آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سبز برای پرندگان تالاب خوراک ریختند.

همرکابان سبز برای پرندگان تالاب خوراک ریختند.

همرکابان سبز بار دیگر برای آشتی با طبیعت و پرندگان در پناهگاه حیات وحش زریبار فعالیت زیست محیطی انجام دادند. 

DSC06590

صبح روز جمعه مورخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی ادآ در نهمین اردوی “همرکاب آشتی با طبیعت” به منظور آشتی و حفاظت از طبیعت و محیط زیست ، محور مریوان تا حیات وحش تالاب زریبار را همرکاب شدند . در همین راستا همرکابان سبز  از ریختن چند کیسه خوراک (نانخشکی) ، محوطه ی تالاب را به مساحت ۱۰۰ متر پوشش دادند.

گروه همرکابان محوری ادآ برای حفظ دریاچه زریبار همیشه پیش قدم بوده و همرکابان نوجوان و جوان را در جریان این فعالیتهای داوطلبی بهره مند ساخته است . فعالیتهایی که در این راستا انجام می شود ، تنها در بعد داوطلبی و ترویجی برای حفظ محیط زیست و سلامت صورت می گیرد ،  هیچ بهانه ای نیست که بخواهیم از فعالیتهای انسانی و داطلبی دور واقع شویم ، امروزه بیشتر از هر چیزی “طبیعت و محیط زیست” به فعالیت عملی  برای آشنایی با اکو سیستم و احیای آن نیاز دارد. که مقطع سنی جوانان بخصوص نوجوانان و حتی کودکان نیز در راستای این نوع فعالیتهای داوطلبی بایستی واقع شوند تا در آینده بتوانند از آن حفاظت کنند.

کودکان و نوجوانان را به بازیهای مصنوعی و فضای مجازی ترغیب نکنیم !

امروزه در تمام جهان کودکان نقش بسزایی در فراگیری هر نوع آموزش و برخوردی واقع خواهند شد و بیشتر در معرض خطرات جامعه و اطرافیان قرار می گیرند. کودکان نه باید در فضای خشونت آمیز خانواده قرار گیرد ، کاری کنیم که آنچه واقع و طبیعی بر زندگی اوست  آشنا سازیم و با اندک امکاناتی که داریم  آنان را در فضایی طبیعی دور از هر نوع فضایی مصنوعی همانند ” اینترنت ، بازیهای رایانه ای و دود دخانیات ” قرار دهیم . تا از کودکی و نوجوانی خود لذت ببرند و کمتر در برابر تحریک و تحقیر دوستان و اطرافیانشان واقع شوند.

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی در این راجب توانسته است فضای طبیعی و لذت بخش طبیعت را با بهره وری از برنامه های دوچرخه سواری و همرکابی برای نوجوانان فراهم سازد و آشنایی آنان را با مسائلات “سلامت ، گردشگری و محیط زیست ” جایگزین فضای مجازی و وابستگی به بازیهای رایانه ای نماید .

امید است که پدران و مادران بر این باور بوده ، دیدگاه خود را نسبت به فرزاندان ” کودک و نوجوان ” خود تغییر داده و با دیدگاهی از نشاط ، باور و سربلندی آنان را در عرصه های مختلف ” داوطلبی برای از خودگذشتگی در قبال فعالیتهای نیک و انسان پسند جامعه قرار دهند”  تا شاهد فراگیری هر چه بهتر در آموزش برای فردای آینده ی آنان باشیم. و بگذاریم که استعدادهای نهفته ی خود را در کارهای مشارکتی و داوطلبی دریابند.

  • مجموعه اردوهای ” همرکاب آشتی باطبیعت” از سومین پروژه ی این فعالیتها تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و همرکابان علاقمند می توانند در روزهای تعطیلی جمعه حضور بعمل رسانند.

به روایت تصویر از اردوی ۹ محوری همرکاب آشتی با طبیعت

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *