آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سبز به استفاده از مواد پلاستیکی یکبار مصرف (نه) گفتند!

همرکابان سبز به استفاده از مواد پلاستیکی یکبار مصرف (نه) گفتند!

در حاشیه روز و هفته جهانی محیط زیست ، همرکابان سبز محور مریوان تا دریاچه زریبار را همرکاب شدند. 

A (14)

عصر روز دوشنبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی(ادآ) به مناسبت “روز و هفته جهانی محیط زیست ” ۱۵ الی ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ محور مریوان تا دریاچه زریبار را به منظور ترویج حفظ محیط زیست و با پیام “نه به پلاستیک یکبار مصرف ” همرکاب شدند . در این برنامه محوری و خودجوش ، همرکابان سبز ادآ فعالیت زیست محیطی را به انجام رساندند .

در راستای آخرین روز از هفته جهانی محیط زیست توسط همرکابان سبز ادآ محوطه ی جنگلی و دیدگاه دریاچه زریبار را از وجود پسماندهای مضر گردشگران پاکسازی نمودند. گفتنی است که گروه همرکابان محوری ادآ برای چندمین بار پیاپی است که فعالیت جمع آوری پسماندها را در آن دریاچه به انجام رسانده است و جای خوشحالی بود که در طی آن برنامه توسط همرکابان سبز نسبت به برنامه های قبل، پسماند کمتری یافت شد.

انجمن دوچرخه سواری آشتی همانند دیگر انجمنهایی که در زمینه های مختلف زیست محیطی  فعالیت دارند ، تلاش نموده  که پیام خود را در “روز و هفته جهانی محیط زیست” با نام و نشان “از منزل تا محل کار با بهره وری از #دوچرخه_برای_کار” اعلام نماید ، و مردم را به حفظ محیط زیست برای کاهش “ترافیک خودروها ، آلاینده های ناشی از آن و ایمنی بیشتر در ترافیک جاده ای  ” که پیامدهای ناشی از آن موجب قربانی شدن انسانها خواهد شد ، فرا خواند.

ما بعنوان همرکابان سبز ادآ بارها اعلام نموده و خواهیم نمود که شرایط کنونی محیط زیست و سلامت جهانی از خط قرمز نیز گذشته است!  هر چه به پیشرفت زمان نزدیک شویم به افزایش روز افزون جمعیت و نبود امکانات رفاهی و خدمات کافی برای ادمه دادن به زندگی مواجه خواهیم شد ، انسان نقش بسیار موثری را در تخریب محیط زیست ایفا میکند.

امید است که هر یک از ما درک و فهممان را نسبت به حفظ محیط زیست “انسانی ، زیستگاه حیوانات ، طبیعت دریاها، جنگلها ، دشت ها ، رودخانه ها و کوهها ” افزایش دهیم و به تجربیات روز افزون خود بیفزایم.  برای جلوگیری از پیامدهای ناشی از محیط زیست که موجب تخریب و نابودی اکوسیستم  می شود ، همه با همرکابی هم  به تخریب و نابودی آن جلوگیری نمائیم و غیره ممکن ها را ممکن سازیم تا محیط زیست پایدار و آینده سبز باقی بماند.

پیام روز جهانی محیط زیست در ۵ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی :

هر سال، نزدیک به ۱۳ میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌ها ریخته می‌شود که اثرات محیط زیستی زیانبار آنها بر بقای زیستمندان دریایی را شاهد هستیم. پلاستیک‌هایی که به اقیانوس‌ها می‌رسند، می‌توانند دو سرنوشت داشته باشند: یکی اینکه تا چهار بار در سال مورد استفاده‌ی دوباره قرار بگیرند، و یا اینکه تا ۱۰۰۰ سال در اقیانوس‌ها رها باشند تا روزی که تجزیه شوند.

روز جهانی محیط زیست/ “غلبه بر آلودگی پلاستیک” شعار جهانی امسال انتخاب شعار غلبه بر آلودگی پلاستیک که به نوعی هدف حذف آلودگی های پلاستیکی را دنبال می کند، فراخوانی برای اقدام همه‌ی ما در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های محیط‌زیستی عصرحاضر است.

روز جهانی محیط زیست، امسال این فرصت را برای هریک از ما فراهم کرده است تا به شیوه‌های مختلف بتوانیم با آلودگی پلاستیک در سراسر دنیا مبارزه کنیم.

 پس هم‌اکنون اقدام خود را آغاز کنیم :

  • اگر نمی‌توانیم از ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی، چند بار استفاده کنیم، از گرفتن یا خرید آنها اجتناب کنیم.
  • از رستوران‌ها و تهیه غذاها بخواهیم تا پلاستیک کمتری استفاده کنند.
  • بجای دریافت کیسه‌های پلاستیکی، کیسه‌ی پارچه‌ای خود را به سوپرمارکت‌ها ببریم.
  • به دنبال فروشگاه‌هایی بگردیم که کمتر از بسته بندی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.
  • اگر در کنار ساحل و یا جنگل قدم زدیم و به زباله‌های پلاستیکی برخورد کردیم، آنها را جمع کنیم.
  • همدیگر را از اثرات زیانبار استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف آگاه و به عدم استفاده از آنها دعوت کنیم.
  • یادمان باشد دستان کوچک فرزندانمان، آینده‌ی خود را از دستان ما طلب می‌کنند.همانگونه که ما، محیط زیست امروز را از پدران و مادران خود به امانت گرفته‌ایم، به فرزاندانمان  هم به امانت بسپاریم.

به روایت تصویر از هفته جهانی محیط زیست

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)
  • دبیرخانه ترویج و توسعه ادآ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *