آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / جمع آوری بلوط به منظور احیای طبیعت توسط همرکابان سبز

جمع آوری بلوط به منظور احیای طبیعت توسط همرکابان سبز

همرکابان سبز در مجموعه اردوهای “همرکاب جامعه ی سالم ” برای احیای طبیعت به جمع آوری بلوط های کوهی پرداختند. 

A (8)

صبح روز جمعه مورخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۶ در ۳۰ مین برنامه ی اردویی “همرکاب جامعه ی سالم ” گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) محور مریوان تاجنگلگاه زیارتی و تفریحی دره وران را از توابع بخش خاومیرآباد این شهرستان همرکاب شدند . همرکابان سبز ادآ  به منظور آشتی و احیای طبیعت در جنگلگاه زیارتی نچی به جمع آوری بلوط های کوهی پرداختند . که متاسفانه بعلت نبود باران کافی که یکی از رحمت و برکت الهی است ، برخی از آن بلوط ها رشد آنچنانی را به خود نداشته و همین امر موجب شده که بنابه سالهای قبلی ، امسال بلوط کم یافت شود .

بلوط کوهی یا به زبان کوردی “به روو” یکی از بذرهای پر بار از زنجیره کوههای زاگروس محسوب می شود که خواص درمانی و اکولوژی آن چندین برابر میوه های دیگر است . در هرکجا از این سر زمین پربار بلوط یافت شود نیز درهمان جا سنجاب هایی وجود دارند که ساختار اکولوزی جنگلها را آنان تشکیل داده اند و پر باری مجموعه جنگلهای زاگروس نمادی از خود آفرینی و پایداری اکوسیستم منطقه است . در تاریخ های کهن مردمان روستا ” بلوط کوهی ” را نیز برای آرد کردن و پخت و پز نان به عنوان غله بکار برده اند و در علم طب شناسی گیاهی آن را برای کسانی تجویز کرده که از مشکلات معده رنج برده اند . از طرفی دیگر کوه نشینان زاگروس در قدیم ، بلوط کوهی را بعنوان خوراک مورد استفاده قرار داده اند . بلوط کوهی زیبا ترین و پربار ترین بذرهای میوه ای منطقه زاگروس محسوب می شود . که خاصیت این بذر گیاهی بی نظیر بشمار رفته است و بعنوان بذر طلایی جنگلهای زاگروس معرفی می شود.

انجمن دوچرخه سواری آشتی از اوایل تاسیس خود تا به امروز خود را به همرکاب و خادم طبیعت و سلامت جامعه دانسته و در همین راستا در فرارسیدن سومین سالروز همرکابی ادآ ۲۱ آبان ۹۶ – را به سال ” همرکاب جامعه ی سالم ، آشتی با طبیعت و زندگی پایدار ” اعلام نموده است . در سومین سال همرکابی ، زنجیره اردوهای ” همرکاب آشتی با طبیعت ” با فعالیتی از ” بذر کاری ، نهالکاری و خوراک به حیوانات ” از تاریخ ۳ آذرماه ۹۶ اولین اردوی این مجموعه آغاز و در ۱۵ اسفند سال جاری به کار خود پایان خواهد داد. فصل زمستان مناسب ترین فصل سال است که می توان به یاری طبیعت و احیای آن شتافت . بیائید با دلی آکنده از حس همرکابی ، با طبیعت و سلامت آشتی کرد و خود را به مجموعه اردوهای محوری بپیوندیم.

به روایت تصویر از اردوی ۳۰ محوری همرکاب جامعه ی سالم

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *