آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابان سبز تفریحگاه بیلو را از وجود زباله ها پاکسازی نمودند .

همرکابان سبز تفریحگاه بیلو را از وجود زباله ها پاکسازی نمودند .

همرکابان سبز در مجموعه اردوهای “همرکاب جامعه ی سالم” تفرجگاه جنگلی بیلو را از وجود زباله های مضر پاکسازی نمودند.

همرکابان سبز – پاکسازی تفرجگاه جنگلی بیلو

صبح روز جمعه مورخ ۱۲ آبان ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی در ۲۹ مین اردوی محوری “همرکاب جامعه ی سالم” محور مریوان تا تفرجگاه جنگلی و تفریحی بیلو  به منظور آشتی و حفاظت از طبیعت زرد پاییزی همرکاب شدند. در این برنامه ی سبز همرکابی ، همرکابان سبز محوری ادآ محوطه ی جنگلی و تفریحی بیلو را از وجود زباله های مضر  پاکسازی نمودند . همرکابان سبز محوری چند کیسه زباله ای از پسماندهای پلاستیکی و بطری های شیشه مانند آن تفرجگاه که قبل ها در آن بجا مانده بود جمع آوری نمودند و سپس آن را در گوشه ای از تفرجگاه بجا گذاشتند تا وانت زباله ی روستای بیلو آن را به محل بازیافت حمل نماید.

همرکابان سبز ادآ در این اردوی محوری سعی بر تلاش نمودند که همیشه همرکاب طبیعت باشند و فرهنگ دوچرخه سواری را بعنوان فرهنگی گسترده در راستای “حفظ محیط زیست و سلامت عموم” قرار دهند . پاکسازی پسماندها در طبیعت وظیفه ی هر انسانی است که نسبت به آن نکاتها مسئولیت پذیر باشند و آن را در راس اصولهای آموزشی زندگی برای فرزندان و آیندگان خود قرار دهند. مسئله حفظ محیط زیست تنها فعالیت نیست بلکه آموزشی است که نوجوانان می توانند در آن برنامه ها از نکاتهای زیست محیطی برای صیانت از آن به شیوه های مختلف آموزشی اعم از ” توسعه ی فرهنگ دوچرخه سواری و بهره وری آنان از آن وسیله ی نقلیه از بدو کودکی تا پیشکسوتی ، مشارمت یافتن نوجوانان  در برنامه های اردویی و طبیعتگردی از طریق دوچرخه سواری و گروههای دوچرخه سواری و مهمتر از همه آشتی نوجوانان با طبیعت از طریق فعالیت و انجام درختکاری به منظور احیای طبیعت  “  می باشد.

در برنامه ی توسعه ی سازمان ملل متحد که بنام آرمانهای “توسعه ی پایدار” از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی در کنفرانس بین المللی تغیرات اقلیمی  آب و هوا در شهر  پاریس فرانسه طرح شده است ،  از ۱۷ راهکار مختلف برای حفظ و تغییر آرمانهای پایدار در جهان به راهکار بند ۱۵ که با عنوان Life on land  به معنی “زندگی بر روی زمین”  عنوان شده است ، خواهیم پرداخت که این راهکار می تواند مقدمه ای مناسب باشد برای فعالیت توسط نهادهای دولتی و غیره دولتی در راستای حفظ محیط زیست و زمین فعالیت و آموزش صورت گیرد.

با این شیوه و با این روند خواهیم توانست که در هرکجای جهان باشیم ، طبیعت را نیز همچون خانه و کاشانه خود بدانیم و آن را مسئولیتی بیش از  کسب درآمد و منافع شخصی خود قرار ندهیم . حق هر انسانی است که در هوای پاک و سازگار زندگی کند . اما هوای پاک و محیط زیست سالم خریدنی نیست بلکه یافتنی است و برای یافتن آن باید از خود شروع کرد تا برای همگان به ترویج عمومی تبدیل شود.

گروه همرکابان محوری ادآ بعد از پاکسازی پسماندها در تفرجگاه جنگلی بیلو ، محور آن تفرجگاه  را به مقصد تفرجگاه جنگلی و زیارتی دره وران که مقصد همیشگی و استراحتگاه همرکابان می باشد ، ترک نمودند و بعد از استراحت نیم روزی سپس آن محور را به تفرجگاه جنگلی بیلو برای توزیع دستکش و نایلونهای زباله در میان گردشگران بومی و حاضر در تفرجگاه همرکاب شدند و عصر همان روز به اردوی ۲۹ ی محوری “همرکاب جامعه ی سالم” پایان دادند.

به روایت تصویر از اردوی ۲۹ محوری “همرکاب جامعه سالم” 

  •  گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *