آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سبز در دهمین اردوی همرکاب آشتی با طبیعت

همرکابان سبز در دهمین اردوی همرکاب آشتی با طبیعت

گروه همرکابان محوری ادآ در راستای مجموعه اردوهای فعالیتی زیست محیطی “همرکاب آشتی با طبیعت ” 

0

صبح روز جمعه مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در دهمین اردوی محوری “همرکاب آشتی با طبیعت”  محور مریوان – تفرجگاه زیارتی سیاحتی دره وران را از توابع بخش خاومیرآباد همرکاب شدند . در این برنامه ی اردویی همرکابان ارشد ادآ فعالیت زیست محیطی به انجام رساندند و مقداری خوراک را برای حیوانات اهلی “سگ و گربه های کوهی” بجا گذاشتند تا در این فصل سرد به خوراک دسترسی پیدا کنند . گفتنی است که در این برنامه حیوانی در فضای تفرجگاه و کوهها دیده نمی شد اما به گفته ی یکی از اهالی محترم روستای دره وران ، پناهگاه سگ ها بیشتر در ارتفاعات کوه و در میان درختان قرار گرفته اند که سگ های این مناطق  برای یافتن پناهگاه بیشتر به دامن کوهها پناه می برند و پناهگاه خود را در زیر درختان و سنگلاخها جستجو خواهند کرد. خوشبختانه توانستیم با کمک همرکابان سبز پناهگاهها را پیدا کنیم و خوراک ها را در کنار و اطراف  آن بجا بگذاریم و مقدار اندکی از آن خوراک ها را در مسیر راهشان قرار دهیم .

گردشگران و دوستداران طبیعت بدانند که گردش و تفریح نمودن و استفاده از طبیعت راز حفاظت و آشتی با طبیعت نیست ، بلکه تخریب نمودن است . اگر در طبیعت باشیم و برای آن فعالیت مفیدی را انجام ندادیم ،  بدانیم که مخرب اصلی طبیعت خود ما هستیم نه دیگران !

توصیه ی ادآ به دوستان و علاقمندان به فرهنگ گردشگری و طبیعتگردی؛  نه تنها در این فصل سرد و زمستانی حیوانات به خوراک محتاجند بلکه در دیگر فصلها حیوانات به خوراک نیازمندند . متاسفانه در همه حالت حیوانات هستند که در معرض قربانی و منقرض شدن واقع می شوند . البته جای دارد که به سگ ها و توله های آنان توجه کرد ، ما همرکابان در محورهای همرکابی بسیار از مناظرهای تلخ و ناگوار کشته شدن سگ ها را در کنار جاده ها شاهدیم که این سگهای باوفا برای یافتن خوراک به توله های خود مجبورند مسیرهایی را در چهار سوی طبیعت و حتی خارج ار آن نیز جستجو کنند تا خوراک روزانه ی خود را پیدا کنند . متاسفانه در این جستجو ها و کوچ ها ، سگ ها موجب قربانی شدن واقع می شوند که عامل اصلی قربانی شدنشان توسط اتومبیلهای پر سرعت و بی وجدان  بین راهی در پنهانی شب و حتی در روز هم صورت خواهد گرفت !

بیائیم جلوی کوچ سگها و دیگر حیوانات را بگیریم و نگذاریم که برای یافتن خوراکشان به شهرها و بین جاده حمله ور شوند . خوراکی های ” گوشتی و پسماند های غله ” را تا نزدیکترین مقصد طبیعتگاه در روزهای تعطیلی که به طبیعت پناه می بریم با خود حمل کرده و در مسیری امن و نزدیگ به پناهگاهشان قرار دهیم تا در همان طبیعت باقی بمانند ، بدانیم که حیوانات پناهگاهشان در طبیعت بنیاد شده است نه در فضای جاده و شهرها ! و عوامل اصلی زنجیره ی غذایی از حیوانات و طبیعت به پدید آمده است .

گروه همرکابان محوری ادآ هر هفته برنامه های محوری ” همرکاب آشتی با طبیعت ” را در روزهای جمعه با همرکابی علاقمندان به طبیعتگردی و سلامت برای انجام فعالیت زیست محیطی بصورت داوطلبی انجام خواهد داد. و انتظار است که در این راستا به سلامت خود و حفظ طبیعت بیندیشیم و برای آن همرکاب باشیم  و اجبار کنیم که جزء برنامه های مهم زندگی خواهد بود.

به روایت تصویر از اردوی ۱۰ محوری همرکاب آشتی با طبیعت

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *