آموزش وردپرس
خانه / دبیرخانه ها / آموزش / آغاز اولین اردوی “همرکاب آشتی با طبیعت” به منظور مهربانی با طبیعت

آغاز اولین اردوی “همرکاب آشتی با طبیعت” به منظور مهربانی با طبیعت

اولین اردو از سومین پروژه اردوهای محوری “همرکاب آشتی با طبیعت” توسط همرکابان سبر با بذرکاری در دامن طبیعت آغاز شد.

A (13)

صبح روز پنجشنبه مورخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۶ در اولین اردوی محوری “همرکاب آشتی با طبیعت” از سومین دور مجموعه برنامه های اردویی سال ۹۶ که با احیای طبیعت توسط گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) برگزار شد ، همرکابان ادآ در طی این اردو محور مریوان تا تفرجگاه بکر و دلنشین دره وران و نچی را همرکاب شدند و  آن تفرجگاه را به منظور مهربانی با طبیعت از دانه های بذر بلوط کوهی ” به روو” پوشش دادند و بار دیگر همرکابی و سلام خود را به طبیعت همیشه جاودانه ابراز نمودند.

اولین برنامه ی محوری در سومین مجموعه  اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت” نشانی از پایداری و صیانت از طبیعت تفرجگاهها و جنگلگاههاست که همرکابان سبز و محوری ادآ برای آن فعالیت خواهندکرد و با دیدگاهی داوطلبانه و خودجوش بدان احترام قائلند.  در کنار فعالیتهای موسوم به “همرکاب آشتی باطبیعت ” در راستای برنامه های سبز و خودجوش همرکابان سعی می شود که فرهنگ همرکابی را با فرهنگ زیست محیطی و برای آشتی با طبیعت و حفاظت از آن  تلفیق داد.

همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) به مدت یک ساعت تمام ، محوطه ی جنگلی و تفریحی دره وران را از وجود دانه های بلوط کوهی که با زبان کوردی به آن “به روو” می گویند ، پوشش دادند و تعدادی چاله را برای ” بذرهای بلوط بصورت دو عددی فراهم نمودند و آن را زیر گل ها دفن کردند تا با  پیشرفت زمان زیر سایه درختان بلوط و نور کافی خورشید به نحو استاندارد و متناسب با اکولوژی جنگلگاه رشد کند.

درخت بلوط کوهی بیشتر در مناطق جنگلی زاگروس و دیگر مناطق های سرسبز یافت می شود که همین امر موجب شده  ثروت پرباری از دیگر درختان هم نوع را در اکولوژی کوهستانها و جنگلگاهها بنیاد نهاد . و رشد خود را تا ابد پایدار سازد . گونه ی درختی بلوط کوهی بنام ” درخت طلایی” مناطق زاگروس شناخته شده است . جنگلگاههای پربار بلوط ، آب و هوای مناطق را معتدل و چهار فصل می سازند و همیشه در فضای چهار سوی خود ریشه می زند و درختان دیگری را به بار می آورد.

این درخت پر بار و پر رونق استفاده ی  زیادی را برای مناطقهایی که در پیرامون خود وجود دارد – بخصوص “زاگروس نشینان – غرب ” داشته است و مردم این مناطق بیشتر از بلوط کوهی برای ” خواص درمانی – گیاهی و خوراکی ” مورد استفاده قرار داده اند . بذر گیاهی بلوط به منظور تهیه ی نان و غله  آن را در آسیاب قرار داده و از آن برای تهیه ی آرد جهت پخت و پز نان مورد استفاده قرار داده اند.

از لحاظ پزشکی ، بلوط کوهی یکی از خواص ترین و سودمندترین گیاهانی بشمار می آید که برای بهبود یافتن ” زخم معده و مشکلات معده ” مورد استفاده و تجویز قرار گرفته است از طرفی دیگر نیز مي توان بلوط را بو داده و سپس آنرا در كرده و از آن چائي تهيه كرد .

مجموعه برنامه های محوری از سومین پروژه اردوهای ” همرکاب آشتی با طبیعت ” هر هفته در روزهای جمعه تا ۱۵ اسفند سال جاری با همرکابی و مشارکت همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری ادامه خواهد داشت و علاقمندان به فرهنگ ” زیست محیطی ، سلامتی و فرهنگ دوچرخه سواری ” می توانند در این اردوها بصورت داوطلبی و خودجوش حضور بعمل رسانند .

به روایت تصویر از اردوی (۱) همرکاب آشتی با طبیعت – دوره ی سوم

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *