آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز با روز جهانی زمین

همرکابی سبز با روز جهانی زمین

همرکابان سبز  به مناسبت روز جهانی زمین پاک فعالیت زیستي به انجام رساندند.

IMG_20180504_182126_736

صبح روز پنجشنبه مورخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ خورشیدی ، گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) به مناسبت “روز جهانی و هفته زمین” برنامه ای را جهت پاسداشت آن مناسبت با همرکابی هم در دریاچه زریبار برگزار نمودند.

 همرکابان سبز ادآ با هدف حفظ و ترویج فرهنگ زیست محیطی، فعالیتی را با مشارکت همدیگر به انجام رساندند. که در همین راستا بود با همرکابی مهمان سایکل توریست لهستانی و دیگر همرکابان سبز به پاکسازی زباله و پسماندهای نواحی جنگلی دریاچه زریبار پرداخته شد.

هدف از برگزاری و پاسداشت ” روز جهانی زمین” توسط انجمن دوچرخه سواری آشتی بمنظور “همکاری ، تعامل  و ترغیب” اقشار مردمی به حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه است که بزرگداشت “روز جهانی زمین” پیام آور “حفظ محیط زیست ، سلامت جامعه ، پایداری زندگی انسانی و سایر جاندارانی است که بر روی زمین زندگی خواهند کرد.

گروه همرکابان محوری ادآ ، چهارمین دور از بزرگداشت روز جهانی زمین را با همرکابی علاقمندان به فرهنگ زیست محیطی برگزار خواهد کرد. اولین دور این بزرگداشت در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ بود که با همکاری شمار زیادی از نوجوانان شهر کانی دینار و با همکاری شهرداری آن شهر در قالب  برنامه ای فرهنگی بصورت جشنواره ای بزرگ برای نخستین بار در کشور برگزار گردید . گفتنی است که از ابتدای همان سال تا کنون این چهارمین بار پی در پی است که بزرگداشت روز جهانی زمین توسط همرکابان سبز برگزار خواهد شد.

پیام انجمن دوچرخه سواری آشتی “همرکاب سبز ، همرکاب زندگی ” است ، به نشانی یک زندگی سبز و سالم ، با همرکابی و بهره وری از تحرک سبز و سالم زندگی خود را پایدار سازیم با همرکابی سبز از زیاده روی نمودن  در مصرف اجسام پر مصرف و غیر قابل تجزیه همانند ” کیسه های پلاستیکی ، بطری آب معدنی ، لیوان یکبار مصرف و ظروف یکبار مصرف ” پرهیز کنیم . و مهمتر از همه برای رفت و آمد روزانه خود در حومه شهر از خدمات نقلیه عمومی ” دوچرخه ، اتوبوس ، مترو و تاکسی ” بهره ور شویم . عادت و رفتارهای ذکر شده در زندگی مان نقش بسزایی دارد و موجب تخریب محیط زیست خواهد شد ، آری میتوانیم از آن عادت مضر و تکراری جلوگیری کرده و همرکاب زندگی باشیم.

به روایت تصویر

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 
  • دبیرخانه ترویج و توسعه انجمن دوچرخه سواری آشتی 
  • گروه سایکل توریسم ادآ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *