دیگر برنامه های نیک و آموزنده ، به ویژه خلاقیتهای “هنری ، ورزشی و علمی نیز” مشارکت نمائید و از افرادهایی که حتی دخانیات را نیز مصرف می کنند دوری کنید و از آنان بخواهید که برای حفظ شعور اجتماعی و حقوق شهروندی از مصرف دخانیات در اماکن عمومی پرهیز نمایند .

دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی با همکاری نهادهای مشارکت کننده در پایان برنامه تعدادی بروشور ترویجی را در راجب با “روز جهانی مبارزه با مواد مخدر” در میان همرکابان سبز و حاضر در کارناوال توزیع نمودند.

به روایت تصویر از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ۷ تیرماه – دریاچه زریبار 

با تشکر از ؛ 

  • اداره بهزیستی شهرستان مریوان
  •  مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا و شنوا-ی (آوا) ،
  • مرکز جامع درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن (فریا)
  •  انجمن خیریه آوای همدلی لاوین
  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *