آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / سایکل توریست ۲۰ ساله مجارستانی به شهرهای ایران سفر میکند .

سایکل توریست ۲۰ ساله مجارستانی به شهرهای ایران سفر میکند .

یک سایکل توریست جوان مجارستانی بعد از ۷ ماه همرکابی خستگی ناپذیر در نهایت به ایران رسید. 

Ada1 (6)

آقای “پیتر لوکاچ ” یک جوان ۲۰ ساله ی اهل پایتخت کشور مجارستان “شهر پوداپست” در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ بعد از ۷ ماه خستگی ناپذیر  با گذر از کشورهای ” مجارستان ، صربستان ، کوسو ، مقدونیه ، یونان ، ترکیه و اقلیم کوردستان عراق” در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ از مرز بین المللی باشماق وارد ایران ، شهر مریوان شد .

پیتر لوکاچ ۲۰ ساله با آن همه صبر و اراده اش توانست برنامه ی گردشگری خود را از شهر بوداپست تا کشورهای شرق و شمال آسیا  با دوچرخه و با اراده ای بزرگ از عشق و علاقه همرکاب شود و در همین راستا “فرهنگ و میراث و عقلیتها” را از نزدیک تجربه نماید. گفتنی است که این دوچرخه سوار گردشگر با هزینه ی اندکی به سفر خود آغاز نموده است.

پیتر در روستایی از توابع شهر پوداپست همراه با پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی میکند . سطح در آمدمالی آنها متوسط است . پیتر برای آغاز سفر خود در اولین روز ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ در یک کارگاه نجاری کار می کرد تا بتواند پولی را برای آغاز سفرش پس انداز کند تا اینکه در ۲۵ سپتامبر سفر خود را آغاز نمود.

او می گوید در کشورهایی که بمدت یک ماه اقامت داشتم یعنی ویزای آن کشور یک ماهه یا بیشتر از یک ماه برای او صادر می شد. ، مورد استقبال مردم بین راهی واقع میشدم و همین امر موجب می شد که بیشتر به سفر خود عشق ورزم . در راستای این سفر پر فراز و نشیب گاهی اوقات در رستوران و مکانهای گردشگری به مدت یک الی دو هفته ای کار میکردم که دستمزد حاصل از آن را صرف سفر خود می کردم.

جالب اینجاست که با گذشت این ۷ ماه  از سفر خود ، روزانه ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر را همرکاب می شد که همین امر موجب بیشتر شدن صبر و تحمل او می شد . پیتر از امکانات بسیار اندک و ناچیزی برخوردار بود اما صبر و بردباریش موجب شد که بیشتر به سفرش عشق ورزد .

پیتر در یادداشتهای خود اینگونه می نویسد ” من تجربه ی دوچرخه سواری را در سن ۱۷ سالگی داشتم و برایم خیلی جالب بود که بسیار بهم خوش گذشت . من دوست داشتم که با دوچرخه سفر کنم و دوچرخه را انتخاب کردم ، چون مقرون به صرفه است و می توانی بصورت دقیق مکان و جاها را در ذهنت ثبت کنی و همه چیز و همه جا را تجربه و ببینی”

پیتر لوکاچ در تاریخ ۷ اردیبهشت ۹۷ مسیر مریوان را به سوی مناطق زیبا و بکر اورامانات از توابع بخش شهرستان سروآباد ترک نمود و قرار است از شهر و استانهای “کرمانشاه ، همدان ، اصفهان ، یزد ، تهران و استانهای شمالی کشور بازدید نماید و سپس از مرز بین المللی آستارا وارد کشور آذربایجان شود.

به گفته ی آقای “لوکاچ” تا ۵ ماه دیگر در سفر خواهد ماند و با گذر از کشورهای اروپای شرقی به  کشور و زادگاه خود باز خواهد گشت/.

به روایت تصویر از سایکل توریست ۲۰ ساله ی مجارستانی آقای “پیتر لوکاچ” 

  • گروه سایکل توریسم آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *