آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / همرکاب آشتی با طبیعت اراده ای سبز برای حفاظت از محیط زیست

همرکاب آشتی با طبیعت اراده ای سبز برای حفاظت از محیط زیست

همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی در تفرجگاه جنگلی بیلو فعالیت زیست محیطی به انجام رساندند. 

A

صبح روز جمعه مورخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در اردوی ۱۴ محوری ” همرکاب آشتی با طبیعت” محور مریوان تا رودخانه ی طبیعی دشت بناوچله را از توابع بخش خاومیرآباد این شهرستان به مسافت ۵۰ کیلومتر رفت و برگشت با گذر از روستاهای بیلو ، دره وران  گاگل و سیف سفلی به منظور انجام فعالیت زیست محیطی همرکاب شدند .

در این راستا گروه همرکابان محوری ادآ  به منظور پاکسازی پسماندهای مضر ، محور تفرجگاهی دشت بیلو را از پسماندهای مضر این تفرجگاه که توسط گردشگران بومی در روز های جمعه بجا مانده بود ، پاکسازی نمودند. تفرجگاه طبیعی و گردشگری بیلو بدلیل بکر بودن مناظر کوه و جنگل آن ، هر هفته مهماندار هزاران نفر خانواده می باشد ، اما بعلت عدم رعایت برخی از شهروندان و خانوادها ، هر هفته شاهد سیمایی تلخ از  پسماندها و زباله های مضر در تفرجگاه هستیم که با گذر همرکابیمان  بر این محوطه بی تفاوت نبوده و آستین سبز همرکابی را تا آرنج انسانیت و از خود گذشتگی بالا برده که به حفظ و پاکسازی آن بپردازیم .

خوشبختانه جای خوشحالیست که نبود پسماندهای مضر نسبت به سالهای گذشته بسیار فرق کرده  و پسمانده ها در محوطه ی تفرجگها بسیار کم به چشم می خورد ، این بدین معناست که همرکابان سبز توانسته اند با حرکت و فعالیت زیست محیطی به حفظ آن تفرجگاهها بپردازند . گفتنی است که همرکابان سبز ادآ بارها این منطقه را با همت و مشارکت گروهی از پسماندهای مضر پاکسازی نموده است .

اردوهای محوری “همرکاب آشتی با طبیعت” تا پایان سال ۹۶ ادامه خواهد داشت و فعالیتها بصورت محوری در تفرجگاهها برای حفظ طبیعت هر هفته بکار خود ادامه خواهد داد ، علاقمندان داوطلب می توانند همرکاب ما باشند و در برنامه ها حضور بعمل رسانند .

به روایت تصویر ار اردوی ۱۴ محوری “همرکاب آشتی با طبیعت)

گروه همرکابان محوری ادآ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *