آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / آماده سازیها برای حفظ تفریحگاه جنگلی بیلو در روز سیزده بدر

آماده سازیها برای حفظ تفریحگاه جنگلی بیلو در روز سیزده بدر

همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی در تفرجگاه جنگلی بیلو برای حفظ آن تفرجگاه در روز سیزده بدر فعالیت زیست میحطی به انجام رساندند.

A-(11)

صبح روز یکشنبه مورخ ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ خورشیدی گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی(ادآ) با همکاری” شهرداری و شورای اسلامی شهر برده رشه (بخش حاومیرآباد) و انجمن زیست محیطی هاویاران پاریزگه ی سه وزی کوردستان ” به مناسبت فرارسیدن “روز طبیعت” سیزده بدر محور مریوان تا تفرجگاه جنگلی بیلو از توابع بخش خاومیرآباد مریوان را همرکاب شدند.

در همین راستا همرکابان محوری ادآ با همکاری انجمن زیست محیطی پاریزگه ی سه وزی کوردستان فعالیت زیست محیطی به انجام رسانند. فعالیتهای روز دوازدهم فروردین به منظور توصیه های زیست محیطی در روز سیزده بدر خطاب به گردشگران بومی و توزیع بیش از ۱۰۰۰ عدد نایلون و دستکش یکبار مصرف در صرف زمان ۷ ساعت تمام در میان درختان آن تفرجگاه بصورت نصب شده بر روی تنه ی درختان توسط همرکابان سبز فعالیت گردید . و تعدادی دیگر از آن نیز در میان خانوارهای گردشگر که در تفرجگاه بیلو روز سیزده بدر خود را در ۱۲ فروردین گذارنده بودند ، توزیع نمودند.

از طرفی دیگر همرکابان محوری ادآ بیش از ۱۰۰ عدد پوستر در سایز A3 و چند عدد بنر در سایز ۲۰۰×۱۰۰  را با موضوع ” حفظ محیط زیست” بصورت ترویجی در روز طبیعت ” برای حفظ و تمیز نگه داشتن طبیعت تفرجگاه بیلو توسط گردشگران ، در چند قسمتی از تفرجگاه به ویژه در ورودی تفرجگاه بیلو بصورت نمادین نصب نمودند. گفتنی است که تمامی فعالیت ها تنها برای آگاهسازی گردشگران عزیر می باشد که با ورودشان به هر تفرجگاهی حداقل ممکن را جهت حفظ و تمیز نگه داشتن تفرجگاه بعهده بگیرند . و نیازی نباشد که توسط سازمانهای مردم نهاد و فعالین خودجوش این امر صورت گیرد.

همرکابان سبز در پایان برنامه ی زیست محیطی ، جایگاهی را برای جمع آوری پسماندها در ورودی تفرجگاه بیلو با حصار گیری طناب و نصب یک عدد بنر با نوشته “محل جمع آوری زباله ها ” برای گردشگران “روز طبیعت” شناسایی کردند. که گردشگران قبل از ترک نمودن تفرجگاه کیسه زباله ها را با خود تا محل شناسایی شده ی زباله حمل کنند .

گفتنی است که شهرداری محترم شهر برده رشه قرار است که یک روز بعد از سیزده بدر ۱۴ فروردین ، پسماندهای گردشگران را به جایگاه بازیافت حمل نماید . جای خرسندی است که گردشگران و دوستداران طبیعت ما آگاه اند از آن که طبیعت برای همه ست و هر هفته نیاز است که برای تجدید آرامش روح بایستی با طبیعت آشتی کرد و برای پایداری ، بایستی از آن حفاظت کرد.

جای دارد که از نهادهای ” شهرداری و شورای اسلامی شهر برده رشه ، انجمن زیست محیطی پاریزگه ی سه وزی کوردستان و سایر همرکابانی که در این برنامه همکاری و حضور داشتند ” تشکر و قدردانی کرد ، امید است که تمامی همکاریها برای انجام فعالیتهای زیست محیطی جهت آگاهسازی جامعه برای حفاظت از اکوسیستم واقع در محیط زیست روز به روز توسط نهادهای ذیربط “دولتی و غیره دولتی” افزایش یابد.

به روایت تصویر آنچه که در روز ۱۲ فروردین ۹۷ فعالیت گردید. 

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)
  • دبیرخانه ترویج و توسعه ادآ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *