آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / برگزاری سومین پروژه اردوهای همرکاب آشتی با طبیعت

برگزاری سومین پروژه اردوهای همرکاب آشتی با طبیعت

دبیرخانه ی برنامه ریزی و نظارت انجمن دوچرخه سواری آشتی از برنامه های فعالیتی و زیست محیطی زمستان ۹۶ خبرداد. 

3

دبیرخانه ی برنامه ریزی و نظارت انجمن دوچرخه سواری آشتی از برگزاری سومین دور از پروژه اردوهای “همرکاب آشتی با طبیعت” خبر داد و ابراز کرد که برگزاری این پروژه در مورخ ۳ آذر الی ۱۵ اسفند بکار خود ادامه و پایان می دهد  و با علاقمندان فرهنگ دوچرخه سواری و دوستداران محیط زیست و سلامت برگزار خواهد شد. در  برگزاری سومین پروژه “همرکاب آشتی با طبیعت” همرکابان سبز به فعالیت های خدمات رسانی برای نگهداری و احیای محیط زیست “در طبیعت” خواهند پرداخت .

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی نخستین انجمن بوده که در میان انجمن های دوچرخه سواری و حتی بیش از صدها گروه و باشگاههای دوچرخه سواری ، حمایت خود را نسبت به حفظ محیط زیست و سلامت اعلام نموده است و فرهنگ قهرمانی و استعداد یابی را به فعالیتهای خودجوشو داوطلبانه برای حفط محیط زیست و سلامت با همرکابی و مشارکت علاقمندان اعلام نموده است.

فرهنگ دوچرخه سواری علاوه بر اجتماعی و فرهنگی بودنش می تواند در تشکیل نظم جامعه و تعاملات اجتماعی موثر باشد. و توجه نوجوانان را بصورت فضای مجازی زنده و رو در رو آشتی دهد . امروزه با وجود شبکه های اجتماعی ، بیشتر نوجوانان وقت با ارزش خود را در انحصار آن قرار داده متاسفانه توجه خود را نسبت به طبیعت و طبیعتگردی و حفظ آن فراموش کرده اند. با این وجود تا ۱۰ سال آینده واقعیت و سیمایی از طبیعت باقی نخواهد ماند ! و مهمتر از همه می توان گفت که رفتارهای نوجوانان بسیار مغرور آمیز با واکنش هایی از ” نزاع خیابانی ، خود زنی ، مزاحمت و هزاران اخلاق زشت و ناپسند از آنان روی خواهد داد که همه اینها عامل آلوده شدن به فضای مجازی و بازیهای رایانه ای تعریف می شود . اما اگر از فضای مجازی برای ترویج فعالیتهای نیک و انسانی استفاده کنیم ، دیگر هیچ اتفاق و جرم و جنایتی در جامعه ظاعر نخواهد شد .

حفظ محیط زیست و احیای طبیعت یکی از اصولهایی است که آینده و زندگی با آن پایدار خواهد شد و سهم هر انسانی که برای پایداری ” دشت و جنگل و کوهها ” درختی بکارد تا این سیمای سبز و جاودانه برای آینده گانمان سبز و پایدار باقی بماند . اگر چه برای اوقات فراغت خود جایی جز طبیعت را در نخواهیم یافت ، حداقل ممکن برای حفظ آن پیش قدم باشیم و هر عضوی که طبیعت ” دشت و جنگل و دریاها ” را تشکیل داده است ، عضویی از سلامت و بدن خود بدانیم .

در این ایام سرد و زمستانی شاهد کوچ بسیاری از پرندگان هستیم . اما متاسفانه حیواناتی همچون ” سگ و گربه و گرازها و دیگر چهار پایان” ناتوان به کوچ مکان هستند و اگر هم کوچ کنند تحت قربانی شدن ” اتومبیل ها ، شکارچیان و دشمنان طبیعت ” خواهند شد. که بجای آشتی با طبیعت این حیوانات زیبا ، بی آزار و تشکیل دهنده ی طبیعت را قربانی می سازند . و مهمتر از همه  درختان را بخاطر ثبت لحظات تفریحی خود از ریشه قطع خواهند کرد که با آن آتشی را به جان طبیعت فراهم کنند و آن را نابود سازند.  گفتنی است که طبیعت تنها با شکار و درخت بریدن تخریب نمی شود !

امروزه به هر تفریحگاهی گذری کنیم شاهد بیش از ده ها تن پسماند و زباله ی مضر “گردشگران هستیم که این گردشگران برای تفریح و اوقات فراغت خود به آنجا پناه می برند و روحیه ی خود را با آن تغییر می دهند اما متاسفانه بعد از آن شاهد سیمایی زشت و تکان دهنده ی پسماندهایی هستیم که طبیعت با آن تخریب می شود و رشد گیاهی روز به روز ضعیف تر خواهد شد که موجب فرسایش خاک و از بین رفتن درختان بومی آن منطقه خواهد شد.

گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) نسبت به این موضوع هرگز بی تفاوت نبوده و در این ایام سرد و زمستانی  به برنامه های سبز خود همانند دیگر مجموعه اردوهای قبلی که در فصل بهار و تابستان و پاییز بکار خود ادامه داد ، در این ایام نیز فعالیتهای سبز خود را پایدار خواهد ساخت و زمستان ۹۶ را در سومین پروژه اردوهای محوری ” همرکاب آشتی با طبیعت ” که با انجام فعالیتهای زیست محیطی ” بذرکاری از نوع بلوط – به روو و خوراک رسانی به پرندگان و حیوانات ” را آغاز خواهد کرد و همرکابی نوجوانان را در برنامه های محوری مشارکت و پایدار خواهد ساخت .

پوستر و لوگوی سومین پروژه ی اردویی همرکاب آشتی با طبیعت – زمستان ۹۶

          0     01

  • دبیرخانه ی نظارت و برنامه ریزی انجمن دوچرخه سواری آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *