آموزش وردپرس
خانه / اخبار انجمن / همرکابی سبز برای آشتی با طبیعت ، بردباری و محبت

همرکابی سبز برای آشتی با طبیعت ، بردباری و محبت

اردوی دو روزه ی همرکابان سبز محوری به مناطق سبز و بکر “سرشیو و خاومیرآباد ” مریوان 

DSC02046

صبح روز جمعه مورخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ) در اردوی ۲۰ محوری “همرکاب جامعه ی سالم”  برای نخستین بار محورهای “جاده ای و کوهستانی” بخشهای ” سرشیو و خاومیرآباد ” مریوان را همرکاب شدند . در این برنامه ی محوری ، همرکابان سبز ادآ از شهرستان مریوان در محور بخش سرشیو – روستای “قامیشله”  همرکاب شدند و در همین راستا مقصد آن روستا را به مقصد روستای انجیران از توابع بخش خاومیرآباد ترک نمودند. لازم بذکر است که محور کوهستانی روستای قامیشله از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی بخش سرشیو قرار گرفته است و در بخش شمالی این روستا جاده ای میانبر و خاکی واقع شده که روستای انجیران را به خود متصل می دهد . این مسافت خاکی با شیب و گردنه های بسیار تند و در برخی از جاها ملایم تر به نظر می رسد که چیزی حدود به ۳ کیلومتر ارتفاع تا انتهای کوه را تشکیل می دهد . در انتهای این گردنه ی خفیف به یک سرازیری تند روبرو خواهیم شد که محور اصلی روستای انجیران را به مسافت ۴ کیلومتر سرازیری متصل میدهد . به گفته ی اهالی روستا ، این میانبر خاکی از قدیم وجود داشته است و کشاورزان و دامداران هر دو روستای “قامیشله و انجیران ” از کوهستانهای این مناطق تحت فعالیتهای کشاورزی ، آبخیزداری وپرورش دام بهره ور خواهند شد. علاوه بر فعالیتهای دامی و کشاورزی ، تعاملات فامیلی و ازدواج در این راستا صورت گرفته است . از لحاظ جغرافیایی هر دو روستاهای “قامیشله و انجیران ” از ناحیه ی ضلع  شمال غرب در نوار مرزی اقلیم کردستان عراق واقع شده اند .

شیب های تند این کوهستان ، شبی به یاد ماندنی را در روستای انجیران به خاطره گذاشت!

همرکابان سبز انجمن دوچرخه سواری آشتی بعد از خستگی ها مجدد در زیر فشار  گرمای شدید مردادی تصمیم به ماندن در روستای انجیران شدند البته گفتنی است که محور اصلی روستای ” قامیشله به انجیران ” بسیار مسیری زیبا و به یادماندی با توصیفی از ” کوهستانهای سر سبز و بلند قامت و جنگلهای وحشی و سر سبز از زنجیره کوههای زاگروس تشکیل شده است  که جدا از زیبایی طبیعتش ، طبیعت و اخلاق و مهربانی روستاهای ” قامیشله و انجیران ” هر گز قابل فراموش نشدنی است که احترام و استقبال این مردمان خون گرم و مهربان خستگی را از جان بدر آورد و با نهایت کمال و محبتشان انرژی و هیجان را در دل همرکابان بنیاد نهادند . از انتهای کوهستان قامیشله بطرف انجیران که حرکت کنیم ، منظره ای زیبایی از جنگلهای وحشی و بکر این منطقه را مشاهده خواهیم کرد که هر ۵۰۰ متر به پایین به یک چشمه ی طبیعی و جوشان برخورد خواهیم کرد که در میان درختان گردو  و بلوط کوهی به پایین سرازیر می شود .  جای دارد  بدین گونه توصیف کنیم که بعد از آن همه خستگیها با نشستن و استراحت در زیر درختان گردو و در میان یک چشمه ی بسیار زیبا و طبیعی قرار گرفتیم که با استقبال جمعی از کشاورزان روستای انجیران روبرو شدیم و از ما برای مهمانی در خانه هایشان دعوت نمودند . یکی از آن کشاورزان زحمت کش گفت ؛ جای دارد بعد از آن همه خستگی یتان یک استکان چای نوش جان کنید . ساعت ۸ شب بود که همه دور هم نشستیم و با هم آشنا شدیم . بعد از استراحت کامل و پذیرایی این روستاییان مهربان ، کم کم همرکاب  روستای انجیران شدیم  و شب را در منزل “ملا کیوان بارخدا ” یکی از علاقمندان و میزبانان فرهنگ گردشگری گذاراندیم . جای دارد که  از این مرد بزرگ و مهماننواز روستای انجیران به نحو احسن تقدیر و تشکر کرد . گروه همرکابان محوری ادآ بارهاست که در کلبه ی پر از محبت و بزرگی این بزرگ مرد انسانیت همسفره بوده و در اینجاست که در اردوی ۳۵ محوری “پاکسازی طبیعت” در ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ خورشیدی در یک اردوی محوری با ایشان آشنا شدند و نهار آن روز را با ایشان همسفره شدند.  از طرفی دیگر در آبان ماه پارسال (۹۵) در اردوی محوری و تفریحی “آَشتی با طبیعت” بار دیگر مهمان “این بزرگ مرد طبیعت” بودیم . اهالی روستاهای بخش خاومیرآباد بخصوص روستای انجیران یکی از با محبت ترین و مهانوازترین روستاهای این بخش محسوب می شود .

همرکابان سبز محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی صبح روز شنبه مورخ ۲۸ مرداد ۹۶ محور روستای انجیران را به مقصد مریوان ترک نمودند که به گفته ی دبیر ارشد همرکابان محوری ادآ مسافت و محور فعالیتی اردوی ۲۰ محوری “همرکاب جامعه ی سالم” بنابه مسیر “رفت و برگشت” از محورهای کوهستانی و جاده ای روستاهای (قامیشله به انجیران)  در ۹۰ الی ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است و در ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه ی ظهر همان روز در محور دریاچه ی زریبار به اردوی ۲۰ “همرکاب جامعه ی سالم” به پایان رسید.

اردوهای محوری و برنامه های همرکابی یکی از فعالیتهای سبز و پایدار انجمن دوچرخه سواری آشتی بشمار می آید که با پیگیریهای مجدد همرکابان و همرکابی علاقمندان در این راستا ، توانسته ایم اردوها را در مدت زمانهای یک الی دو روزه برگزار نمائیم و فرهنگ همرکابی و تعامل اجتماعی را با فراگرفتن  از صبر و شکیبایی در حال و آینده پایدار سازیم. با همرکابیمان درس “همنشینی و تعامل با دیگران ” را آموختیم .

به روایت تصویر از اردوی ۲۰ محوری “همرکاب جامعه ی سالم”

  • گروه همرکابان محوری انجمن دوچرخه سواری آشتی (ادآ)

همچنین ببینید

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF

پیام سال ۱۴۰۲ خورشیدی خانواده همرکابان سبز GHF . . خانواده همرکابان سبز GHF برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *